Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Gasdrukregelaar piept

Brembos

Aanbevolen berichten

Antwoord van d'Ieteren aftersales ontvangen. Ze raden aan om een geluidsopname van het piepgeluid te maken en dat naar de garage te sturen.Je moet ook niet alles geloven wat ze op fora zoals aardgasrijder.be en zijn Duitse tegenhanger schrijven schrijven ze.Ik heb gelukkig nog 2.5 jaar garantie over op de wagen. Er is dus geen haast bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks.
Het forum is nog maar klein in vergelijking met Duitsland, ik probeer wel de berichtgeving iedere dag op het forum te volgen om zo eventuele foutieve informatie er uit te filteren of niet-onderbouwde kritiek.
Het lijkt me niet onverstandig om mijn disclaimer terug te lezen en eventueel aan te passen, want straks ben ik nog zelf aansprakelijk als er een foutief woord staat over een constructeur O.o

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Leuk dat ze aardgasrijder.be kennen :D (wel jammer dat ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag van de roest heb gekregen)

Met het risico dat dat dan hier gepost wordt. Slecht voor de verkoop...

Ik neem een dossiertje met foto's mee naar de garage bij mijn eerste onderhoud en vraag daar dan aan de hand van die foto's hun standpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2016 om 20:09, Brembos zei:

Antwoord van d'Ieteren ....Je moet ook niet alles geloven wat ze op fora zoals aardgasrijder.be en zijn Duitse tegenhanger schrijven schrijven ze......

Tja...bij Fiat kennen ze het zelfs niet....maar ja daar heb ik hun al meer bijgebracht over CNG, dan ze zelf weten...

Vijf jaar geleden wisten ze nog niet van L en H gas af....op mijn vraag van het hoge verbruik (in vergelijking  tot de fabrieksnormen!) gaven ze mij de raad om de bagage dragers eraf te halen...

Onnodig te zeggen dat dit niet helpt.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb me eens aangemeld op https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do;jsessionid=8BCF7CDB0FCA4B261E6A6F52A2383B4E.ASTPERWEU01 en het probleem is bij VW bekend en komt in aanmerking voor vervanging van de gasdrukregelaar onder garantie. (Technische Produktinformation TPI 2035169/7 dd. 24.09.15) . 'Pfeifgerausch aus dem Bereich Motorraum' . Tritt nach dem tanken auf , besonders bei hohen Aussentemperaturen. Oplossing : vervangen gasdrukregelaar onder garantie. Vanaf een bepaald chassisnummer zou er een geoptimeerde gasdrukregelaar gebruikt worden (onderdeelnummer : 1SO 906 011 A) . Overigens een heel interessante website . Je kan er allerlei reparatuurhandleidingen downloaden , je chassinummer inbrengen en de gevevens van je wagen opvragen , Wanneer het geluid nog eens te horen is ga ik meteen langs bij de garage met de desbetreffende TPI bij de hand.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 9 maanden later...

een piepgeluid bij mijn golf ook; maar ik denk dat het niets te maken heeft met het CNG-hogedruk-lagedrukgedeelte (de nieuwe versie GDR zou in mijn wagen van 07/2016 moeten zitten). Dit is te horen als ik ook op benzine aan het rijden ben. Vooral in combinatie met cruise control en/of rijden op lage toeren met constante snelheid, versnelling 3 of 4 of 5 of 6 speelt geen rol, wel met warme motor. echt nog niet irritant. In ander vw-forum wordt de waterpomp gelinkt met zo een geluidje;

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, niko zei:

een piepgeluid bij mijn golf ook; maar ik denk dat het niets te maken heeft met het CNG-hogedruk-lagedrukgedeelte (de nieuwe versie GDR zou in mijn wagen van 07/2016 moeten zitten). Dit is te horen als ik ook op benzine aan het rijden ben. Vooral in combinatie met cruise control en/of rijden op lage toeren met constante snelheid, versnelling 3 of 4 of 5 of 6 speelt geen rol, wel met warme motor. echt nog niet irritant. In ander vw-forum wordt de waterpomp gelinkt met zo een geluidje;

Ik denk dat ik hetzelfde piepgeluidje heb als jij. Ik rij overal en altijd op speedlimiter, en bijvoorbeeld bij 50km/u, waarbij je weinig rolgeluid hebt etc, hoor je een heel licht piepgeluid in het genre: "piieeeeeeeeeeeep piep piep piep piep pieeeeeeeeeeeeeeeep...". Als ik met speed limiter mijn voet eventjes van de gas haal en terug induw, is het weg voor een halve minuut en begint dat terug. Idem bij 70km/u, bij hogere snelheden hoor je het niet vanwege alle bijgeluiden dat een auto maakt.

Het stoort mij niet heel erg, maar het is wel duidelijk hoorbaar (zonder radio uiteraard).

Het is zo "stil" dat je het geluid waarschijnlijk met gsm niet kan opnemen. Zou eens moeten proberen. :-)

aangepast door CNGarni
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, CNGarni zei:

Ik denk dat ik hetzelfde piepgeluidje heb als jij. Ik rij overal en altijd op speedlimiter, en bijvoorbeeld bij 50km/u, waarbij je weinig rolgeluid hebt etc, hoor je een heel licht piepgeluid in het genre: "piieeeeeeeeeeeep piep piep piep piep pieeeeeeeeeeeeeeeep...". Als ik met speed limiter mijn voet eventjes van de gas haal en terug induw, is het weg voor een halve minuut en begint dat terug. Idem bij 70km/u, bij hogere snelheden hoor je het niet vanwege alle bijgeluiden dat een auto maakt.

Het stoort mij niet heel erg, maar het is wel duidelijk hoorbaar (zonder radio uiteraard).

Het is zo "stil" dat je het geluid waarschijnlijk met gsm niet kan opnemen. Zou eens moeten proberen. :-)

cngarni, exact hetzelfde piepgeluidje bij mij,

piep piep piep doet het als de ingestelde snelheid nog niet bereikt is en continu pieeeeeeeeee.........p van zodra de cruise control op ingestelde snelheid staat; snelheid speelt echt geen rol of is het 30 of 130km/uur. ik denk dat het iets te maken heeft met het toerental van de motor.

ik ga ook een opname proberen te maken;

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Brembos zei:

Het geluid komt nog sporadisch voor. Vooral bij volle tanks. Bij stationair draaien hoor je het ook dan. Volgens Drive Systems is dit de gasdrukregelaar en kan het verder geen kwaad.

maar het geluid komt bij mij ook voor met lege CNG tanks, dus ook als ik op benzine aan het rijden ben, zou dit echt te maken heeft met de GDR?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens moeten controleren of het ook op benzine is (heb ik ooit getest, maar vergeten wat ik nu geconcludeerd had...).

Maar ik kan het (stille maar hoorbare gepiep) enkel horen tijdens constante snelheid, zonder fluctuaties in het gaspedaal (dus snelheidsbegrenzer).

Dus zeker niet tijdens optrekken etc (motor maakt dan teveel lawaai).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, CNGarni zei:

Ik zou eens moeten controleren of het ook op benzine is (heb ik ooit getest, maar vergeten wat ik nu geconcludeerd had...).

Maar ik kan het (stille maar hoorbare gepiep) enkel horen tijdens constante snelheid, zonder fluctuaties in het gaspedaal (dus snelheidsbegrenzer).

Dus zeker niet tijdens optrekken etc (motor maakt dan teveel lawaai).

bij mij ook, enkel op constante snelheid, gas geven en het stopt! Jij hebt exact dezelfde wagen, of ben ik fout? dan is de kans groot dat jij het ook hoort op benzine. Op een VW-forum had ik gelezen dat er iemand is met een golf variant 1.4 TSI die exact hetzelfde piepgeluidje heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, niko zei:

bij mij ook, enkel op constante snelheid, gas geven en het stopt! Jij hebt exact dezelfde wagen, of ben ik fout? dan is de kans groot dat jij het ook hoort op benzine. Op een VW-forum had ik gelezen dat er iemand is met een golf variant 1.4 TSI die exact hetzelfde piepgeluidje heeft.

Ik heb inderdaad ook een VW Golf TGI (weliswaar de enige niet-variant op dit forum? :-P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, CNGarni zei:

Ik heb inderdaad ook een VW Golf TGI (weliswaar de enige niet-variant op dit forum? :-P )

Wauw! Hoera! Daarvoor overhandig ik je hierbij de gouden CNG-medaille ;):D

• Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...