Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Frank1

Fiat Doblo - cng tanken niet mogelijk.

Recommended Posts

Hallo,

Al een tijdje kan ik geen cng meer tanken met mijn Fiat Doblo. Het heeft meer dan 100000 km goed gegaan, maar plots ging het niet meer. Een herstelling zou nogal duur uitvallen, iets van een 900 euro. Het zou ook mogelijk zijn om bepaalde onderdelen te reinigen, maar daar kan men totaal geen garantie op geven. Dit is misschien ergens wel te begrijpen. Maar het reinigen zou een stuk goedkoper uitvallen. Het is nog maar de vraag hoelang de herstelling van 900 euro werkt en onder garantie valt. Dat ben ik vergeten te vragen. Blijkbaar vallen zo een dingen nog wel eens voor, want ik heb in mijn tankcarriere al 3x met mensen staan spreken die tankproblemen gehad hebben en hier niet echt blij mee waren. Dat waren niet allemaal Doblos, maar een Opel en een VW. 

Zijn er hier nog mensen die zoiets al hebben voorgehad? En die ervaringen hebben met een herstelling? Eventueel met andere merken of modellen autos? En welke cng installateur?

Groeten,

Frank

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken er niet veel van, en waarschijnlijk zal het dat dus wel niet zijn, maar is de afsluitring er nog, op de aansluiting waar je tankt?

Edit: het was niet @muscles , maar het was deze post:

Nu ik echter het topic van @Aardgasrijder hieronder lees, vermoed ik wel dat het er niks mee te maken heeft. :) Never mind.

aangepast door NickVG
Correctie foute info.

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
45 minuten geleden, Frank1 zei:

Hallo,

Al een tijdje kan ik geen cng meer tanken met mijn Fiat Doblo. Het heeft meer dan 100000 km goed gegaan, maar plots ging het niet meer. Een herstelling zou nogal duur uitvallen, iets van een 900 euro. 

Zijn er hier nog mensen die zoiets al hebben voorgehad? En die ervaringen hebben met een herstelling? Eventueel met andere merken of modellen autos? En welke cng installateur?

Groeten,

Frank

Frank, wat is exact het probleem, ben je al naar een erkende installateur geweest? Zoja, de welke?
Komt er geen gas meer in je tanks? 

Een andere Doblo-rijder heeft dit probleem ooit gehad.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Frank1 zei:

Dat waren niet allemaal Doblos, maar een Opel en een VW.

Bij VW (VAG in het algemeen) had het vooral te maken met niet kunnen koppelen of loskoppelen wegens een bevrozen klep/dichting... als mijn geheugen me niet in de steek laat (wat tegenwoordig al wel eens wil voorvallen).

Was toch geen courant probleem. Zelf nog nooit problemen gehad.

aangepast door Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afsluitring zit zeker nog op zijn plaats. Nu heb ik waarschijnlijk al wel 500 keer een pistool aangekoppeld. Dus misschien zou het wel kunnen dat de ring wat afgesleten is. Zou het misschien kunnen dat ik daardoor niet kan tanken? Maar ik heb al eens goed naar de ring gekeken, en grote beschadigingen zitten er zeker niet aan. Hij zou hoogstens een beetje afgesleten kunnen zijn. Nu dat ik uit het antwoord van Nickvg de afmetingen van de ring kan afleiden zou ik hem wel kunnen eruithalen en nameten op slijtage. Maar ik vrees dat het probleem niet zo eenvoudig gaat zijn.

Bij een installateur ben ik nog niet langs geweest omdat er hier geen om de hoek zit, ik moet er minstens 50 km voor rijden. Maar ik had er al enkele aangeschreven via webformulier of mail. Ze antwoorden niet allemaal direct. Bij een zou ik mijn auto meerdere dagen kwijt zijn voor herstelling, en een richtprijs kon men niet geven, bij een tweede was het 2 onderdelen vervangen voor 900 euro, maar waarom 2 onderdelen, gaan die altijd tesamen kapot? En bij een derde moet ik nog een antwoord krijgen.

Maar als ik de ervaringen van Kristiaan lees, dan lijkt het dat ik wel blij mag zijn dat het bij mij pas na 100000 km voorvalt. Als het bijvoorbeeld na herstelling al na 20000 km terug is, dan kan ik mij de moeite van herstelling wel besparen en gewoon op benzinne rijden. Vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Frank1 er kan pas een analyse gemaakt worden na checkup bij een installateur.

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Lees dit onderwerp eens door, gebruiker "haerts" beschrijft als in een reactie een probleem van overdruk..

Kan mogelijks ook dit probleem zijn, het is echter gissen zonder diagnose.

Ook geen foutmeldingen op je dashboard?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Aardgasrijder Het probleem van de gebruiker Haerts lijkt mij totaal iets anders, gedeeltelijk tanken is bij mij nooit voorgevallen. Ik heb mijn tanks regelmatig leeggereden en er ging dan altijd 16 tot bijna 18 kg in. Totdat het tanken plots totaal niet meer ging. Als enige melding op het dashboard "cng tanken noodzakelijk" en af en toe "benzine tanken noodzakelijk". Als je dan telefonisch contact opneemt met een cng-installateur en die kan vanachter zijn bureau met mijn uitleg al direct zeggen  dat er 2 onderdelen kapot zijn en dat het 900 euro gaat kosten dan ben ik toch een beetje wantrouwig. Voor hetzelfde geld vervangt hij alleen de o-ring aan de vuller en factureert hij mij 900 euro met de uitleg dat alles vervangen is. Dus misschien toch maar een echte diagnose laten doen. Vandaar mijn vraag op dit forum of dat sommigen dit ook al hebben gehad. Blijkbaar zijn er wel meerdere soorten problemen met cng geweest. Voorlopig rij ik nog wel even op benzine...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6/2/2019 om 11:09, Frank1 zei:

@Aardgasrijder Voor hetzelfde geld vervangt hij alleen de o-ring aan de vuller en factureert hij mij 900 euro met de uitleg dat alles vervangen is.

Helaas kan je mechaniekers inderdaad niet altijd vertrouwen. Ik merkte op dat er zo meer zijn dan je zou denken...

In zo'n geval kan je vragen om de oude onderdelen mee te krijgen, maar dan is dat nog geen garantie dat je gewoon niet de rommel van een ander meekrijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

toen mijn Doblo in 2016 na amper 3 maanden oud en 15000km gereden kon ik al geen CNG meer tanken.

gelukkig was wagen in garantie en werd dit hersteld , dit zou inderdaad een veel voorkomend probleem zijn van de Doblo.

er werd mij verteld dat er bij vervanging fiat zou aangeven een andere type van dit onderdeel te monteren omdat het originele nogal wat problemen gaf.

de dealer wist mij wel te vertellen dat dit stuk inderdaad 900€ kostte;

ondertussen is wagen 3jaar en heb ik 85000km en geen problemen meer gehad.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...