Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Log in om dit te volgen  
David

Dats24 in wevelgem

Recommended Posts

Vanmorgen gaan tanken in wevelgem.

Het viel mij al op dat het zeer traag ging.

Uiteindelijk is er maar dik 7 kg ingekropen en is de tank goed halfvol. Merkwaardig is dat het toch stukken langer geduurd heeft als anders...

Ofwel heeft er iemand vlak voor mij heeeeel veel gas getankt, ofwel schort er iets aan de pomp.

De compressor draaide al toen ik toekwam en is gans de tankbeurt blijven draaien.

Binnen een paar dagen nog eens proberen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelijkaardig drukprobleem als in Melle de laatste tijd.  Best melden aan de klantendienst:

Tel.: 02 363 51 52 (24/7)

Twitter: @colruytgroup

Mail: dats24@dats24.be

aangepast door polarvdc676
drukprobleem
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klinkt alsof de buffer "leeg" getankt is door voertuigen voor jullie (meerdere auto's of een vrachtwagen). Blijkbaar is het drukker bij het tankstation dan verwacht.
De druk is dan minder dan 200 bar. Tanken gaat met druk verschil, dus hoe lager de druk in de buffer hoe langzamer het tanken gaat. Als de druk minder dan 200 bar is krijg je het voertuig ook niet meer vol. De compressor moet dan de buffer in het station weer bijvullen. Hoe snel dat gaat is afhankelijk van de compressor capaciteit. Hoe snel de buffer leeg is, is afhankelijk van de buffer grootte.

aangepast door Groengas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zondag nog eens proberen. Lukt het nog niet naar behoren, mail ik wel even naar dats

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op het autosalon gesproken met een medewerker van DATS.
Het gesprek ging over de druk in het station en hoe die geleverd werd naa de wagens en die medewerker gaf aan dat er (ergens in het Brusselse) een busbedrijf een bus op CNG had en ging tanken bij DATS.
Die buschauffeur ging altijd tanken tussen 16 en 17 u, bijna het drukste moment van de dag 9_9.

Ze hadden die vriendelijke man gevraagd :D  's ochtends of 's avondslaat te gaan tanken, in de namiddag is het spitsuur blijkbaar en kon de compressor niet volgen.
De mensen die achter die buschauffeur gingen tanken kregen dan ook maar een beperkte hoeveelheid CNG in hun tank.

David, laat ons even weten als zondag het probleem er nog steeds is

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisterenavond was er geen vuiltje (meer) aan de lucht in wevelgem

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar vanavond was er dan weer wel een vuiltje aan de lucht - of eerder in de pomp...

Kon maar 5kg tanken en dan nog aan een tergend traag tempo. De dame die aan de andere pomp aan het tanken was had hetzelfde probleem, zij kon 7 kg tanken en ook zo traag. Ben dan maar naar Harelbeke gereden waar ik bij Imog zonder moeite nog 7,5kg kon bijtanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal de dame aan de andere pomp zijn...

ik ben al blij dat ik nu de oorzaak van het probleem weet.

ik zal morgen nog eens gaan proberen...

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de boom schudden bij de klantendienst van Dats24 is de enige langetermijnoplossing. Zie hierboven voor de coördinaten.

While you're at it, wijs ze gerust op analogieën met hun pomp in Melle recent. Samen sterk ;)

aangepast door polarvdc676

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het probleem gemeld via het contactformulier op de website van DATS24.

@Els: ik lees in een ander topic dat je een Audi A3 besteld had, de 'dame aan de andere pomp' reed met een witte Fiat...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is trouwens de reactie van DATS als er problemen worden gemeld?

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alvast geen enkele reactie gekregen...

Overigens heb ik woensdag ook weer getankt in Wevelgem en geen enkel probleem ondervonden. De tankbeurt verliep volkomen normaal. Ik dacht dat het probleem opgelost was maar blijkbaar toch niet dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sedert mijn ze bericht in dit topic geen problemen meer gehad in wevelgem. Ook vandaag ging alles prima. Toen ik aankwam was de compressor wel aan het draaien, dus ik vreesde het ergste. Ik startte het tanken, maar zag direct aan de snelheid dat het in orde zou komen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil er vannacht gaan tanken, aan het topic te zien moet het geen probleem meer zijn:) Of iemand een laatste update?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alles werkt gewoon :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites