Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

welk merk/model kies ik best

kurt1980

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik sta voor de aankoop van nieuwe auto en ga voor CNG. Ik moet soms wel veel rijden voor het werk (40.000km/jaar).

welke auto raden jullie me aan/af en waarom?

Suzuki en Ssangyoung plaatsen achteraf de tank, zijn er merken die dat standaard in eigen productie doen? rekening mee houden?

overtuig me. prijsklasse max 30.000, gezinswagen, enige auto, maar mag zeker minder zijn dan 30.000

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG groep:

Golf (Gewone + Variant), Skoda Octavia Combi , Seat Leon ST, (normaal ook Audi A3, Audi A4, Audi A5 maar deze zijn op dit moment niet configureerbaar voor CNG en de A3 is de enige die onder de 30.000 blijft).

VW Caddy + Caddy max

Met 40.000 km laat ik de kleintjes van de VAG groep buiten beschouwing (VW Up enz).

Voor andere merken is het sop de kool niet waard, Fiat geeft het op (vermoedelijk door de WLTP testen), Opel ==> PSA, Volvo en andere Ssansyongs zijn after market.

Blijft er nog tweedehands invoer, VW Touran/Passat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kurt1980 Bovenstaande zou ik ook aanraden.

Moet het een nieuwe wagen zijn? Eventueel kan je ook een geschikte occasie vinden met weinig kilometers.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎/‎11‎/‎2018 om 14:52, Lange_666 zei:

VAG groep:

Golf (Gewone + Variant), Skoda Octavia Combi , Seat Leon ST, (normaal ook Audi A3, Audi A4, Audi A5 maar deze zijn op dit moment niet configureerbaar voor CNG en de A3 is de enige die onder de 30.000 blijft).

VW Caddy + Caddy max

Met 40.000 km laat ik de kleintjes van de VAG groep buiten beschouwing (VW Up enz).

Voor andere merken is het sop de kool niet waard, Fiat geeft het op (vermoedelijk door de WLTP testen), Opel ==> PSA, Volvo en andere Ssansyongs zijn after market.

Blijft er nog tweedehands invoer, VW Touran/Passat...

waarom alleen de combi???

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lange_666 zei:

Als mijn info goed is is de nieuwe 1.5 CNG enkel nog verkrijgbaar als Combi.

ah, das jammer. Ik heb wel begrepen dat de meesten naar de combi gaan, maar technisch gezien is er geen verschil, dus snap het niet goed

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/11/2018 om 14:52, Lange_666 zei:

De Polo is in de Mk6 variant van tegenwoordig geen "kleintje" meer, met een buitenlengte van een Golf IV, en een ruimere binnenkant. En die heeft een belachelijk uitgebreide optielijst, met dingen die (nog) niet beschikbaar zijn in de Golf/Passat. Tenzij je echt een zeer ruime kofferruimte + 4 zitplaatsen nodig hebt, is de Polo een verbazingwekkend volwassen alternatief.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dr Nick zei:

ah, das jammer. Ik heb wel begrepen dat de meesten naar de combi gaan, maar technisch gezien is er geen verschil, dus snap het niet goed

Maar ge zult zien wanneer de Skoda Scala uitkomt dat die bijna even groot zal zijn als jouw huidige Octavia, en die zal dus met CNG te krijgen zijn.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, muscles zei:

Maar ge zult zien wanneer de Skoda Scala uitkomt dat die bijna even groot zal zijn als jouw huidige Octavia, en die zal dus met CNG te krijgen zijn.

aangezien er weinig verschil is tussen de gewone Octavia en de combi, behalve de vorm van de achterklep, zou dat er voor zorgen dat de Scala bijna even groot is als de Octavia Combi?

Ik dacht dat die de Fabia ging vervangen?

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dr Nick zei:

aangezien er weinig verschil is tussen de gewone Octavia en de combi, behalve de vorm van de achterklep, zou dat er voor zorgen dat de Scala bijna even groot is als de Octavia Combi?

Nee, de Scala is de opvolger van de Rapid. De voorstelling vindt op donderdag 6 december 2018 plaats in Tel Aviv, Israël.

Škoda_Scala_Wikipedia-ENG.png

• Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Dr Nick zei:

Ja, daar was enorm veel verwarring over. Eerst waren de geruchten dat het een hatch-versie van de Octavia ging worden, dan lieten ze uitschijnen dat het een B-segmenter zou zijn naast de Fabia en nu hebben ze gezegd dat het toch een vervanger voor de Rapid ging zijn.

Wat duidelijk is dat hij grof gebaseerd zal zijn op de het Vision RS concept dat ze enkele maanden geleden gepresenteerd hebben.

vision-rs-gallery-01.0be485ee90947bba172d0ba7c875c7f4.fit-1450x760.jpg

vision-rs-gallery-02.0faf1940eb09387dd6c6922c30af3c82.fit-1450x760.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/11/2018 om 16:27, kurt1980 zei:

Het is beslist! Black Friday gaf ons 30 procent korting op een stockwagen. Geen 17.000 euro voor een Fiat 500L, pak opties erbij, glazen dak. Is ook in fabriek geïnstalleerd....

Proficiat ! 

1 goede raad : neem een onderhoudscontract / garantiecontract erbij (iets van Mopar via de Fiat dealer).

Het onderhoud bij een officiële dealer is kostelijk genoeg om het er zo goed als helemaal uit te halen (merk ik nu na 4 jaar gebruik van de Lancia Ypsilon).

Maar vooral : mocht je problemen krijgen met de twin-air module (heb ik gehad) of de versnellingsbak (Ivivke), dan is de factuur voor hun... :) 

Zonder gezever en gez..k.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Koen C zei:

Proficiat ! 

1 goede raad : neem een onderhoudscontract / garantiecontract erbij (iets van Mopar via de Fiat dealer).

Het onderhoud bij een officiële dealer is kostelijk genoeg om het er zo goed als helemaal uit te halen (merk ik nu na 4 jaar gebruik van de Lancia Ypsilon).

Maar vooral : mocht je problemen krijgen met de twin-air module (heb ik gehad) of de versnellingsbak (Ivivke), dan is de factuur voor hun... :) 

Zonder gezever en gez..k.

je kan ook kosten besparen door niet bij de officiële dealer het onderhoud te laten doen. Geeft geen problemen met garantie zoals zovelen denken....

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dr Nick zei:

Geeft geen problemen met garantie zoals zovelen denken....

Het probleem met de twin-air module is pas gekomen toen de auto 2 1/2 jaar oud was  >:( .

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Koen C zei:

Het probleem met de twin-air module is pas gekomen toen de auto 2 1/2 jaar oud was  >:( .

jah, da's brute pech, en daar kan idd alleen verlengde garantie aan helpen om de kosten te drukken.

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...