Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Leen

Caddy maxi of Caddy gewoon?

Recommended Posts

Kan er mij iemand een goede VW garage aanbevelen in omgeving v Gent? Liefst garage die ook achter CNG staat!

@Leen de CNG-actie is nu een tijdelijke actie dit klopt.
Dient het een nieuwe Caddy Maxi te zijn?
Er staat momenteel een mooi exemplaar te koop op 2dehands.

Ik heb er zelf interesse in, maar ik krijg mijn Octavia niet verkocht 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

2 uren geleden, Leen zei:

Klopt het dat daarna al die promo-acties vervallen? Bv de CNG korting? Of zijn dat verkoperspraatjes om kopers sneller te doen beslissen? Onze transporter is bijna 15 jaar oud, dus heb geen ervaring met auto’s te kopen ... 

De salonacties op de VW Caddy en de Caddy Maxi lopen nog tot 7 februari 2019. Bij twijfel kan je dit altijd controleren op de website van Volkswagen zelf.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Het klopt dat de acties ooit stoppen, maar of dat die nu stoppen op 1/02 of 7/02 of 28/02 (meestal worden de salonacties nog gegeven in februari ook, maar resultaten uit het verleden zijn geen zekerheid voor de toekomst ?).

7 uren geleden, Leen zei:

Liefst garage die ook achter CNG staat!

Garage Tavernier in Zedelgem was één van de eerste om CNG te promoten maar waarschijnlijk is dat wat ver van Gent.

8 uren geleden, Leen zei:

Kan er mij iemand een goede VW garage aanbevelen in omgeving v Gent? Liefst garage die ook achter CNG staat!

Garage Marc De Kimpe uit Ninove is niet meteen Gent, maar redelijk vlot te bereiken vanuit Gent via de E40.

Ik heb mijn Golf Variant TGI daar vorig jaar besteld, tof familiebedrijf met de nodige zorg voor de klant.

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Golf IQ Drive 1.0 TSI (2020)

De salonacties worden binnenkort vervangen door de lenteacties , daarna de zomer, herfst en winteracties. Maakt allemaal niet veel verschil uit.

• Hahaha 1

Er worden precies veel Caddy's besteld of gewenst.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Op 31/1/2019 om 09:10, Leen zei:

Vandaag nog eens de garage doen. Voorlopig gaat mijn voorkeur nu uit naar de Caddy Maxi met 5 zitplaatsen. (3 kids  en hond). Onze hond ligt nu meestal vooraan, op de grond of op de besturderszetel (VW transporter)  maar aangezien in een  Caddy vooraan toch wat minder plaats is, zal hij in de koffer moeten. Klopt het dat daarna al die promo-acties vervallen? Bv de CNG korting? Of zijn dat verkoperspraatjes om kopers sneller te doen beslissen? Onze transporter is bijna 15 jaar oud, dus heb geen ervaring met auto’s te kopen ... 

Een caddy maxi met 5 plaatsen kan je ook laten ombouwen tot een lichte vracht. Voordeel: Je kan alle kosten opnemen in je beroepskosten bij je belastingaangifte als je je wagen gebruikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer.

Hier kan 1 fiets in zonder het voorwiel eruit te halen. 

Edited by Koen63

Het kan toch bijna niet zijn dat je geen volledige fiets in een Caddy Maxi krijgt, dat kan niet ! Want als ik de achterzetels van mijn Octavia plat leg, dan krijg ik daar gemakkelijk een koersfiets in, en ik heb daar ook al een gewone herenfiets ingekregen zonder het voorwiel eraf te halen.

De Skoda Octavia Combi is trouwens ook verkrijgbaar als lichte vracht af-fabriek: zie configurator van Skoda.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Een 29er mtb is behoorlijk lang. Een koersfiets is een stuk korter

In mijn vorige auto (Citroën Berlingo) kon mits 1 zetel opgeklapt mijn fiets volledig in de auto (zowel koersfiets als 26" mtb). Bij een gewone Caddy zal dat ook wel lukken. Bij mijn huidige Caddy maxi past ie volledig in de koffer.

Hij rijdt wel minder vinnig als mijn 1.6 diesel. In de Ardennen vorige week heb ik toch moeten inschuiven tussen de vrachtwagens. Volgeladen weliswaar.

• Vind ik leuk 1

Bijna beslist, op nog een paar details na. Het wordt een Caddy Maxi mt 5 zitplaatsen. Nu nog over enkele opties beslissen: 

Wat raden jullie aan van stoelbekleding: gewoon stof of kunstleder (meerprijs v 76,23 EUR)? Wat is het gemakkelijkst in onderhoud?

De app-connect (meerprijs 278,30) is dat aan te raden? Ingebouwde gps van meer dan 700 euro zou ik niet nemen omwille v hoge prijs. 

De Hill Holder + ASR antislip (meerprijs v 29,04) aanrader? 

En dan nog de kleur!! Ik zie graag donkere kleuren, lijkt de Maxi toch iets minder lang: indium grey , chestnut brown, deep black. Volgens verkoper is deel black niet aan te raden omwille v moeilijker onderhou. Klopt dit?

8 minuten geleden, Leen zei:

Hill Holder + ASR antislip

Zelf heb ik pas recent ontdekt dat op onze Ypsilon dat op zit... op de parking van het frituur...

De auto blijft enkel seconden "hangen" op een helling en je kan dan gewoon gas geven om te vertrekken.

Het zou het wegrijden op een helling moeten "vergemakkelijken" : je hoeft niet meer het goede moment te kiezen tussen loslaten van de handrem, koppeling lossen en gas geven.

Tja, nog niet echt de kans gehad om uit te proberen. 

(Aan het frituur heeft het geen  nut, omdat ik achteruit terug de weg op moet)

ASR verhindert dat je banden (voorwielaandrijving) doorslippen bij het wegrijden op nat wegdek.

Ik denk dat de Caddy vooraan zwaar genoeg is op de moment dat je alleen (of met de hond op de bijrijdersstoel) om doorslippen niet voor te hebben op zo'n natte dagen.

Volgeladen (en ook gewicht over de hele auto dus) kan het zijn dat het van pas komt.

Indien je een caravan zou trekken met de Caddy, is het interessant dat je ASR kan uitschakelen.

Op een (sterke) helling kan je dan wielslip "forceren" om beter weg te komen en je koppeling te sparen.

16 minuten geleden, Leen zei:

stoelbekleding: gewoon stof of kunstleder

Bedoel je met kunstleder de "skai" van de jaren '70 en '80 ?

Brrr - nee andersom : Aauuw - als je de auto in de hete zon hebt geparkeerd zonder een handdoek of deken op de stoelen te leggen.  Je billen verbranden op zo'n "skai".

Dan liever stoffen zetels.

Maar met de hondenharen is "skai" of kunstleder wel een zaligheid.

Minder krasgevoelig voor hondenklauwen dan echt leder.

20 minuten geleden, Leen zei:

donkere kleuren

Tja, smaak.

Nadeel van donkere kleuren : je ziet er rapper vuil erop.

Daarom kies ik liever lichtere kleuren (als het kan).

21 minuten geleden, Leen zei:

app-connect (meerprijs 278,30) is dat aan te raden? Ingebouwde gps van meer dan 700 euro

Ergens op het forum staan er een hele hoop wedervaren met die dingen :

https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/1044-vw-app-connect/?page=2&tab=comments#comment-22011

https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/609-gps-update-amundsen-skoda/?page=5&tab=comments#comment-21836

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

App connect is zeker een aanrader. Ik gebruik de gewone GPS niet meer sinds ik die heb laten activeren.

• Vind ik leuk 1

3 uren geleden, Leen zei:

De app-connect (meerprijs 278,30) is dat aan te raden? Ingebouwde gps van meer dan 700 euro zou ik niet nemen omwille v hoge prijs. 

De GPS is maar een flauwe bedoening, onverstaanbaar, zeker in de uitspraak van de straatnamen, is zeker geen 700€ extra waard.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

De gps is K.U.T ze weet heel veel straatnamen niet. En als je een garmin of tom tom of google maps gewend bent ik vind hem niet duidelijk. Hij staat bij mij enkel aan om te zien hoe hard ik mag rijden. Ik gebruik google maps wel. Ik heb onderweg van oostenrijk naar huis beide aangehad en ik vind hem echt flut. 

Wat ik nog meer triest vind is dat geen enkele gps voorziet om tankstations met cng aan te vinken. Dat maakt dat je routes op vakantie moet uitstippelen.

En de gibgas app die geeft momenteel zelfs de 2 tankstations in turnhout niet aan !!! Kunt beter de gratis pit point app gebruiken. 

16 uren geleden, Leen zei:

Bijna beslist, op nog een paar details na. Het wordt een Caddy Maxi mt 5 zitplaatsen. Nu nog over enkele opties beslissen: 

Wat raden jullie aan van stoelbekleding: gewoon stof of kunstleder (meerprijs v 76,23 EUR)? Wat is het gemakkelijkst in onderhoud?

De Hill Holder + ASR antislip (meerprijs v 29,04) aanrader? 

En dan nog de kleur!! Ik zie graag donkere kleuren, lijkt de Maxi toch iets minder lang: indium grey , chestnut brown, deep black. Volgens verkoper is deel black niet aan te raden omwille v moeilijker onderhou. Klopt dit?

1. Indien kunstleder niet te warm wordt=> voor die meerprijs kan je geen zetelovertrek kopen bij vw (250 euro).

2. App-connect mis ik, nu de gps niet is wat velen ervan verwachten of teveel tomtom gewoon zijn, trouwens tomtom komt spoedig met ondersteuning hiervoor.

3. Hill holder : voor dat geld moet je niet zitten prossen=>nemen

4. Wij hebben deep pearl black en hebben daar een nano-coating laten opzetten. Poetst veel gemakkelijker en vuil valt er snel af. Bij regen heb je je ruitenwisser minder nodig.

en niet onbelangrijk: XENON, is de prijs wel waard (heb je bespaard op gps)

=> probeer krik los te pingelen.

Kunnen we niet beter een groepsaankoop app-connect regelen??

• Vind ik leuk 1

17 uren geleden, Ouro zei:

Net zoals de elektrisch inklapbare spiegels alleen manueel in te klappen zijn als je nog in de auto zit. Ze klappen dus niet automatisch in wanneer je de auto sluit. Onbegrijpelijk.

Is een extra optie, bij sommige modellen van de VAG-groep is dit nog extra instelbaar via bv een OBD11 plug en de OBD11 app. Heb dit bij een Q5 reeds geactiveerd zodat ze automatisch inklappen.

Op onze Beetle is het ook niet mogelijk, ook niet via de OBD...:(

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png