Luc uit Genk Geplaatst: 7 januari 2019 Delen Geplaatst: 7 januari 2019 Ik twijfel tussen Tivoli(mooier) en model XlV...er is een aardgasrijbereikverschil heb ik begrepen...iemand goede raad ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 7 januari 2019 Delen Geplaatst: 7 januari 2019 Een goede raad ? Koop een Octavia ? . Even ruim , waarschijnlijk een betere herverkoopwaarde , een moderne zuinigere motor en een veel beter geintegreerde CNG installatie. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 7 januari 2019 Delen Geplaatst: 7 januari 2019 Ik heb een XLV testgereden bij de verkiezing van de VAB Gezinswagen. Ik was daar niet echt laaiend over. Zeker niet in vergelijking met mijn Golf Variant. Zoals @Brembos zegt ben je inderdaad veel beter af met een Octavia (Combi) denk ik. Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 januari 2019 Delen Geplaatst: 7 januari 2019 Ieder heeft zijn smaak maar ik zou sowieso al nooit voor een aftermarket installatie gaan. En dan valt Ssangyong af... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 januari 2019 Delen Geplaatst: 7 januari 2019 5 uren geleden, Luc uit Genk zei: Ik twijfel tussen Tivoli(mooier) en model XlV...er is een aardgasrijbereikverschil heb ik begrepen...iemand goede raad ? Ben je al eens gaan testrijden met beide wagens? Belangrijk is ook je gevoel in een wagen. https://www.ssangyong.be/nl/acties/xlv-op-cng-vanaf-e19-490/ Als ik het aantal kg bekijk, dan kan je met de Tivoli niet zo heel ver rijden. 10.8 kg CNG aan boord, zal een rijbereik van +/- 230 km op H-gas geven De XLV schat ik op +/- 300 km H-gas voor zo'n 16 kg gas. EDIT: staat in de tekst op SsangYong " Dit levert een CNG-actieradius op van ± 300 km voor de XLV en ± 200 km voor de Tivoli. Gecombineerd met benzine kunt u nog 600 km extra rijden." Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 19 uren geleden, Aardgasrijder zei: Gecombineerd met benzine kunt u nog 600 km extra rijden." En dat wil je eigenlijk niet doen van zodra je een CNG auto hebt. Dan wil je zo veel mogelijk op gas rijden en amper of nooit op benzine. Dit is een "reclame" gemaakt voor mensen die angst hebben dat ze zonder brandstof zullen vallen. Want in de praktijk zullen er amper hun CNG én hun benzine oprijden. En dan pas gaan tanken. Dàt is pas het risico lopen dat al je brandstof op is ! Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 Met flutgas kom je dus nog geen 200 km ver . Niet echt een aanrader dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 27 minuten geleden, Brembos zei: Met flutgas kom je dus nog geen 200 km ver . Niet echt een aanrader dus. Met de tankinhoud van onze auto geraak ik ook maar zo'n 240 km ver op flutgas. Net voldoende om tweemaal / 2 dagen op CNG naar mijn werk te rijden en terug. (+/- 110 km per dag) Stel dat @Luc uit Genk in Tongeren werkt (en in Genk woont ) ? Dat is zo'n 65 km per dag (32 enkel) -> driemaal / 3 dagen op CNG en dan pas opnieuw tanken. Maar in Limburg is het toch bijna allemaal H-gas -> andere berekening dus. Of stel dat die gepensioneerd is en elke dag ... tja, wat doet een gepensioneerde de hele dag ??? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 Trouwens, de CO2-uitstoot van zowel de Tivoli als de XLV is veel te hoog. Als de CNG-installatie geplaatst is, gaat die CO2-waarde op de papieren van de auto niet veranderen want CNG-installateurs mogen en kunnen dat niet veranderen. Of SsangYong België de papieren van de auto achteraf nog wijzigt, dat weet ik niet. Maar ik zou zelf de SsangYongs op CNG niet aanschaffen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 12 uren geleden, muscles zei: Trouwens, de CO2-uitstoot van zowel de Tivoli als de XLV is veel te hoog. Als de CNG-installatie geplaatst is, gaat die CO2-waarde op de papieren van de auto niet veranderen want CNG-installateurs mogen en kunnen dat niet veranderen. Of SsangYong België de papieren van de auto achteraf nog wijzigt, dat weet ik niet. Nee, de Tivoli en XLV zijn en blijven gehomologeerd als benzinewagen. 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 dus geen biv en taks voordeel? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 55 minuten geleden, pluxy zei: dus geen biv en taks voordeel? Toch wel. Elke aftermarket-CNG-installatie komt in aanmerking voor het BIV- en taksvoordeel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luc uit Genk Geplaatst: 9 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2019 Op 7/1/2019 om 18:52, Brembos zei: Een goede raad ? Koop een Octavia ? . Even ruim , waarschijnlijk een betere herverkoopwaarde , een moderne zuinigere motor en een veel beter geintegreerde CNG installatie. Een Octavia is geen SUV en kost voor dezelfde luxe veel meer... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 (aangepast) Verhoog de Octavia en je hebt ook een SUV?. Je vindt vast één of ander tunerke die dat kan doen. Ik begrijp heel die SUV heisa niet goed. Enig voordeel is misschien dat je een iets hogere instap hebt.Voor 23.000 euro heb je in Duitsland al een goed uitgeruste Skoda met een grote goed afgewerkte kofferbak (in tegenstelling tot die Sanjun waar het maar een rommeltje is achterin) , een moderne zuinige motor met voldoende kracht (in tegenstelling tot de dorstige , slome en ouderwetse Sanjun motor) , aan CNG gebruik aangepaste instrumenten (in tegenstelling tot de Sanjun waar de boordcomputer niet behoorlijk werkt met de CNG installatie) en een behoorlijke reikwijdte (tot 450 km met de nieuwe tanks tov een schamele 250-300 km). De eventuele meerprijs haal je er makkelijk uit door de met zekerheid hogere tweedehandswaarde van de Skoda en het veel lagere verbruik. 9 januari 2019 aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deverhelst Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 20 minuten geleden, Brembos zei: Verhoog de Octavia en je hebt ook een SUV?. Je vindt vast één of ander tunerke die dat kan doen. Ik begrijp heel die SUV heisa niet goed. Enig voordeel is misschien dat je een iets hogere instap hebt.Voor 23.000 euro heb je in Duitsland al een goed uitgeruste Skoda met een grote goed afgewerkte kofferbak (in tegenstelling tot die Sanjun waar het maar een rommeltje is achterin) , een moderne zuinige motor met voldoende kracht (in tegenstelling tot de dorstige , slome en ouderwetse Sanjun motor) , aan CNG gebruik aangepaste instrumenten (in tegenstelling tot de Sanjun waar de boordcomputer niet behoorlijk werkt met de CNG installatie) en een behoorlijke reikwijdte (tot 450 km met de nieuwe tanks tov een schamele 250-300 km). De eventuele meerprijs haal je er makkelijk uit door de met zekerheid hogere tweedehandswaarde van de Skoda en het veel lagere verbruik. Ik ook erger me SUF aan die SUV's !? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 46 minuten geleden, Luc uit Genk zei: Een Octavia is geen SUV en kost voor dezelfde luxe veel meer... Ik raad jou dan toch aan om eens een bezoek te brengen aan de officiële Skoda-dealer Peusens in Hasselt. Die geeft namelijk serieuze kortingen tijdens de maand januari. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 De specificaties van de Sanjun motor zeggen al genoeg : 128 pk vermogen , slechts 160 nm koppel bij 4600 t/m en een opgegeven verbruik van 7.5 l/100 km. Voor de cng versie doen ze niet eens de moeite om het cng verbruik en de tankinhoud te vermelden. Dit zijn waarden van de vorige eeuw. De 1.5 tgi : 130 pk , 200 nm koppel vanaf 1400 t/m en een opgegeven verbruik van 5.3 l/100 km. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 10 januari 2019 Delen Geplaatst: 10 januari 2019 (aangepast) 21 uren geleden, Brembos zei: Verhoog de Octavia en je hebt ook een SUV?. Je vindt vast één of ander tunerke die dat kan doen. Bedoel je zoiets ? Of de Skoda Trekka ? https://www.carscoops.com/2016/12/the-trekka-is-skoda-off-roader-you/ 10 januari 2019 aangepast door Koen C 1 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Op 9-1-2019 om 21:58, muscles zei: Ik raad jou dan toch aan om eens een bezoek te brengen aan de officiële Skoda-dealer Peusens in Hasselt. Die geeft namelijk serieuze kortingen tijdens de maand januari. Hoe staan de aandelen van Peusens tegenwoordig? ? 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 9 uren geleden, JJR zei: Hoe staan de aandelen van Peusens tegenwoordig? ? Op de hoogste plek ? Ik ben trouwens niet de enige die Peusens aanbeveelt want het zijn de klanten (al zijn klanten) die hem tot beste Skoda-dealer in België verkozen hebben : door de feedbacks die ze gegeven hebben. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen