Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
nonzerosumgame

Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)

Recommended Posts

Ik lees tegenstrijdige meldingen?

Één artikel zegt mij dat de laatste VAG verbrandingsmotor van de band zal rollen tegen 2026, doch Autofans zegt dat men nog tot 2050 toegewijd blijft om diesel-, benzine- en CNG-wagens te produceren...

Wie moeten we geloven? 🤔

aangepast door nonzerosumgame

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al zeker het eerste niet, die datum (2016) is al een tijdje gepasseerd en er bollen nog altijd verbrandingsmotoren van de band.

Edit: het eerste artikel heeft het over 2026 als datum.

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, nonzerosumgame zei:

Wie moeten we geloven? 🤔

Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's.

Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden, Lange_666 zei:

Al zeker het eerste niet, die datum (2016) is al een tijdje gepasseerd en er bollen nog altijd verbrandingsmotoren van de band.

Edit: het eerste artikel heeft het over 2026 als datum.

Woops, typo. Dat moest natuurlijk inderdaad 2026 zijn.

35 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's.

Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien?

Ja, inderdaad, als je 't breder dan de Europese en Amerikaanse markt bekijkt dan is het logisch dat men gewoon blijft inzetten op verbrandingsmotoren.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken.

Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden, Cyberbob zei:

Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken.

Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag. 

Hoe komt gij daar eigenlijk bij? Bron?

Hier heb ik al een artikel gevonden waar duidelijk is dat Volkswagen wel bezig is met auto's op waterstof:

En Volkswagen heeft toch ook de e-Golf die terug te vinden valt op hun eigen website, en besteld kan worden.

Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Bij Skoda staat de elektrische Superb op stapel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, muscles zei:

Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België.

Is al volop in productie... (alleen niet te betalen voor Jan met de pet).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen