Populair bericht Groengas Geplaatst: 22 december 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 december 2018 In Italië zijn sinds gisteren de prijzen bekend van de Leon met de nieuwe 1.5 motor. De auto is sinds gisteren daar ook bestelbaar. De Seat krijgt 3 tanks waarvan de twee onder de kofferbak van composiet zijn. De extra derde tank is een stalen die op de plek van de oude (grote) benzinetank komt. De benzinetank wordt verkleind naar 9 liter. De Leon komt als hatchback en station tevens de keuze voor handbak of DSG. 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 De prijzen en detail info zijn nu ook beschikbaar voor België. https://carconfigurator.seat.be/seat-cc/desktop-desktop-016_DEFAULT-nl-normal.view?msk=1 Wel vreemd dat het verbruik voor de TGi in m3/100km wordt aangegeven. Dat lijkt me erg verwarrend voor de gemiddelde consument, die dan x 0.79 moet doen om verbruik in kilo’s (H) te kennen. En er zijn nog geen CO2-waarden bekend voor de DSG, lijkt het. 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 6 uren geleden, Pitpoint_BE zei: Wel vreemd dat het verbruik voor de TGi in m3/100km wordt aangegeven. Spijtig genoeg is dat ook zo in de handleiding bij mijn auto (Lancia Ypsilon). Vermoedelijk zullen er nog merken zijn die het verbruik in m3 / 100 km uitdrukken. Wie weet dat je x 0.79 moet doen ?!? Ik niet... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 8 januari 2019 Delen Geplaatst: 8 januari 2019 @Pitpoint_BE dit was ook het geval bij de Octavia toen ik hem 3.5 jaar geleden kocht. Daar was ik ook helemaal door in de war. Het was inderdaad eenvoudiger geweest om gewoon kg aan te houden, want geen enkele koper gaat zich de moeite doen om het verbruik om te rekenen naar kg / 100 km. Ik meen me te herinneren dat Skoda adverteerde met 5.3 m³ of 5.6 m³ voor een gecombineerd verbruik. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 8 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2019 In de Duitse configurator kan je het verbruik in kg/km zien en de uitstoot voor de DSG. Die is beduidend lager dan voor de handbak. Zo’n 96 gram. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 8 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2019 Ik zie nu dat er volgens mij een fout zit in de screenshot van PitPoint. De uitstoot hoort bij de automaat (7cs). Volgens de Italiaanse en Duitse configurator heeft de handbak 100 gram CO2 uitstoot Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 januari 2019 Delen Geplaatst: 20 januari 2019 1.5 litre Miller-cycle engine Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen