Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
kitobeer

YES Caddy opgehaald

Recommended Posts

34 minuten geleden, kitobeer zei:

De vertaling van CNG is het duits en in oostenrijk ? 

Iemand?

Erdgas

CNG_Erdgas.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat lukt nog wel

Ik vind het enkel jammer dta ik meteen in het diepe word gegooid ivm gps en tankstations.

Kun je in duitsland er bijna standaard vanuit gaan dat men aardgas heeft ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in Duitsland vrijwel nooit problemen gehad om CNG te vinden. Er zijn immers redelijk veel CNG-stations vlakbij de Autobahn d.w.z. eventjes afrijden naar een Autohof toe.

Gewoonlijk zijn het de "onbekende, onafhankelijke" CNG-merken die geen Maestro, Visa en MasterCard aanvaarden.

Ik zie nu dat de Gibgas Routenplanner terug online staat. Dan gaat het makkelijker om de verschillende CNG-stations te vinden:

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner?locale=en_GB

Als je in het veld rechtsboven op de pagina "Alle activiteit" hier op het forum "Zoeken" Oostenrijk ingeeft, dan kan je mijn routebeschrijvingen met CNG-tankstations in Duitsland en Oostenrijk terugvinden.

Als je hulp nodig hebt, dan mag je mij altijd een privé-bericht sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb het gevonden. Dat maakt het inderdaad gemakkelijker om de route uit te zetten. Op de laptop lukt het al in ieder geval. Nu nog eens de app uit proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de app vind ik persoonlijk moeilijker, waarschijnlijk door kleiner scherm.

Je bent van het turnhoutse.

Aachen STAWAG is dan waarschijnlijk goedkoopste dichtsbijzijnde. Ligt in centrum, paar kilometer van snelweg.

Vandaar af geraak je bijna in Oostenrijk, waar het nog GOEDKOPER is om te tanken. LOL

Ik geraak op 100km na van Aachen tot grens Oostenrijk met 1 tank.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga in Turnhout de snelweg op richting venlo - duisburg. Rijd veel fijner als door half Belgie.  

In venlo zit een tankstation met H- gas. En dan rijd ik door naar ingolstad daar gaan we overnachten. Daar heb je ook H gas . 

Maar ik ga vandaag de kaart er eens bij pakken en bolletjes tekenen dan word toch wat gemakkelijker als met de app die moet doorschakelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rijd al bijna twee jaar zonder reservewiel , nog geen keer gemist. Als je op tijd door de bc gewaarschuwd wordt dat er een band aan het lekken is kan je zelf ingrijpen. In het begin toen ik mijn caddy maxi had probeerde ik ook heel zuinig te rijden. Cruise op 110 op autosnelweg en dag een gemiddeld verbruik van 4.6 halen bijvoorbeeld. Ondertussen staat die cruise steeds op 125 en verbruik ik 5.2 a 5.4. Dus geen groot verschil maar wel veel gelukkiger op die snelheid. Ik tank bij esso bruno in genk en krijg daar de tank nooit heel vol. 32kg ongeveer. Daarmee rijd ik tussen de 600 en 650 km.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rij nu 21 j met de auto en ik heb meestal sowieso 1 keer per jaar lekke band. Soms zelfs 2 keer. 

Zelfs op reis in Denemarken en al 3 keer met de trailer. 

Vraag me niet hoe. Maar ik wil echt wel een volwaardig reservewiel mee. 

Ja, ben vandaag ook al weer op pad geweest. En inderdaad de cruise op 125 gehad. Goede snelheid en tevreden mee.

Ik ben nu aan het uitstippelen voor oostenrijk. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@kitobeer.

Welke kleur heb je?

In Turnhout, dan is de kans groot dat ik u eens ga spotten. Rij daar namelijk veel rond.🤪

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om mij te spotten dat gaat niet moeilijk zijn. Ik heb een zilveren caddy en ik rij al jaren met een grote zonnebloem op mijn dashboard rond. 

Ik kan er maar niet van over dat hij zo zalig goed rijd. 

Ik merk wel dat ik veel rustiger rij Maar dat zal nog wel minderen.

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, kitobeer zei:

Ik kan er maar niet van over dat hij zo zalig goed rijd. 

Ik merk wel dat ik veel rustiger rij Maar dat zal nog wel minderen.

Ik had net hetzelfde toen ik van mijn Skoda Superb Combi TDI (bouwjaar 2010) overschakelde naar mijn Skoda Octavia Combi G-Tec: veel fijner om te rijden, zacht en goed, en eveneens veel rustiger.

Met de cruise control is het helemaal af (enkel DSG ontbreekt bij mij nog).

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat maakt zeker een verschil.

90% (of 80%, meting in stappen van 10%) is L-gas = meer verbruik = minder kms met een volle tank.

100% is H of H+gas = minder vebruik = meer kms met volle tank.

De prijs verschilt ook: DATS: L-gas = 0,99€ kg / H-gas = 1,13€/kg (DATS levert nergens H+gas)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het verschil in verbruikl is overigens veel groter dan 10 of 20%. Deze week met L gas 235 km kunnen rijden , de week daarvoor 365 km met H+ gas bij gelijkaardige omstandheden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Brembos zei:

Het verschil in verbruikl is overigens veel groter dan 10 of 20%. Deze week met L gas 235 km kunnen rijden , de week daarvoor 365 km met H+ gas bij gelijkaardige omstandheden.

Slechts 365 km kunnen rijden met H+ gas? Dat is gene vette. Datzelfde resultaat haal ik gemakkelijk met het H-gas van Tongeren, en dikwijls meer dan die 365 km. Sinds ik vaker op cruise control rij, verbruikt mijn Octavia G-Tec nog minder.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt me normaal. Geen enkele rit gedaan van langer dan 20 km , veel stadsverkeer en files . Woon/werkverkeer 2 x 15 km per dag. Op de snelweg haal ik ook makkelijk 400 km met H+ gas . Met flutgas slechts 270-280 km, zeker met de belabberde druk bij Dats24 tegenwoordig (amper 13 kg vulling bij lege tanks).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lange_666 zei:

DATS: L-gas = 0,99€ kg

1,02 was het nog op 11 januari.  Is het dan in prijs gedaald ?

Op 12/1/2019 om 16:15, kitobeer zei:

Ik ga in Turnhout de snelweg op richting venlo - duisburg. Rijd veel fijner als door half Belgie.  

In venlo zit een tankstation met H- gas.

Nederland is pokke-duur voor CNG : niet doen als het niet moet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen