Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Leen

Caddy maxi of Caddy gewoon?

Recommended Posts

Hallo

Ik overweeg om een Caddy CNG aan te kopen maar ben er nog niet uit of het een Maxi wordt of een korte versie. Verbruikt een Caddy Maxi meer dan de korte versie? 

Eigenlijk heb ik geen 7 plaatsen nodig, maar de verkoper zei dat het maar 370 euro meer kost. Maar als je die 2 extra zetels niet veel gaat gebruiken, nemen ze toch wel veel plaats in in de koffer.

Heb 3 tieners, zou dus eigenlijk alleen voor eventueel vrienden zijn die dan extra knn meerijden. Waarschijnlijk ga ik meer eens een fiets meenemen dan extra personen.

Kan er in een korte versie ook een fiets (zonder wiel uit te moeten draaien) als je de 1-zit of 2-zit op de passagiers-rij neerklapt? of is dat dan toch te kort? 

Of nemen jullie een maxi gewoon omdat er dan meer CNG kan?

groeten Leen

@Leen De Maxi is zwaarder en zal altijd iets meer verbruiken dan de gewone Caddy.

Volgens afmetingen op internet is een fiets 1.85 (de uiteindes gemeten), als je je stuur draait is een fiets dus 20-30 centimeter minder lang.
Ik zou denken dat het dus zeker moet lukken ?

In mijn Skoda Octavia krijg ik platgelegd zelfs een koersfiets ?

Afbeeldingsresultaat voor fiets afmeting

De VW Caddy heeft als afmeting 177,9 cm van de klep tot de bestuurders zetel, de Caddy Maxi heeft 224,9 cm.

VW Caddy

Afbeeldingsresultaat voor vw caddy afmeting

VW Caddy Maxi

Afbeeldingsresultaat voor vw caddy afmeting

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Als ik mijnj mtb erin wil, dan voorwiel eruit. zetels eruit en in het midden en dan past hij net.

Edited by pluxy
  • Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Hoeveel meer verbruikt een Caddy Maxi meer dan een gewone Caddy?

Aangezien ik wel vaak een fiets van een van de kinderen in auto stop als ze ergens naar toe moeten  (knn dan zelf terug fietsen) 

is een korte Caddy mss niet zo handig want dan telkens een voorwiel eruit. 

Kiezen jullie soms  voor een Caddy Maxi omwille van de grotere opslag vn CNG of is dat geen doorslaggevend argument? 

Hier rond het Gentse wel genoeg CNG-tankstations, denk ik, maar mss gemakkelijker voor reis in Frankrijk. (is natuurlijk ook maar 1 of 2 keer per jaar)

Weet iemand of het een groot verschil is of er 5 of 7 zitplaatsen zijn in de auto voor de prijs van de  verzekering?

grtjs Leen

De prijs van de verzekering is niet gebonden aan het aantal zitplaatsen.

Ik heb zelf geen Caddy, maar ik zou voor de maxi kiezen als ik de ruimte regelmatig nodig heb.
Het grotere aantal tanks en bijhorende tankvolume is handig, zeker voor Frankrijk, maar daar komt verbetering in het aantal CNG-pompen.
Zelf kijk ik momenteel uit naar een Caddy Maxi, ik moet enkel mijn huidige Skoda Octavia nog zien te verkopen tegen een deftige prijs?

• Vind ik leuk 1

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Hier kort wat mij binnenschiet, zelf geen ervaring. Voordelen van 1 zijn ook nadelen van ander.

Gewone caddy:

Lager verbruik ( schat 0,5kg verschil)

Lagere prijs

Makkelijker parkeren (ong. 50 cm verschil dacht ik)

Kleinere draaicirkel

Caddy maxi:

Grotere actieradius

Grotere koffer (vakantie, containerpark, verhuis, kot inrichten etc...)

Mogelijkheid 7p

Let er op dat de maxi niet met 7p kan in combinatie met trekhaak. Weet niet of dit enkel met cng versie is of ook benzine/diesel. wat wel kan is dan de maxi nemen met 5pl en trekhaak

Edited by frank_s
  • Vind ik leuk 1

7 minuten geleden, frank_s zei:

Let er op dat de maxi niet met 7p kan in combinatie met trekhaak. Weet niet of dit enkel met cng versie is of ook benzine/diesel.

Alle versies helaas.
Het vorige model Caddy Maxi kon wel een trekhaak met 7pl hebben.

• Bedankt 1

Indien 7pl niet nodig en het wordt een Maxi (wat ik aanraad), zeker een 5pl nemen en bevestigingen voor de 2 extra plaatsen ook verwijderen.

In configurator Weglaten van derde zetelrij en weglaten van verankeringspunten

Indien de verankeringspunten niet worden verwijderd zal de verzekering hoger zijn. 

• Bedankt 1

Voor de verzekering zal het waarschijnlijk zeer weinig uitmaken of het nu een 7 dan 5 zitter is.

Een hoger verbruik met een Caddy Maxi is waarschijnlijk (wat groter en zwaarder), ook iets mindere prestaties en ga zo maar door. Maar het grootste probleem voor mij zou zijn dat als je een 5 zitter Maxi neemt dat je dan geen hoedenplank of afdekzeil van de koffer hebt. Alles ligt dus altijd open en bloot in de koffer (met donkere ruiten wordt de inkijk in de koffer al wat moeilijker). Het grote voordeel van de Maxi is natuurlijk de gigantische koffer (en zeker als je maar 5 plaatsen neemt is de koffer altijd enorm, met zeven plaatsen is de koffer eerder klein) en een ander voordeel is natuurlijk de veel grotere capaciteit van de tanks daarom alleen al zou ik zeker de Maxi overwegen (mocht ik een Caddy willen).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Hij ziet er toch geweldig uit, hè? (Foto van Spotting CNG)

2019-vw-caddy-maxi-14-tgi-metallic-blue.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

43 minuten geleden, muscles zei:

Hij ziet er toch geweldig uit, hè?

En nu een foto van de grote ?

Edited by Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

17 uren geleden, Leen zei:

Waarschijnlijk ga ik meer eens een fiets meenemen dan extra personen.

In mijn Golf Variant TGI passen zelfs twee koersfietsen, eentje met en eentje zonder voorwiel ?

Edited by Pitpoint_BE

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

48 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

In mijn Golf Variant TGI passen zelfs twee koersfietsen, eentje met en eentje zonder voorwiel ?

Dan moet ik toch eens beter puzzelen, ik demonteer het voorwiel altijd van mijn 29 inch mountainbike.. Weliswaar om al dat slijk niet tegen de zetels te duwen ?

3 uren geleden, Golf Variant zei:

Dat is toch een foto van de grote (Caddy Maxi)

Iets tè groot, denk ik.

Dat is meer dan 50 cm langer.

En iets meer dan 7 zitplaatsen.

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Leen, de korte versie heeft 1 belangrijk nadeel tov de Maxi: als je aan het tanken bent kan iemand de schuifdeur van binnenuit openen en de gaskoppeling raken!, met de maxi is het onmogelijk.

Edited by Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

10 uren geleden, muscles zei:

Hij ziet er toch geweldig uit, hè? (Foto van Spotting CNG)

2019-vw-caddy-maxi-14-tgi-metallic-blue.jpg

Vind jij de Caddy dan geen lelijke bus meer ?  :-)

• Hahaha 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Vandaag nog eens de garage doen. Voorlopig gaat mijn voorkeur nu uit naar de Caddy Maxi met 5 zitplaatsen. (3 kids  en hond). Onze hond ligt nu meestal vooraan, op de grond of op de besturderszetel (VW transporter)  maar aangezien in een  Caddy vooraan toch wat minder plaats is, zal hij in de koffer moeten. Klopt het dat daarna al die promo-acties vervallen? Bv de CNG korting? Of zijn dat verkoperspraatjes om kopers sneller te doen beslissen? Onze transporter is bijna 15 jaar oud, dus heb geen ervaring met auto’s te kopen ... 

• Vind ik leuk 1