Populair bericht Pitpoint_BE Geplaatst: 3 december 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 december 2018 Goed nieuws: bij Toyota zijn nu de Auris, Auris Sports Tourer, RAV4 en C-HR op CNG beschikbaar. Ze zijn dus tri-fuel: CNG, benzine, elektrisch. Best of both worlds Omdat het retrofit is (met volledige garantie) verlies je wel wat kofferruimte. In bijlage wat meer info. Bestelformulier CNG - Car Delivery.pdf 181990_infofiche_cng_project_nl_def3.pdf 2 2 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 3 december 2018 Delen Geplaatst: 3 december 2018 Fijn, ze moeten het alleen nog op hun eigen site zetten en hun garagisten/verkopers opleiden 1 ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 3 december 2018 Delen Geplaatst: 3 december 2018 jammer dat het retrofit is, en dat Toyota het niet affabriek aanbiedt. Voor de klant is er uiteindelijk weinig verschil, maar toch 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 3 december 2018 Delen Geplaatst: 3 december 2018 Eigenlijk onbegrijpelijk dat 's werelds grootste constructeur nog niet met CNG bezig is af-fabriek... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 3 december 2018 Delen Geplaatst: 3 december 2018 Hangt ervan af of ze vinden dat dat het waard is (lees: geld opbrengt). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 22 september 2019 Delen Geplaatst: 22 september 2019 Op 3/12/2018 om 20:50, Dr Nick zei: jammer dat het retrofit is, en dat Toyota het niet affabriek aanbiedt. Voor de klant is er uiteindelijk weinig verschil, maar toch Hey, heb het na onze aankoop eens nagevraagd en alle, maar dan ook alle garagisten ( we zijn diverse garages gaan bezoeken op zoek naar een kant en klare oplossing ) melden ons dat ze op waterstof aan het inzetten zijn ... na enige opzoekwerken ook dat waterstof op termijn kan gebruikt worden als energiebuffer voor overschotten alternatieve energieopwekking. Waterstofgas kan je trouwens ook op termijn in onze huizen laten toekomen via het huidige gasnet . Dus gedaan met stilstaande windmolens en afgeschakelde zonnepanelen op termijn ... ( gaat nog effe duren spijtig genoeg .. ). Dus binnen dit en 5 a 10 jaar zouden deze betaalbaar moeten worden ;). gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 22 september 2019 Delen Geplaatst: 22 september 2019 (aangepast) 2 uren geleden, Ivivke zei: Hey, heb het na onze aankoop eens nagevraagd en alle, maar dan ook alle garagisten ( we zijn diverse garages gaan bezoeken op zoek naar een kant en klare oplossing ) melden ons dat ze op waterstof aan het inzetten zijn ... na enige opzoekwerken ook dat waterstof op termijn kan gebruikt worden als energiebuffer voor overschotten alternatieve energieopwekking. Waterstofgas kan je trouwens ook op termijn in onze huizen laten toekomen via het huidige gasnet . Dus gedaan met stilstaande windmolens en afgeschakelde zonnepanelen op termijn ... ( gaat nog effe duren spijtig genoeg .. ). Dus binnen dit en 5 a 10 jaar zouden deze betaalbaar moeten worden ;). gr, Ive waterstof toch geen wondermiddel, hierbij een interessant artikel https://www.wattisduurzaam.nl/15443/energie-beleid/tien-peperdure-misverstanden-over-wondermiddel-waterstof/ wat dan wel? gewoon minder energie verbruiken, dit gaan we moeten gewoon worden, multinationals gaan mee moeten gaan in dit verhaal en dit zonder de meerkost door te rekenen aan de consument (dus snijden in hun obsessie tot enorme winstmarges) minder rommel uit het verre oosten vervoerd met reuze containerschepen van 22.000 teu (waar er een duizend tal gevuld met zand of grint nooit uit het schip worden gehaald, dit voor stabiliteit en trim) minder spotgoedkope vliegtuigreizen (een ticket dekt de operationele kost niet, laat staan de maatschappelijke kost , dus worden er vliegtuigen besteld om geld te genereren: bij een bestelling wordt er geld geleend bij de bank, dit geld wordt dan in de eindeloze put gegooid en dient niet om het nieuwe vliegtuig operationeel te beheren, een steeds grotere put wordt voorruit geschoven, om te blijven bestaan moet de maatschappij groeien om nieuwe vligtuigen te kunnen bestellen) eigenlijk worden we gepushed tot energieverbruik, omdat dit een klein aantal mensen super winsten oplevert een oneindig groeiende economie kan niet op een eindige planeet 22 september 2019 aangepast door Jan Robert taalfout 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 22 september 2019 Delen Geplaatst: 22 september 2019 @Jan Robert Ik weet dat heden het nog te vroeg is voor waterstof, ik ken echt de nadelen heden en de voordelen, maar merk in het artikel vooral een positieve noot op voor elektriciteit in zijn huidige vorm. Ook zijn we ondertussen een jaar verder ;). ( Lees: het is heden betaalbaar dankzij onnoemelijke risico's en sponsoring van kernenergie. Daarbij lees ik weinig als alternatief tegenover de aangebrachte zaken. ) Ik lees zo bv dat hij tegen de huidige vorm van energieverdeling lijkt te zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat het tanken van lpg/cng/waterstof/benzine/diesel vlotter gaat dan die batterijen steeds opladen. ( jaja die 20 minuten is voor 1 tankbeurt tot 20%, maar als er 1 auto voor jou net e-tankt kan jij daar 40 minuten staan he en dit voor de huidige batterijen, als die groter worden neemt ook die tijd deels toe.... Op ons werk zijn tegenwoordig ook alle stopcontacten bezet door e- wagens en plug in hybrides ... veel meer ruimte is daar niet meer voor ... dus ja, ik ben nog steeds voorstander van die 'huidige verdeling' en wat zou er beter zijn dan in in elk land 'nieuwe' bedrijven die waterstofgas maken ipv het verre oosten te sponsoren met hun olie. Dus meer zelfvoorzienend en minder 'prijsschommelingen' door hun leuke afknal-gedrag ginder ! ) Waterstofgas kan je langzaam introduceren in de huidige gasleidingen en zo bij de huizen laten komen. Energie is tot nu toe altijd goedkoop geweest en dat gaat langzaam veranderen, ook de automarkt ed ... zie maar hoeveel er tegenwoordig 'geleased' en of gehuurd wordt. De deel-auto's komen ook meer en meer voor. Autorijden wordt duurder en duurder, kan je van op aan ;). Ook lees ik weinig over de invloed op het milieu, en laat dat net een reden zijn waarom we een tijd op cng hebben gereden. ( ook al blijkt heden dat het niet altijd rosegeur en maneschijn was . ) Batterijen zijn ook niet bepaald milieuvriendelijk, dus is minder efficiënt maar 'milieuvriendelijker' wel een gedachte waard. . Ik bracht ook aan dat men 'heden' in onze streken de huizen aan het 'testen' zijn qua gebruik van dat waterstof. Ook zit er nu al een klein deel in de gasleidingen gemengd met aardgas . Ik denk persoonlijk dat met alle gegevens die men aanbrengt, de overschakeling van aardgas ( nog altijd fossiel heden en bio gaat nooit volledig alles kunnen dekken van onze huidige gebruik . ) naar waterstofgas minder moeilijkheden kan geven en vlotter kan gaan dan enige andere vorm van energie. ( met de huidige technologie ) In die overzeese gebieden staan ze al veel verder dan hier qua energie ed. ( ik geef maar een klein voorbeeldje: een outlander PHEV kan zijn 'batterij' ook gebruiken als buffer in een woning. Dat omdat in Japan ed.( of toch sommige streken daar ) er soms dagen geen stroom was/is en dit zo kon opgevangen worden. Dus al een voorloper op de tesla thuisbatterij ;). Zo hecht ik echt wel geloof aan het feit dat Toyota deze omschakeling serieus neemt en de Mira slechts een start is van wat komen gaat. Qua minder energie gebruik ( of vliegtuigen ed ) kan ik je helemaal volgen, alleen is onze 'welvaart' daar heden op gestoeid ook he ;)... . Dus is en blijft het zoeken naar alternatieven en die gaan niet goedkoper zijn. Maar misschien wel beter voor het 'milieu' in het algemeen ... verliezen of niet ... . Ben geen super fanatieke milieu activist hoor ... maar wil wel het geheel in het midden houden met respect voor moeder aarde en diens bewoners. Als het 'netter' kan, waarom dan niet is mijn moto :). Het is misschien allemaal wat veel en verwarrend maar ik kan alleen maar zeggen wat 'ze' (Toyota) mij vertelden en dat ik hun echt wel kan 'begrijpen' ... Verder zal het later een mix worden van alternatieven, of ik dat nog zal meemaken, geen idee ... . Maar ik merk wel op dat internationaal er hard op zero emissie wordt gespeeld. gr, Ive nog wat leeslectuur : https://www.hln.be/auto/ook-audi-zet-nu-maximaal-in-op-waterstof~a101b53e/ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/06/waterstof--wat-is-het-eigenlijk--en-hoe-milieuvriendelijk-is-het/ https://www.energids.be/nl/vraag-antwoord/autos-op-waterstof-een-veelbelovende-oplossing/2135/ https://bluemagazine.hyundai.be/in-2040-rijdt-een-kwart-van-de-autos-op-waterstof/ https://www.knack.be/nieuws/auto/rijden-op-waterstof-wat-is-waar-en-wat-is-niet-waar/article-longread-1499017.html?cookie_check=1569176213 https://teslafacts.nl/algemeen/9-redenen-waarom-je-geen-auto-op-waterstof-wilt.asp 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen