Andy Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 Hallo, Wij overwegen om een Seat 1.5 TGI 130pk aan te kopen uit noodzaak wegens total loss van de huidige Leon TGI 1.4. De vraag is of er al iemand ervaring zou hebben met de nieuwe 1.5. Onze 1.4 had een tankinhoud van 15 kg CNG (400 km) en benzine voor 800 km. Volgens de dealer zou de CNG-inhoud op 17,7 kg (470 km?) staan en de benzine op 9 liter (150 km) voor de 1.5. 150 km op benzine is toch wat krap? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 11 minuten geleden, Andy zei: 150 km op benzine is toch wat krap? Waarom? Ik heb in die 3 jaar dat ik met mijn CNG rondrij nog nooit 150km op benzine gereden aan één stuk. Ook heb ik de waarschuwing van lege benzine tank verlaagd van 9L naar 4L want anders kreeg ik veel te veel die waarschuwing dat de tank bijna leeg was. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 Als je een cng koopt, wil je toch zoveel mogelijk cng rijden en niet benzine. Ik rijd enkel op benzine als de benzine ouder word en als ik perse in een bepaald tankstation wil tanken.(bv in Duitsland) Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 4 uren geleden, Lange_666 zei: Ook heb ik de waarschuwing van lege benzine tank verlaagd van 9L naar 4L want anders kreeg ik veel te veel die waarschuwing dat de tank bijna leeg was. Goed idee, zal ik in de week ook eens werk van maken! On topic: Ik zou niet direct het probleem zien, in dagelijks gebruik dien je alleen maar minder CNG te tanken, omdat de inhoud groter is.. Enkel bij reizen waarbij de Seat zou gebruikt worden dient er net iets meer gepland te worden. Geven ze mij nu de optie om een grotere CNG tank te installeren, met als gevolg minder benzine teken ik onmiddellijk.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Socrates Geplaatst: 26 oktober 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 oktober 2019 ik heb vorige week mijn leon st 1.5 tgi met dsg ontvangen. Op L-gas is de actieradius ongeveer 350 km. Ik heb nu een plek gevonden met cng+ gas. Ben benieuwd naar het verschil. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht LucG Geplaatst: 23 november 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 23 november 2019 Gisteren mijn Seat Leon ST afgehaald. Natuurlijk kan je nog niet veel zeggen maar met deze motor rijdt hij heel soepel. Ben nu benieuwd naar het verbruik 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 23 november 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 23 november 2019 @LucG Ik heb gisteren ook mijn Seat afgehaald. Zoals de meesten hier ondertussen wel weten is dat geen aardgasvoertuig meer. Het is in elk geval heel plezant rijden met die wagen. 5 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LucG Geplaatst: 25 november 2019 Delen Geplaatst: 25 november 2019 Op 6/2/2019 om 19:58, Shortlease zei: Ook heb ik de waarschuwing van lege benzine tank verlaagd van 9L naar 4L want anders kreeg ik veel te veel die waarschuwing dat de tank bijna leeg was. Waar heb je dit gevonden in het menu? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 25 november 2019 Delen Geplaatst: 25 november 2019 14 minuten geleden, LucG zei: Waar heb je dit gevonden in het menu? Da's een vraag voor @Lange_666, ik was het al vergeten dat ik dat ging aanpassen . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 november 2019 Delen Geplaatst: 25 november 2019 34 minuten geleden, LucG zei: Waar heb je dit gevonden in het menu? Dat kan bijvoorbeeld via OBDeleven of VCDS van Volkswagen (software). https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html Ik heb nog een OBDeleven + pro licentie te koop. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 26 november 2019 Delen Geplaatst: 26 november 2019 7 uren geleden, LucG zei: Waar heb je dit gevonden in het menu? Via een OBDEleven apparaat. Ik heb dat indertijd aangepast naar 4L maar ik ben er ondertussen zeker van dat het niet naar behoren werkt en de waarschuwing nog altijd vroeger komt. Reden hiervoor is dat bij 4L de benzine meer "klotst" en eens de detectie er is dat er te weinig benzine aan boord is deze niet meer weggaat tot je benzine tankt. Ik heb nog niet gekeken of die waarschuwing resetbaar is met OBDEleven maar na een reset manuele reset blijft het klots probleem bestaan. Een beetje te snel door de bocht, teveel middelpuntvliedende kracht, de benzine gaat allemaal één kant op en hop... waarschuwing te weinig benzine. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 december 2019 Delen Geplaatst: 18 december 2019 De gloednieuwe SEAT Leon zet een nieuwe stap in de verlichtingstechnologie, om het exterieur en interieurontwerp van de bestseller van de SEAT te benadrukken. Volledige LED-koplampen verbeteren het zicht van de bestuurder, terwijl de achterlichten, verbonden door een lichte hoofdband, het ontwerp van het voertuig verbeteren. De binnenruimte van de nieuwe SEAT Leon wordt geaccentueerd door een sfeervolle verlichting. De geheel nieuwe SEAT Leon wordt op 28 januari 2020 onthuld. Kort samengevat: de nieuwe SEAT Leon neemt dit gewoon over van de huidige SEAT Tarraco. The_brand_new_SEAT_Leon_debuts_2020-01-28th.mp4 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Socrates Geplaatst: 23 januari 2020 Delen Geplaatst: 23 januari 2020 Om nog even terug te komen op mijn eerdere post: ik heb inmiddels 13000km gereden en dit zijn de verschillen in gebruik (ongeveer) l gas: circa 350 km h gas circa 425 km h+ gas circa 500 km. Dit zijn de gegevens voor rijden in de winter, want ik heb de auto pas een paar maanden. succes 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Socrates Geplaatst: 23 januari 2020 Delen Geplaatst: 23 januari 2020 sorry, zie nu pas dat je nieuwe auto waarschijnlijk al half afgeschreven is omdat je de vraag een jaar geleden al stelde. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 januari 2020 Delen Geplaatst: 23 januari 2020 8 uren geleden, Socrates zei: l gas: circa 350 km h gas circa 425 km Dus met H-gas zomaar even 20 % meer rijbereik ! Wanneer komt er H-gas in de provincie Antwerpen ????!!!!!!????? Ipv +/- 260 km zou ik dan 315 km kunnen doen. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Orcram Geplaatst: 23 januari 2020 Delen Geplaatst: 23 januari 2020 28 minuten geleden, Koen C zei: Dus met H-gas zomaar even 20 % meer rijbereik ! Wanneer komt er H-gas in de provincie Antwerpen ????!!!!!!????? Ipv +/- 260 km zou ik dan 315 km kunnen doen. Ik rij met ook een Seat Leon 1.5 TGI, en ik haal met L-gas 400, H-gas 480 a 500 en H+ gas heb ik nog niet eens op gereden! Wat moet dat dan niet geven 1 1 Seat Leon 1.5 TGI: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LucG Geplaatst: 23 januari 2020 Delen Geplaatst: 23 januari 2020 3 uren geleden, Orcram zei: Ik rij met ook een Seat Leon 1.5 TGI, en ik haal met L-gas 400, H-gas 480 a 500 en H+ gas heb ik nog niet eens op gereden! Wat moet dat dan niet geven Mijn wagen haalt ongeveer dezelfde cijfers. Ik ben zeer tevreden en geen spijt dat ik deze aangekocht heb. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen