Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Oostenrijk trip ervaring CNG

kitobeer

Aanbevolen berichten

Sterk bezig. Onze eerste vakantie na aankoop van onze Caddy Maxi was ook Oostenrijk. Na rijden op diesel een hele aanpassing. Maar het went en je wordt er alleen maar gelukkiger van. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het ligt bij een nieuwe straat aan een rotonde, te vinden met bv google maps. Maar is er hier iemand die daar effectief kunnen tanken heeft? Wij hebben er 3 keer gestaan en telkens kon je alleen betalen met een tankpas voor truckers. Maestro en Mastercard werkte niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/1/2019 om 19:52, kitobeer zei:

Ja sorry ik ben blond. Eerst kreeg ik de hendel niet van de pomp en later kreeg ik de hendel niet van de auto. 

Zo'n draaihendel ?

Vind ik ook afschuwelijk. 

Ik heb altijd schrik (OK : die paar keren dat ik zo'n hendel heb moeten gebruiken) dat ik met die stomme hendels en zwaar ijzer spul ergens krassen op de carrosserie zou maken.

Geef mij maar het "pistool" dat Dats en Pitpoint gebruiken. En Fuwell in Nederland.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Koen C zei:

Geef mij maar het "pistool" dat Dats en Pitpoint gebruiken. En Fuwell in Nederland.

en Gabriëls, Q8 en Lubolux Oil.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Koen C zei:

Zo'n draaihendel ?

Maandag getankt in Duitsland, ging zeer vlot.

Enkel afkoppelen was ik weer vergeten hoe dat ging.

Eerste dus de draaiknop terug in originele positie draaien door middel van de hendel.

VERVOLGENS het koppelstuk terugtrekken (zie foto).

Bij de gekende pistolen van België gaat dit automatisch, maar bij die Duitsers moet je dat dus in 2 stappen handmatig doen ?

image.png.140d9286307f8361c5f1147cd6dbeceb.png

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is uw vw gps gekoppeld aan het net?dan geeft hij meer info weer. Persoonlijk gebruik ik meer en meer waze, deze spreekt ook via de luidsprekers indien je dat wil.

persoonlijke voorkeur aan duitse hendel.

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pluxy zei:

Is uw vw gps gekoppeld aan het net?dan geeft hij meer info weer. Persoonlijk gebruik ik meer en meer waze, deze spreekt ook via de luidsprekers indien je dat wil.

persoonlijke voorkeur aan duitse hendel.

Vanaf ik de auto start koppel ik mijn gsm aan de auto om Waze te activeren, de standaard GPS van de auto heb ik zelfs nog niet gebruikt voor zover ik mij kan herinneren..

Waze is echt een aanrader als GPS trouwens!

aangepast door Shortlease
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, kitobeer zei:

onee ik vind waze verschrikkelijk . Ik gebruik altijd google maps eenvoudig en duidelijk.  Mijn gps is niet gekoppeld aan het net? Ik zou niet weten hoe dat moet en wat dat hoort te kosten.

Gij zijt niet de enige. Ik heb altijd mijn locaties gevonden met de navigatie van Skoda zelf, op één enkele uitzondering na in Regensburg, Total-tankstation in de Osterhofener Strasse 1. Het adres is nochtans juist want het staat op de Total-site vermeld. Het is echter maar een kleine zijstraat, die Osterhofener Strasse. Ik denk dat ik in het vervolg het adres moet ingeven van het OMV-tankstation dat aan de overkant ligt: Straubinger Strasse 73, 93055 Regensburg, want dat is een veel grotere en langere straat.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, kitobeer zei:

onee ik vind waze verschrikkelijk . Ik gebruik altijd google maps eenvoudig en duidelijk.  Mijn gps is niet gekoppeld aan het net? Ik zou niet weten hoe dat moet en wat dat hoort te kosten.

google maps werkt via waze en andersom dacht ik. Google heeft namelijk Waze opgekocht. En sindsdien wordt de verkeersinfo op beide gebruikt, en Waze gebruikt de kaarten van Google (dacht ik)

Google maps kan wel offline, maar meestal zijn de kaarten online en gebruik je dus constant data om de kaarten op te halen.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn met kerst/nieuwjaar ook naar Oostenrijk geweest,

Ik wel in Sevenum getankt,heb een tankpas van Romac Fuels, hiermee gelijk tot in Duits H gas gebied

Ik kan idd ook zelfde ervaring delen mbt power in heuvelachtig gebied op autobahn.

Dan is het flink schakelen ook met 1,4 Tsi in Passat, maar verbruik was gewoon erg netjes en tanken ging ook overal okido,wel grote prijsverschillen maar compleet op H gas kunnen rijden anders sta je elke 300km aan de pomp met vlotte rijstijl en L gas

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is ook mijn bevinding Bjorn.  Flink schakelen. Ik merk dat vlak rijden uitnodigt om heel snel op te schakelen om naar 5 en 6 te gaan omdat dit gewoon erg goed gaat. Echter als je dan in de bergen aankomt moet je in je hoofd omschakelen en bewust in lagere versnelling gaan rijden. En dan gaat het prima. Ik vind het nog steeds zalig rijden :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In duitsland hebben wij super traag getankt 1 x. 

In oostenrijk gaat het zo vlot als bij ons.  En aangezien wij gisteren nog richting slovenie geweest zijn zal ik heel de vakantie op gas kunnen uitzitten. Ons dichts bijzijnde station is Of op 75 km of op 150 km. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...