Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Alexanderh

Seat Leon ST 1.4 TGI

Recommended Posts

5 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Ik heb er net een tweedaagse Londen opzitten via de Eurotunnel. Bij de boeking krijg je een stop-pagina waarbij je moet aanduiden of je wagen uitgerust is met een gastank of niet. Bijgevolg een no-go. We zijn dus met de Polo van mijn echtgenote gegaan.

Op de ferry is CNG toch wel toegelaten dacht ik? Of ben ik verkeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, Mylan1999 zei:

Op de ferry is CNG toch wel toegelaten dacht ik? Of ben ik verkeerd?

Op de ferry wel. Op de trein niet. Maar de ferry’s waren op kerstdag niet in dienst, dus ik moest de trein nemen ?

• Bedankt 1

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe Seat Leon in de maak :

SEAT zal de komende jaren tal van nieuwe modellen introduceren.

De Leon zal als eerste worden vervangen.

De nieuwe generatie zal in 5-deurs hatchback vorm in maart aan het publiek worden voorgesteld op de autosalon van Genève. Het model wordt in de herfst op de markt gebracht, op hetzelfde moment als de ST stationwagon wordt gepresenteerd.

De SC versie met 3 deuren zal niet worden vervangen wegens onvoldoende vraag vanuit de markt.

De nieuwe Leon wordt ook leverbaar in stekkerhybride uitvoering.

Dat geldt ook voor de variant van het submerk Cupra.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste,

sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de Seat Leon St TGI. 

Hij rijdt super en heeft tal van opties waaronder front assist en full link. 

Nu merkte ik wel onder het rijden dat de auto eco tips geeft. Bv om op tijd te schakelen. 

Nu reed ik op cruisecontrol 55 km/uur en hij vroeg mij om naar de 5 te schakelen en bij de 70 km/uur naar de 6 dit kan toch nooit kloppen? 

Heeft dit met CNG te maken?

Bij benzine is het zo om de 20 km schakelen of gewoon tussen de 2 en 2500 touren. 

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit klopt waarschijnlijk wel. Ikzelf zit vanaf  60 km/u in 6e versnelling. Alleen als ik even echt moet optrekken blijf ik een tijdje wat lager omdat ik dan meer koppel heb. Bij rustig optrekken en versnellen schakel ik zelfs van van 4 direct naar 6. Dit blijkt voor mij zuiniger te zijn. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, JJR zei:

Dit klopt waarschijnlijk wel. Ikzelf zit vanaf  60 km/u in 6e versnelling. Alleen als ik even echt moet optrekken blijf ik een tijdje wat lager omdat ik dan meer koppel heb. Bij rustig optrekken en versnellen schakel ik zelfs van van 4 direct naar 6. Dit blijkt voor mij zuiniger te zijn. 

Oke ik dacht altijd dat te laag in de toeren ook niet goed was. Maar toch bedankt 

aangepast door Alexanderh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Alexanderh zei:

Beste ,

Hij rijd super en heeft tal van opties waaronder front assist en full link. 

Nu merkte ik wel onder het rijden dat de auto eco tips geeft. Bv om op tijd te schakelen. 

Nu reed ik op cruisecontrol 55km/uur en hij vroeg mij om naar de 5 te schakelen en bij de 70km/uur naar de 6 dit kan toch nooit kloppen? 

Bij benzine is het zo om de 20km schakelen of gewoon tussen de 2 en 2500 touren. 

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt 

Ik rij sinds juni met een seat Leon ST TGI. Hij stelt inderdaad vanaf 55km/u voor om in 5de versnelling te rijden en vanaf 66km/u om in 6de versnelling te rijden. Als je dat doet dan heb je een lekker laag verbruik.
Maar eerlijk gezegd, dat doe je alleen als je aan een constante snelheid rijdt. Als je de in 6de versnelling rijdt aan 65km/u dan heeft de motor wel veel minder trekkracht.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Alexanderh zei:

Nu reed ik op cruisecontrol 55km/uur en hij vroeg mij om naar de 5 te schakelen en bij de 70km/uur naar de 6 dit kan toch nooit kloppen? 

Ik heb ook nog een Beetle 1,2L 105PK benzine (bouwjaar 2018) en die doet net hetzelfde. Heeft dus niks met CNG te maken.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Alexanderh zei:

Dit is normaal hoor.
Ik schakel ook vaak van 2 naar 4 of van 4 naar 6 door.
Dit schakeladvies hebben veel recente wagens ?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19/1/2019 om 01:26, Alexanderh zei:

De eerste +/- 1.000 km is het beter voor je motor om die verschillende toerentallen te laten draaien.

Uiteraard niet constant doortrekken tot voorbij de "rode zone" of iets dergelijks, maar toch niet constant onder de 2.000 à 2.500 toeren.  Af en toe ietsje meer mag echt wel.

Het is geen echte "rodage" meer, maar het komt de levendigheid van je motor ten goede.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraag over deze Seat Leon waar deze topic over gaat.

het gaat dus om de Seat Leon ST 1.4 110pk TGI. Ik heb hem nu een maandje ongeveer maar zou hem na de garantie(Zomer 2019) willen chip tunen. 

Aangezien ik overal lees dat de verbranding bij CNG hoger ligt dan bij benzine, vraag ik mij af of er niet meer kans is op risico’s.

Hij zou volgens verschillende sites van chiptuningsbedrijven van 110 pk naar 135 pk gaan en van 200 naar 250 koppel.

De eco tips ivm schakelen, volg ik bijna altijd. 

Natuurlijk druk ik het gaspedaal wel eens wat dieper in. 

Wat is jullie ervaring ivm het chippen van CNG? 

Heb wel wat topics gelezen , maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. 

Inmiddels contact gehad met Chiptuning-plus toch een erkende tuning garage. Ze zeggen als de verbranding hoger ligt dat ze het afraden🤔🙁

aangepast door Alexanderh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4/2/2019 om 19:34, Alexanderh zei:

Ik heb een vraag over deze Seat Leon waar deze topic over gaat.

het gaat dus om de Seat Leon ST 1.4 110pk TGI. Ik heb hem nu een maandje ongeveer maar zou hem na de garantie(Zomer 2019) willen chip tunen. 

Aangezien ik overal lees dat de verbranding bij CNG hoger ligt dan bij benzine, vraag ik mij af of er niet meer kans is op risico’s.

Hij zou volgens verschillende sites van chiptuningsbedrijven van 110 pk naar 135 pk gaan en van 200 naar 250 koppel.

De eco tips ivm schakelen, volg ik bijna altijd. 

Natuurlijk druk ik het gaspedaal wel eens wat dieper in. 

Wat is jullie ervaring ivm het chippen van CNG? 

Heb wel wat topics gelezen , maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. 

Inmiddels contact gehad met Chiptuning-plus toch een erkende tuning garage. Ze zeggen als de verbranding hoger ligt dat ze het afraden🤔🙁

Ik heb er ook een tijdje over getwijfeld en het gebrek aan informatie op het interwebs hielp ook niet. Maar ik heb voor mezelf toch de knoop doorgehakt. Ik ga binnenkort eens langs bij br-performance voor een kuurtje. Die hebben mijn Fabia vRS ook onderhanden genomen, heel tevreden van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag bij BR-performance geweest in Raamdonksveer(NL). Kuurtje gehad en na meting op rollenbank 137 pk en 248 Nm. Prima service, we waren met 2 wagens daar en heeft samen net iets meer dan 3u geduurd.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@sm4rty testing op CNG of op benzine?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...