Populair bericht kitobeer Geplaatst: 19 januari 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 19 januari 2019 Zo we zijn aangekomen in oostenrijk. Veilig en wel Ik heb er wel wat mee gezeten in navolging van de berichten begin van de week met de vele sneeuwval. Wel onderweg op de baan geen sneeuw gezien. Ok wat over de rijervaring het tanken. En de gps. Ik was een vw caddy 1900 tdi uit 2008 gewend. En ik rij nu een 1400 TSI benzine+ cng CW caddy uit 2018. De 1400 rijdt zalig en heel zuinig. Echter ik voel het verschil in power wel duidelijk. Zeker op de snelweg als het begint te heuvelen. Hij doet het goed maar ik mis het beetje pit bij + 130 km/u wel. Omdat ik met deze wagen veel rustiger rij. het cng station in sevenum niet gevonden. Zou midden op een veld staan !!! Dus door naar duitsland. De cng app zelf is echt crap hoor. De pitpoint app is veel beter. Die geeft pitpoint en andere weer en je kunt meteen doordrukken op een goede manier naar de navigatie. Echter de navigantie in mijn vw caddy is ook crap. Kent veel straten niet. En geeft vertragingen niet zo duidelijk weer als google maps. Het tanken in duitsland. Ja sorry ik ben blond. Eerst kreeg ik de hendel niet van de pomp en later kreeg ik de hendel niet van de auto. Maar het was wel 100 % gas. Ik weet momenteel nog niet hoeveel ik rij met 100 % gas. Dat kom ik deze week zeker nog te weten. In oostenrijk is het en goedkoop en 100 % gas en met een simpele hendel. Jeej Het bergenstukje rijden met de 1400 heb ik weer gereden zoals ik vanouds gewend ben om te rijden schakelen in hoger toerental dat ging al veel beter en vlotter. Maar eerlijk ik zou met deze wagen 1300 kg mogen trekken maar dat raad ik niet aan. Dat voel ik nu al. En raar maar waar ik heb mijn auto zuiniger laten rijden met deze hele trip. Ik ben van 5.3 kg per 100 km naar 4.6 kg per 100 km gegaan. Goed bezig in de bergen. Ik vertel jullie eind van de week nog hoe het is gegaan. 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 19 januari 2019 Delen Geplaatst: 19 januari 2019 Sterk bezig. Onze eerste vakantie na aankoop van onze Caddy Maxi was ook Oostenrijk. Na rijden op diesel een hele aanpassing. Maar het went en je wordt er alleen maar gelukkiger van. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kitobeer Geplaatst: 20 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2019 Inderdaad zo voelt het voor mij ook. Een erg grote aanpassing. Vandaag de glosgnocker straat op gereden zo ver we konden. Geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 Het CNG station in Sevenum (Venlo) is bij het DCB Energy station (oranje kleur) waar ook LNG is. Het CNG komt daar dus uit LNG. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CH4 Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 Inderdaad het ligt bij een nieuwe straat aan een rotonde, te vinden met bv google maps. Maar is er hier iemand die daar effectief kunnen tanken heeft? Wij hebben er 3 keer gestaan en telkens kon je alleen betalen met een tankpas voor truckers. Maestro en Mastercard werkte niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 (aangepast) Op 19/1/2019 om 19:52, kitobeer zei: Ja sorry ik ben blond. Eerst kreeg ik de hendel niet van de pomp en later kreeg ik de hendel niet van de auto. Zo'n draaihendel ? Vind ik ook afschuwelijk. Ik heb altijd schrik (OK : die paar keren dat ik zo'n hendel heb moeten gebruiken) dat ik met die stomme hendels en zwaar ijzer spul ergens krassen op de carrosserie zou maken. Geef mij maar het "pistool" dat Dats en Pitpoint gebruiken. En Fuwell in Nederland. 20 januari 2019 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 2 minuten geleden, Koen C zei: Geef mij maar het "pistool" dat Dats en Pitpoint gebruiken. En Fuwell in Nederland. en Gabriëls, Q8 en Lubolux Oil. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 7 minuten geleden, Koen C zei: Zo'n draaihendel ? Maandag getankt in Duitsland, ging zeer vlot. Enkel afkoppelen was ik weer vergeten hoe dat ging. Eerste dus de draaiknop terug in originele positie draaien door middel van de hendel. VERVOLGENS het koppelstuk terugtrekken (zie foto). Bij de gekende pistolen van België gaat dit automatisch, maar bij die Duitsers moet je dat dus in 2 stappen handmatig doen ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 21 januari 2019 Delen Geplaatst: 21 januari 2019 Is uw vw gps gekoppeld aan het net?dan geeft hij meer info weer. Persoonlijk gebruik ik meer en meer waze, deze spreekt ook via de luidsprekers indien je dat wil. persoonlijke voorkeur aan duitse hendel. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 21 januari 2019 Delen Geplaatst: 21 januari 2019 (aangepast) 2 uren geleden, pluxy zei: Is uw vw gps gekoppeld aan het net?dan geeft hij meer info weer. Persoonlijk gebruik ik meer en meer waze, deze spreekt ook via de luidsprekers indien je dat wil. persoonlijke voorkeur aan duitse hendel. Vanaf ik de auto start koppel ik mijn gsm aan de auto om Waze te activeren, de standaard GPS van de auto heb ik zelfs nog niet gebruikt voor zover ik mij kan herinneren.. Waze is echt een aanrader als GPS trouwens! 21 januari 2019 aangepast door Shortlease 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kitobeer Geplaatst: 21 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2019 onee ik vind waze verschrikkelijk . Ik gebruik altijd google maps eenvoudig en duidelijk. Mijn gps is niet gekoppeld aan het net? Ik zou niet weten hoe dat moet en wat dat hoort te kosten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 21 januari 2019 Delen Geplaatst: 21 januari 2019 50 minuten geleden, kitobeer zei: onee ik vind waze verschrikkelijk . Ik gebruik altijd google maps eenvoudig en duidelijk. Mijn gps is niet gekoppeld aan het net? Ik zou niet weten hoe dat moet en wat dat hoort te kosten. Gij zijt niet de enige. Ik heb altijd mijn locaties gevonden met de navigatie van Skoda zelf, op één enkele uitzondering na in Regensburg, Total-tankstation in de Osterhofener Strasse 1. Het adres is nochtans juist want het staat op de Total-site vermeld. Het is echter maar een kleine zijstraat, die Osterhofener Strasse. Ik denk dat ik in het vervolg het adres moet ingeven van het OMV-tankstation dat aan de overkant ligt: Straubinger Strasse 73, 93055 Regensburg, want dat is een veel grotere en langere straat. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 22 januari 2019 Delen Geplaatst: 22 januari 2019 11 uren geleden, kitobeer zei: onee ik vind waze verschrikkelijk . Ik gebruik altijd google maps eenvoudig en duidelijk. Mijn gps is niet gekoppeld aan het net? Ik zou niet weten hoe dat moet en wat dat hoort te kosten. google maps werkt via waze en andersom dacht ik. Google heeft namelijk Waze opgekocht. En sindsdien wordt de verkeersinfo op beide gebruikt, en Waze gebruikt de kaarten van Google (dacht ik) Google maps kan wel offline, maar meestal zijn de kaarten online en gebruik je dus constant data om de kaarten op te halen. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 22 januari 2019 Delen Geplaatst: 22 januari 2019 Ik verschiet er van dat de meningen verschillen, had nog niet bepaald veel negatief gehoord van Waze. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 januari 2019 Delen Geplaatst: 22 januari 2019 Ik gebruik de laatste tijd ook veel Waze. Werkt goed en snel. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 22 januari 2019 Delen Geplaatst: 22 januari 2019 Wij zijn met kerst/nieuwjaar ook naar Oostenrijk geweest, Ik wel in Sevenum getankt,heb een tankpas van Romac Fuels, hiermee gelijk tot in Duits H gas gebied Ik kan idd ook zelfde ervaring delen mbt power in heuvelachtig gebied op autobahn. Dan is het flink schakelen ook met 1,4 Tsi in Passat, maar verbruik was gewoon erg netjes en tanken ging ook overal okido,wel grote prijsverschillen maar compleet op H gas kunnen rijden anders sta je elke 300km aan de pomp met vlotte rijstijl en L gas 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kitobeer Geplaatst: 22 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2019 Ja is ook mijn bevinding Bjorn. Flink schakelen. Ik merk dat vlak rijden uitnodigt om heel snel op te schakelen om naar 5 en 6 te gaan omdat dit gewoon erg goed gaat. Echter als je dan in de bergen aankomt moet je in je hoofd omschakelen en bewust in lagere versnelling gaan rijden. En dan gaat het prima. Ik vind het nog steeds zalig rijden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 22 januari 2019 Delen Geplaatst: 22 januari 2019 Dat kan ik idd alleen bevestigen...waren met 2 Passats wij in de cng en zus in 2.0 TDi.. Op bergen is diesel natuurlijk veel vlotter maar in tanken bwahaha 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kitobeer Geplaatst: 22 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2019 In duitsland hebben wij super traag getankt 1 x. In oostenrijk gaat het zo vlot als bij ons. En aangezien wij gisteren nog richting slovenie geweest zijn zal ik heel de vakantie op gas kunnen uitzitten. Ons dichts bijzijnde station is Of op 75 km of op 150 km. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht kitobeer Geplaatst: 27 januari 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 27 januari 2019 En we zijn weer terug thuis. OMG we vertrokken naar België met zon en net voor de felbren tunnel zo een 20 km ervoor begon het te sneeuwen. En het werd al snel heel veel. De moed zakte gelijk in mijn schoenen. 2 hele kleine driftjes gehad in de haarspeldbocht net voor de tunnel. En voor de rest banjerde mijn coole Caddy overal flink door. Want de sneeuw verandert al gauw in een plat gereden laagje van 3 cm. En dat bergop . Niks aan de hand. Hij deed het perfect. Ik kan wel zeggen dat ik hem nu goed ingereden heb en weet wat hij kan. Veel meer dan ik dacht. Hij doet niet onder hoor voor mijn 1.9 tdi. Maar je moet er wel mee leren rijden. En dat is ervaring die je moet opdoen. Ik heb de steilste bergen gehad met sneeuw en zonder sneeuw. Eentje was echt maar net gelukt. Maar hij geraakte toch boven. Dat kon de Jaguar in de kant niet zeggen die stond half de berg stil en deed niks meer. Kwa verbruik. De afgelopen week heb ik mijn totale verbruik weten terug te brengen naar 4.7 kg /100 km. Straf en dat voor in de bergen. En reed ik met een volle tank 100 % gas maar 100 km verder dan met het L-gas van hier thuis. Ik ben benieuwd of daar nog verbetering in komt. Ik vind de pitpoint app fijner dan de gibgas app. En in het terug komen ben ik lukraak ergens gestopt bij een aral-tankstation en daar had men ook erdgas. Wel duurder. Maar het was al donker, nat en ik was moe. Dan is makkelijk wel fijn. Maar ik ben echt super tevreden. Van mijn bakkie hopelijk de komende 10 j. 2 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen