Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Log in om dit te volgen  
Kimberley

Geremd sleepvermogen CNG wagens

Recommended Posts

Wie o wie kan mij vertellen welke CNG wagen een minimaal geremd sleepvermogen heeft van 1.500kg? Ik geraak er op internet niet aan uit omdat heel veel constructeurs deze info niet online plaatsen bij de CNG wagens. Ik las op een externe website dat de nieuwe golf variant 1.5 TGI een geremd sleepvermogen zou hebben van 1.700kg 🤨, wie kan me vertellen of dit al dan niet klopt? Alvast bedankt 😌

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, Kimberley zei:

Wie o wie kan mij vertellen welke CNG wagen een minimaal geremd sleepvermogen heeft van 1.500kg? Ik geraak er op internet niet aan uit omdat heel veel constructeurs deze info niet online plaatsen bij de CNG wagens. Ik las op een externe website dat de nieuwe golf variant 1.5 TGI een geremd sleepvermogen zou hebben van 1.700kg 🤨, wie kan me vertellen of dit al dan niet klopt? Alvast bedankt 😌

lijkt me straf, een gewone 1.5 TSI heeft een max trekvermogen van 1500kg

https://www.volkswagen.nl/modellen/golf-variant/technische-gegevens?engineId=1K5-6H

De TGI kan je niet kiezen, maar zal zeker niet meer zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

caddy, zelfde verhaal. 1500kg volgens autogids

https://www.autogids.be/model-type-jaar--volkswagen--caddy-5d--2019/technische-kenmerken-afmetingen--862--1-4-tgi-81kw-bmt-highline.html

Octavia Combi: 1300kg

https://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi/technische-gegevens

dus ik vrees ervoor met een 1.5/1.4

aangepast door Dr Nick

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien dat je voor zo'n hoog sleepvermogen al moet kijken richting Iveco Daily of MB Sprinter, al zullen die waarschijnlijk wel al te groot zijn voor je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, Mylan1999 zei:

Misschien dat je voor zo'n hoog sleepvermogen al moet kijken richting Iveco Daily of MB Sprinter, al zullen die waarschijnlijk wel al te groot zijn voor je.

Hmm ja, ik hou het graag nog wat sportief (voor zover dit mogelijk is met CNG) 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens de site van Autoweek mag een Audi A5 g-tron ook 'maar' 1500 kg geremd trekken, ondanks de 170 pk motor.

Een andere optie is misschien een Amerikaanse pick-up op CNG (desnoods LPG) zetten? De Ford F150 is af fabriek verkrijgbaar met een voorbereiding voor CNG, dus met geharde kleppen etc (https://eu.freep.com/story/money/cars/ford/2015/12/09/2016-ford-f150-natural-gas/76984730/). Echt sportief rijden zal het zeker niet zijn qua sturen, maar voldoende power wel dankzij de V8.

aangepast door Mylan1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ook Zafira, nu 57 000 km, buiten regelmatig onderhoud is daar nog geen sleutel aan geweest. Gemiddeld 5.1 kg cng/100 km, "rond de kerk"

Als die niet meer gemaakt wordt, is er dan een vervanger voorzien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Bob zei:

Als die niet meer gemaakt wordt, is er dan een vervanger voorzien?

Voorlopig toch niet in alle geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn instructieboekje is er sprake van toegestaan aanhangwagengewicht, geremd: Hellingen tot 12% 1400kg
                                                                                                                                  Hellingen tot 8% 1700kg

Die 1700kg vind ik toch wat tricky voor een wagen met een rijklaar gewicht van 1416kg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, jeanke1961 zei:

In mijn instructieboekje is er sprake van toegestaan aanhangwagengewicht, geremd: Hellingen tot 12% 1400kg
                                                                                                                                  Hellingen tot 8% 1700kg

Voor de Belgische wetgeving telt enkel het trekgewicht dat op het inschrijvingsbewijs staat.

Dat zou hetzelfde moeten zijn als wat er op het plaatje staat dat in de auto aanwezig is (meestal in de deurstijl of onder de motorkap).

Na keuring van de trekhaak, wordt het ook vermeld op je keuringsattest.

Die verschillende trekgewichten bij 12% en 8% zijn (enkel ?) geldig in Duitsland, vermoed ik.

2 uren geleden, jeanke1961 zei:

Die 1700 kg vind ik toch wat tricky voor een wagen met een rijklaar gewicht van 1416 kg

Technisch kan het blijkbaar.

Maar of het ook verstandig is ? 

Nee, ik vind 1700 kg ook te zwaar voor 1416 kg rijklaar gewicht.

Tegen een lage snelheid : dat moet nog kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie reacties! De ford F150 zie ik wel zitten, maar mijn portemonnee helaas niet 😒. Ik heb ondertussen al contact gehad met VW maar gezien de productie ff stil ligt hebben ze zelf ook geen antwoord. De Zafira zou mss een optie kunnen zijn ofwel de A4 break 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen