Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Dats 24 in Sint-Truiden

muscles
 Delen

Aanbevolen berichten

Ter info!

DATS 24 werkt elke dag om onze service te verbeteren. Op deze pagina tonen we u graag een overzicht van onze werken en toekomstige (CNG-)tankstations*.

Openingen:

• Knokke (CNG): 19 januari 2019
  • Beyne-Heusay (CNG): februari 2019
  • Sint-Truiden 2 (CNG): maart 2019
  • Basècles (CNG): maart 2019
  • Thuin (CNG): Maart 2019
  • Eupen (CNG): Maart 2019
  • Sint-Pieters-Leeuw (nieuw + CNG): Maart 2019
  • Ath (CNG): april 2019
  • Courcelles (CNG) april 2019

Werkzaamheden:

• Courcelles: tijdelijk gesloten van 07 januari tot en met 11 februari
  • Eupen: tijdelijk gesloten van 08 januari tot en met 29 maart
  • Tongeren: tijdelijk geen CNG op 12 februari
  • Ath: tijdelijk gesloten van 11 maart tot en met 26 april
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Gerard zei:

Als ge ter plaatse gaat kijken dan ziet ge dat men bezig is met daar een aardgasleiding aan te leggen.

Het is heel raar dat er in de Luikersteenweg geen aardgas is terwijl ik die wat verderop woon in een deelgemeente wel al aardgas heb sinds 2010 !!! (Ik heb er toen ook heel lang moeten voor zagen: het ging toen wel rapper vooruit).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Sint-Truiden is nog maar eens een keer uitgesteld. Ik ben daar deze middag gepasseerd en de buizen van de aardgasleiding liggen nog steeds bovengronds.

26 maart 2019 - Bron: Dats 24

DATS 24 werkt elke dag om onze service te verbeteren. Op deze pagina tonen we u graag een overzicht van onze werken en toekomstige (CNG-)tankstations*.

Openingen:

• Sint-Pieters-Leeuw (nieuw + CNG): maart 2019
  • Basècles (CNG): april 2019
  • Eupen (CNG): april 2019
  • Thuin (CNG): mei 2019
  • Sint-Truiden 2 (CNG)

* Alle data en locaties zijn onder voorbehoud en kunnen op het laatste moment wijzigen. Van zodra meer details bekend zijn, communiceren we dit met onze klanten.

• Triest 1

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een email gestuurd naar mevrouw de schepen Kempeneers van de stad Sint-Truiden, en ik heb zonet het antwoord van haar medewerkster ontvangen:

Beste,

Schepen Kempeneers heeft je mail goed ontvangen en heeft navraag gedaan bij de bevoegde dienst.

Er zou een discussie zijn met de aannemer waardoor dit project vertraging oploopt.

Als de aankoopdienst van Fluvius en de aannemer tot een vergelijk kunnen komen, kunnen de werken snel worden verdergezet, indien er geen vergelijk is zal er een nieuwe aanbesteding komen en kan het tankstation pas beschikken over gas hopelijk ergens begin juni 2019.

Hopend u hiermee wat meer informatie te geven.

Met vriendelijke groeten

• Triest 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kachel is bijna leeg. En het wordt 's avonds koud. Ik ga nog wat hout halen.

Maar het zal nog niet voor vandaag zijn.

Begrijpe wie begrijpen kan ! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 27/3/2019 om 11:53, muscles zei:

Ik heb gisteren een email gestuurd naar mevrouw de schepen Kempeneers van de stad Sint-Truiden, en ik heb zonet het antwoord van haar medewerkster ontvangen:

Beste,

Schepen Kempeneers heeft je mail goed ontvangen en heeft navraag gedaan bij de bevoegde dienst.

Er zou een discussie zijn met de aannemer waardoor dit project vertraging oploopt.

Als de aankoopdienst van Fluvius en de aannemer tot een vergelijk kunnen komen, kunnen de werken snel worden verdergezet, indien er geen vergelijk is zal er een nieuwe aanbesteding komen en kan het tankstation pas beschikken over gas hopelijk ergens begin juni 2019.

Hopend u hiermee wat meer informatie te geven.

Met vriendelijke groeten

Weet iemand al iets meer? Heb namelijk een CNG leon besteld, levering eind mei. Dit is voor mij het enig (toekomstig)  CNG station in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Den Dimi zei:

Weet iemand al iets meer? Heb namelijk een CNG leon besteld, levering eind mei. Dit is voor mij het enig (toekomstig)  CNG station in de buurt.

CNG rijden = CNG tanken als je in de buurt bent van / of voorbij komt aan een CNG-station.

Is er geen CNG station op weg naar je werk ?  Of in de buurt waar je werkt ?

Eventueel enkele kilometers omrijden (uiteraard niet teveel).

Zelf tank ik regelmatig op 3 plaatsen :

- 700  meter heen (en 700 meter terug) afwijken van de normale route 's morgens (kost inderdaad enkele minuten extra tijd : zo'n 10 minutenin totaal)

- na het werk : ipv rechtsaf de grote baan op te rijden, rij ik linksaf en 50 meter verder het CNG station binnen.  Het moeilijkste is terug wegrijden om me tussen de aanschuivende wagens te wurmen.  En tegelijkertijd opletten voor fietsers en aankomend verkeer.

- de volgende afrit nemen bij het naar huis rijden.  In kilometers is dat amper meer : ik kan van daaruit ook gemakkelijk naar huis

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

CNG rijden = CNG tanken als je in de buurt bent van / of voorbij komt aan een CNG-station.

Is er geen CNG station op weg naar je werk ?  Of in de buurt waar je werkt ?

Eventueel enkele kilometers omrijden (uiteraard niet teveel).

Zelf tank ik regelmatig op 3 plaatsen :

- 700  meter heen (en 700 meter terug) afwijken van de normale route 's morgens (kost inderdaad enkele minuten extra tijd : zo'n 10 minutenin totaal)

- na het werk : ipv rechtsaf de grote baan op te rijden, rij ik linksaf en 50 meter verder het CNG station binnen.  Het moeilijkste is terug wegrijden om me tussen de aanschuivende wagens te wurmen.  En tegelijkertijd opletten voor fietsers en aankomend verkeer.

- de volgende afrit nemen bij het naar huis rijden.  In kilometers is dat amper meer : ik kan van daaruit ook gemakkelijk naar huis

T'is juist daarom dat ik een CNG auto besteld heb aangezien ik alle dagen aan de DATS st-truiden voorbij rij. Alleen is er nogal onzekerheid over de beschikbaarheidsdatum Dus... weet iemand al iets meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Den Dimi zei:

T'is juist daarom dat ik een CNG auto besteld heb aangezien ik alle dagen aan de DATS st-truiden voorbij rij. Alleen is er nogal onzekerheid over de beschikbaarheidsdatum Dus... weet iemand al iets meer. 

Ja, want ik zit zelf al een hele tijd op opening van de CNG-pompen in Brustem te wachten want ik woon maar op 4 km van dat tankstation. Je moet weten dat de werken begonnen zijn begin juli 2018. De opening van het tankstation zelf was dan op 8 december 2018 maar er was nog geen CNG te krijgen omdat er blijkbaar nog geen aardgasleiding in die straat ligt, heb ik begrepen. Ondertussen kun je een deel van de aardgasleiding bovengronds zien staan op pootjes. Een week geleden heb ik om meer uitleg gevraagd op de Facebookpagina van Dats 24 en dit was hun antwoord:

DATS 24 is al echter even klaar met de CNG-installatie op het nieuwe tankstation in Brustem. Het klopt evenwel niet dat we dit laten betijen. Net als u kijken wij enorm uit naar de aanvoer van aardgas.
De onderaa
nnemer die voor Infrax de aardgasleiding tot aan de compressor brengt, heeft bij onderboring van het station z'n boorkop beschadigd, deze was ook compleet vastgelopen. Dus liggen die werken stil tot ofwel de huidige onderaannemer deze werken definitief uitvoert, ofwel tot Infrax een nieuwe onderaannemer aanstelt om deze werken uit te voeren. Aangezien dit via aanbesteding verloopt, verloopt dat iets trager dan gewenst. Zodra we hier duidelijkheid over krijgen van Infrax, delen we dit mee.

Infrax bestaat echter niet meer want dat is ondertussen Fluvius geworden. Het is dus Fluvius dat eventueel een nieuwe onderaannemer zal aanstellen. Ikzelf ga bijna altijd in Tongeren CNG tanken. Zoals @Koen C al aangegeven heeft hangt dit sterk af van waar je meestal passeert. Het CNG-station van Sint-Joris-Winge (H-Gas) ligt op 35 km, dat van Seraing (H-Gas) ligt op een 30 km, Q8 in Houthalen (H-Gas) ligt op 33 km van Sint-Truiden. Dat van Tongeren ligt "slechts" op 22 km vanaf waar ik woon. We moeten allemaal heel veel geduld oefenen vooraleer we effectief CNG zullen kunnen tanken in Sint-Truiden zelf. Een openingsdatum naar voor schuiven bezorgt je alleen maar kopzorgen als die datum nadert, en men nog steeds geen CNG kan aanbieden. Ik ben nog eerder geneigd een datum ver in de toekomst voorop te stellen want als er dan eerder CNG te krijgen is, geeft dat een beter gevoel. Ik gok dus op vrijdag 2 augustus 2019.

Ik hou het alleszins in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, muscles zei:

Ja, want ik zit zelf al een hele tijd op opening van de CNG-pompen in Brustem te wachten want ik woon maar op 4 km van dat tankstation. Je moet weten dat de werken begonnen zijn begin juli 2018. De opening van het tankstation zelf was dan op 8 december 2018 maar er was nog geen CNG te krijgen omdat er blijkbaar nog geen aardgasleiding in die straat ligt, heb ik begrepen. Ondertussen kun je een deel van de aardgasleiding bovengronds zien staan op pootjes. Een week geleden heb ik om meer uitleg gevraagd op de Facebookpagina van Dats 24 en dit was hun antwoord:

DATS 24 is al echter even klaar met de CNG-installatie op het nieuwe tankstation in Brustem. Het klopt evenwel niet dat we dit laten betijen. Net als u kijken wij enorm uit naar de aanvoer van aardgas.
De onderaa
nnemer die voor Infrax de aardgasleiding tot aan de compressor brengt, heeft bij onderboring van het station z'n boorkop beschadigd, deze was ook compleet vastgelopen. Dus liggen die werken stil tot ofwel de huidige onderaannemer deze werken definitief uitvoert, ofwel tot Infrax een nieuwe onderaannemer aanstelt om deze werken uit te voeren. Aangezien dit via aanbesteding verloopt, verloopt dat iets trager dan gewenst. Zodra we hier duidelijkheid over krijgen van Infrax, delen we dit mee.

Infrax bestaat echter niet meer want dat is ondertussen Fluvius geworden. Het is dus Fluvius dat eventueel een nieuwe onderaannemer zal aanstellen. Ikzelf ga bijna altijd in Tongeren CNG tanken. Zoals @Koen C al aangegeven heeft hangt dit sterk af van waar je meestal passeert. Het CNG-station van Sint-Joris-Winge (H-Gas) ligt op 35 km, dat van Seraing (H-Gas) ligt op een 30 km, Q8 in Houthalen (H-Gas) ligt op 33 km van Sint-Truiden. Dat van Tongeren ligt "slechts" op 22 km vanaf waar ik woon. We moeten allemaal heel veel geduld oefenen vooraleer we effectief CNG zullen kunnen tanken in Sint-Truiden zelf. Een openingsdatum naar voor schuiven bezorgt je alleen maar kopzorgen als die datum nadert, en men nog steeds geen CNG kan aanbieden. Ik ben nog eerder geneigd een datum ver in de toekomst voorop te stellen want als er dan eerder CNG te krijgen is, geeft dat een beter gevoel. Ik gok dus op vrijdag 2 augustus 2019.

Ik hou het alleszins in de gaten.

thxs voor de uitleg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Den Dimi zei:

aangezien ik alle dagen aan de DATS st-truiden voorbij rij.

En je rijdt nergens anders op een "redelijke" afstand voorbij ?

Die kilometers die @muscles opnoemt (22 tot 35 km) is veel te veel om "om te rijden".

Daar zou ik van gruwen en dan zou er geen CNG'er in huis zijn gekomen.

Het was omdat die op de "ochtendroute" er al was, dat we de mogelijkheid van CNG inzagen.

Vogels in de lucht of in de hand, zoiets :) 

De twee andere (voor ons) gebruikelijke CNG stations zijn er pas later gekomen (en daar wist ik niets van want deze site bestond nog niet :D )

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Koen C zei:

Die kilometers die @muscles opnoemt (22 tot 35 km) is veel te veel om "om te rijden".

Het was omdat die op de "ochtendroute" er al was, dat we de mogelijkheid van CNG inzagen.

De twee andere (voor ons) gebruikelijke CNG stations zijn er pas later gekomen (en daar wist ik niets van want deze site bestond nog niet :D )

net als koen zag ik ook de mogelijkheid om op cng te rijden, Q8 Zedelgem en Dats24 Torhout liggen beide op ongeveer 6km van mijn huis en ik passeer er toch op weg naar of van de E403 (Q8 bij nemen afrit Ruddervoorde, Dats24 bij nemen afrit Torhout).

daarbij ligt garage Tavernier naast Q8 Zedelgem, de beslissing was rap genomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Koen C zei:

Jij spreekt over L-gas. Ja, dan ga ik akkoord met jou.

Maar als je H-gas kan tanken na 22 km rijden, dan loont het altijd. Heb je trouwens de prijzen van benzine en diesel bijgehouden? De meest recente online artikels in HLN, etc. besluiten allemaal dat men het zuinigste en goedkoopste rijdt met CNG.

Je mag de provincie Limburg niet vergelijken met andere Vlaamse provincies. Hier liggen zoveel aardgasleidingen niet zoals elders. Maar er worden er ondanks zogezegde afbouw en afraden toch nog nieuwe aangelegd.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Het is eindelijk zo ver ! Vanaf vandaag, woensdag 3 juli 2019, kunnen we CNG tanken in Sint-Truiden.

Ik was er "live" bij rond 10 uur deze morgen.

2019-07-03de-09u55.jpg

2019-07-03de-10u04.jpg

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En direct ne Duits die al wist dat je daar kan tanken. Het zal snel op Gibgass staan. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, JJR zei:

En direct ne Duits die al wist dat je daar kan tanken. Het zal snel op Gibgass staan. 

Nee, dat zijn de mannen die de CNG-installatie gemaakt hebben en ze ook afregelen. Die komen van Hannover, zag ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...