Ga naar inhoud

Help! CNG of bij mijn diesel blijven

Recommended Posts

Dag allemaal,

ik zit met een 'moeilijke' situatie en al verschillende garages wisten ook niet meteen te zeggen wat voor mij de beste optie is. Misschien kunnen jullie me helpen :)

Ik woon in Opglabbeek (Limburg) en rij elke dag naar Brussel op en af voor het werk (via E314, 192km totaal per dag), wat maakt dat ik per jaar makkelijk 50.000 km afleg.

Momenteel rij ik in een Opel Astra (2011) 1.7motor, 110pk die bijna 200.000km op de teller heeft en waarvoor ik nu nog meer kan terugkrijgen dan over een aantal jaren als ik hem zou oprijden (denk ik)

Ik overweeg nu om een nieuwe auto op CNG te kopen omdat de diesel wel heel duur aan het worden is aan de pomp en ik met CNG aanzienlijk zou kunnen besparen. Ik heb echter geen zin om elke
dag opnieuw te gaan tanken en ben dus op zoek naar een CNG wagen waarmee ik ipv elke dag, elke 2 dagen maar moet tanken (en dus een rijbereik heb van net geen 400km op CNG). enig idee naar welke wagen ik best kan kijken? Budget is maar rond de15.000 aangezien ik over 6 jaar waarschijnlijk al op 300.000km zit en anders de nieuwprijs van de wagen er niet uithaal tegenover mijn diesel (denk ik) 

Denken jullie dat een CNG wagen makkelijk de 300.000km kan halen qua levensduur? of is zelfs 400.000 mogelijk? (ik ben van plan hem goed te onderhouden)

Mits ik zoveel kilometers rij, zal ik veel op onderhoud moeten (heb gelezen dat dit elke 15.000km moet). Zijn dit telkens kleinere onderhoudsbeurten die samen evenveel kosten als een 'normale' onderhoudsbeurt of kan ik mij verwachten aan jaarlijkse hoge onderhoudskosten? (waardoor dat ik misschien toch beter af ben om mijn dieselwagen op te rijden?)

Alvast bedankt voor jullie informatie!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Polulairste reacties

@Mel Ik denk dat de 2 belangrijkste redenen waarom iemand een CNG-wagen koopt zijn: - totaal kost (TCO = aankoop, onderhoud, brandstof, enz..) van de wagen is lager dan een vergelijkbare die

Dat was ook één van mijn grootste struikelblokken, maar eerlijk gezegd ben ik verbaasd van hoe snel dat het nieuwe normaal wordt. Je staat uiteindelijk maar 5 minuten aan de pomp en spaart toch wel ee

Voor de geïnteresseerden, na een positieve testrit en een goed bod van de Seat garage in Herent op mijn Astra, heb ik de Seat Ibiza op CNG in Herent gekocht. Levertijd helaas wel pas in mei 2019. Iets

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Mel,

Welkom op het forum.

Als ik jou was zou ik toch een CNG-wagen kopen. Ikzelf heb op 2 september 2015 een Skoda Octavia Combi G-Tec (CNG) gekocht. Op dit ogenblik heb ik al meer dan 204.000 km afgelegd, probleemloos. Met cruise control moet het inderdaad mogelijk zijn om net geen 400 km te halen met 1 tankbeurt van 15 à 17 kg CNG. En dan moet je maar elke 2 dagen tanken.

Ik weet echter niet of je deze Octavia kan kopen voor €15.000 maar ik weet wel dat er momenteel een actie is op de Octavia-modellen omdat het nieuwe model er volgend jaar gaat aankomen. Ik weet ook niet of de Octavia met nieuwe CNG-motor (1.500 met 130 pk) al te bestellen is of dat je nog moet wachten tot 1 december a.s.

Met de Skoda Octavia G-Tec ben ik alleszins overtuigd van het feit dat die gemakkelijk 400.000 km kan halen, en misschien zelfs meer.

Tja, en het onderhoud is inderdaad om de 15.000 km. Kleine onderhoudsbeurten worden afgewisseld met grote onderhoudsbeurten: om de hoeveel kilometers weet ik niet van buiten. Dat staat in het onderhoudsboekje. Ook wil ik hierbij vermelden dat van zodra je je wagen gekocht heb, je vrij bent om een goedkopere garage te kiezen waar je je onderhoud laat doen. Wanneer deze garage de originele onderdelen gebruikt zoals onder andere de 1 2 3 Autoservice en Qualitygarage (en wellicht nog andere) dan behoudt je je de garantie op de aangekochte wagen volgens de Europese wetgeving.

De onderhoudskosten vallen dan nogal mee.

Uiteraard kan je opnieuw een Opel Astra kopen maar dan dit keer op CNG. Die zijn immers nog steeds verkrijgbaar af-fabriek voor zover als ik weet.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, muscles zei:

Hallo Mel,

Welkom op het forum.

Als ik jou was zou ik toch een CNG-wagen kopen. Ikzelf heb op 2 september 2015 een Skoda Octavia Combi G-Tec (CNG) gekocht. Op dit ogenblik heb ik al meer dan 204.000 km afgelegd, probleemloos. Met cruise control moet het inderdaad mogelijk zijn om net geen 400 km te halen met 1 tankbeurt van 15 à 17 kg CNG. En dan moet je maar elke 2 dagen tanken.

Ik weet echter niet of je deze Octavia kan kopen voor €15.000 maar ik weet wel dat er momenteel een actie is op de Octavia-modellen omdat het nieuwe model er volgend jaar gaat aankomen. Ik weet ook niet of de Octavia met nieuwe CNG-motor (1.500 met 130 pk) al te bestellen is of dat je nog moet wachten tot 1 december a.s.

Met de Skoda Octavia G-Tec ben ik alleszins overtuigd van het feit dat die gemakkelijk 400.000 km kan halen, en misschien zelfs meer.

Tja, en het onderhoud is inderdaad om de 15.000 km. Kleine onderhoudsbeurten worden afgewisseld met grote onderhoudsbeurten: om de hoeveel kilometers weet ik niet van buiten. Dat staat in het onderhoudsboekje. Ook wil ik hierbij vermelden dat van zodra je je wagen gekocht heb, je vrij bent om een goedkopere garage te kiezen waar je je onderhoud laat doen. Wanneer deze garage de originele onderdelen gebruikt zoals onder andere de 1 2 3 Autoservice en Qualitygarage (en wellicht nog andere) dan behoudt je je de garantie op de aangekochte wagen volgens de Europese wetgeving.

De onderhoudskosten vallen dan nogal mee.

Uiteraard kan je opnieuw een Opel Astra kopen maar dan dit keer op CNG. Die zijn immers nog steeds verkrijgbaar af-fabriek voor zover als ik weet.

Dankje voor de snelle reactie!

heb je enig idee of de Seat ibiza met een CNG tank van 15l de 350 a 400 km kan halen op autostrade? Heb hier vandaag namelijk een offerte voor laten maken en die gaat (met overnamepremie inclus) ongeveer uitkomen rond de 14.000euro. Stadsverkeer zou volgens technische fiche uitkomen op 6.3kg/m3 als ik me niet vergis (nieuw model 2019) maar weet niet of dit daadwerkelijk zo zal zijn en of autostrade veel minder gaat hebben...

Ik ga morgen een offerte vragen voor de Opel Astra en als ik tijd heb ga ik ook even bij Skoda langs.

Hoeveel kosten de onderhoudsbeurten ongeveer? (ik weet dat dit verschilt naargelang auto, maar een richtprijs zou fijn zijn :) )

Heeft de CNG eigenlijk ook een impact op de autoverzekering qua prijs?

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mel CNG-tank van 15 kg, zal je bedoelen. Ik heb zelf ook "maar" een cng-tank van 15 kg en vaak kan ik 16, 17 of zelfs meer dan 17 kg tanken. Hoe kouder het buiten is, hoe meer je kan tanken.

Heeft het nieuwe Seat Ibiza-model van 2019 geen 1500cc-motor met 130 pk (en die ook meer kan tanken dan 15 kg)?

Als je op de autostrade bijna altijd dezelfde snelheid aanhoudt dan zal je inderdaad een gemiddeld lager verbruik hebben dan wanneer je constant moet optrekken, stoppen aan verkeerslichten, enz. Dan zou je gemiddeld op de autosnelweg met de Seat Ibiza toch 4 tot maximum 5 kg per 100 km moeten halen. Met mijn Octavia is dat alleszins mogelijk.

Een zeer goede en officiële Skoda-garage is nog altijd Garage Peusens in Hasselt, Kempische Steenweg 285, vrijwel de enige die niet afhankelijk is van Delorge in Limburg. Daar heb ik mijn Octavia gekocht.

De onderhoudskosten kosten voor een kleine beurt ongeveer €200 en voor een grote beurt gemiddeld €350.

Ja, er zijn inderdaad verzekeringsmaatschappijen, die een soort groene verzekering aanbieden, en die zou dan goedkoper moeten zijn. Bij mij is dat toch zo. Tegenwoordig noemt die van mij NN Verzekeringen (ING). Maar Ethias biedt volgens mij ook een goede autoverzekering aan.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op Autoscout 24 zijn alvast Mercedessen op CNG met zo'n 400 000 km of meer te vinden, dat zijn veelal ex-taxi's. Dus het is zeker mogelijk om een hoge kilometerstand met een CNG-wagen te behalen, mits goed onderhoud en rustig warmrijden uiteraard.

Wat je huidige wagen betreft vind ik voor dat model en bouwjaren 2009-2013 en ietwat gelijkaardige kilometerstand vraagprijzen van zo'n 4000-5000 euro, met enkele uitschieters tot 6000 tot 7000 euro. Ik denk dat je wagen niet heel veel waarde meer kan verliezen in dat geval. Voor de export naar Oost-Europa en Midden-Oosten zal er nog steeds een markt blijven voor oudere diesels, aangezien ze zich daar voorlopig nog niet bezighouden met milieuzones, en ik verwacht niet dat ze dat in de komende jaren van plan zijn te doen.

Maar aan de pomp zou je inderdaad wel wat kunnen besparen door van diesel naar CNG over te schakelen.
Wat betreft je actieradius op CNG: je hebt natuurlijk ook nog steeds een kleine benzinetank om toch nog het CNG station te bereiken (100 km moet zeker lukken navenant wat ik hier al gelezen heb). Dus als je CNG-bereik net niet volstaat voor 2 dagen kan je de laatste kilometers gewoon op benzine maken (wat zeker niet slecht is voor je motor en brandstofsysteem voor benzine).

aangepast door Mylan1999
Link naar bericht
Delen op andere sites
34 minuten geleden, Sertitude zei:

Waar staat dat je onderhoud moet doen om de 15.000 km? Dat is dan toch zeker niet CNG gerelateerd?

mijn Volvo 1x per jaar op onderhoud of om de 30.000 km

Bij auto's van de VAG-groep wordt het aangeraden om onderhoud te laten doen om de 15.000 km en ik vind dat niet meer dan normaal. Heel vroeger gebeurde het onderhoud om de 5000 km maar omdat de olie van tegenwoordig vele keren beter is, kan dit om de 15.000 km. Je moet trouwens rekening houden met het feit dat als je deze onderhoudsperiode niet opvolgt, het zou kunnen gebeuren dat je automotor olie gaat verbruiken, wat uiteraard niet de bedoeling is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Mel zei:

heb je enig idee of de Seat ibiza met een CNG tank van 15l de 350 a 400 km kan halen op autostrade?

Ja dat kan onder voorwaarden:

- H of H+ gas

- deftige vuldruk

- niet al te zware voet. Ben je een sportieve rijder dan zal het moeilijk zijn.

En zo als Mylan1999 zegt, de laatste kms een beetje op benzine indien nodig.

Is het een nieuw model met 1.5L motor dan heb je normaal gezien ook een wat grotere gastankinhoud (+/- 19L) en dan mag die 350-400 km zeker geen probleem zijn.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

ik ben zelf van As, doe iets minder km's (25-30000km per jaar) en kan je CNG aanraden. Tanken zou ik in jouw geval doen in Winterslag bij de Esso (aan Essers) is 2km van de snelweg af. 

Ik heb zelf een Octavia die beetje afhankelijk van de rijstijl ongeveer 380km doet per tankbeurt aan dat station (vuldruk is daar lichtjes lager dan aan bv Dats24 Bree) De nieuwe modellen die gaan uitkomen zouden een grotere actieradius moeten hebben aangezien zij ook meer CNG aan boord gaan krijgen. 

Of je die kan krijgen voor 15000€ nieuw-zijnde....daar twijfel ik aan. 

Maar de Ibiza is oa een goed alternatief denk ik, je kan ook altijd bij VW eens gaan kijken, de prijzen van Skoda zijn omhoog gehaald omdat ze te harde concurrentie waren voor VW.

In ieder geval, als je je keuze hebt gemaakt horen we het graag.

Je kan ook altijd eens klikken op mijn verbruik hier beneden mijn post, dan zie je mijn werkelijk verbruik

?

aangepast door Dr Nick

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Mel zei:

Heb hier vandaag namelijk een offerte voor laten maken en die gaat (met overnamepremie inclus) ongeveer uitkomen rond de 14.000euro.

Mag ik zo vrij zijn te vragen welke levertijd de garage aangaf? En hebben ze een CO2-waarde op de offerte gezet?

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Link naar bericht
Delen op andere sites

De nieuwe VAG MQB-A0 platform wagens (VW Polo, Seat Ibiza) hebben een grotere CNG capaciteit tegenover de eerdere versies. Ik rij met een VW Polo van de vorige versie (11.8 kg tank), en haal op H+ gas, hoge vuldruk en een beetje voorzichtig rijden 350km met gemengd verkeer, dat gaat hoger liggen als er veel snelweg bij zit. Dus met de nieuwe versie (15kg) moet 400km wel te halen zijn. 15000€ nieuw zal krabbelen worden zonder saloncondities & overnamepremie, maar als je wat wil inboeten aan luxe/opties is het zeker te doen. Met CNG ga je wel meer langs het tankstation moeten passeren dan met een conventionele diesel/benzine, dat is iets wat je gewoon moet worden en jezelf wat moet aanleren, maar dat ben je snel gewoon hoor. De Seat Ibiza en de VW Polo hebben dezelfde motor (1.0 TGI van 90pk), maar de Seat is blijkbaar nog steeds gekoppeld aan een manuele 5-bak, de Polo krijgt nu een manuele 6-bak. Ik rij zelf met de 5-bak (want vorige versie), en de versnellingen zijn LANG. Had liever een 6-bak gehad achteraf bekeken.

Qua levensduur is het momenteel koffiedik kijken natuurlijk, maar ik heb er persoonlijk wel een goed oog in: de 90pk 1.0 motor is een gedowntunede TSI benzinemotor die normaal 115pk uit kan braken, met aangepaste onderdelen om met de hogere verbrandingstemperatuur van aardgas om te kunnen (kleppen, klepschoenen & pistonringen). Aardgas verbrandt ERG proper en laat nauwelijks/geen afzetting achter, en de hogere verbrandingstemperaturen zorgen ervoor dat de weinige afzetting die er is mooi weggebrand wordt, zonder voor een "Italian Tune-Up" te moeten gaan.

Dieselrijden is in België momenteel gewoon te duur geworden voor de particulier (belachelijk hoge BIV, hoge wegentaks, hoge brandstofprijs). Bij een bedrijfswagen met tankkaart steekt het zo nauw niet natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Mag ik zo vrij zijn te vragen welke levertijd de garage aangaf? En hebben ze een CO2-waarde op de offerte gezet?

Ik ben zo dom geweest om die levertijd niet op te schrijven :/ denk rond maart/april dat hij zei. de Seat Leon was vanaf februari

CO2 waarde staat niet op de offerte erbij, wel een melding dat die waardes onvolledig zijn ivm WLTP-testprocedure. 

het betreft een Ibiza Move! 1.0 TGI 90pk (66kw) 6V

een grotere tank zoals verschillende van jullie denken dat er ging zijn bij de nieuwe Ibiza was er precies niet, want daar heb ik achter gevraagd. dan zou ik moeten gaan voor de duurdere Leon..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanochtend al bij Opel geweest. de verkoper daar stond redelijk sceptisch tov CNG en raadde me aan bij mijn diesel te blijven omdat ze CNG zouden aan het afbouwen zijn? ook zouden er maar 2 erkende opel garages in Belgie zijn die de CNG tank kunnen onderhouden. Kan dit alles kloppen?

Hij gaf toe dat hij zelf nog nooit een CNG wagen had verkocht (redelijk kleine Opelgarage) en wist me ook niet veel te zeggen over het verbruik en de tankinhoud.

offerte voor een Astra 1.4 Turbo CNG ecotec, 6v, 110pk, co2 113 zou uitkomen op ongeveer 17000euro. 

Op de technische fiche staat:

inhoud brandstoftank in liters 48/13.7

inhoud CNG in kg 19

hoe kan ik dit het beste interpreteren?

ben ook even snel bij Skoda binnengesprongen in Genk, zij konden de Octavia niet configureren ivm die wltp-testprocedures

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, Mel zei:

een grotere tank zoals verschillende van jullie denken dat er ging zijn bij de nieuwe Ibiza was er precies niet, want daar heb ik achter gevraagd. dan zou ik moeten gaan voor de duurdere Leon..

Je moet eens bellen en vragen / opzoeken wat de grootte van de benzinetank is. Als dit 40 liter is (een conventionele benzinetank zoals gevonden op de TSI modellen), heb je 11.8kg CNG-capaciteit. Als die 9 liter is, heb je 15kg CNG-capaciteit. Bij de bestellingen startende in Mei 2018 is VW overgeschakeld van de 11.8kg naar de 15kg versie voor de Polo, die geleverd werden vanaf eind September. Ik vermoed dat Seat niet achter gaat blijven, en dus ook al de nieuwe versie met meer CNG-capaciteit gaat aanbieden/al aanbiedt.

Een Leon is een grotere auto, en gaat dus ook grotere tanks hebben. Maar die heeft een zwaardere motor, en gaat dus ook meer verbruiken, dus aan reikwijdte ga je praktisch aan hetzelfde uitkomen.

5 minuten geleden, Mel zei:

Vanochtend al bij Opel geweest. de verkoper daar stond redelijk sceptisch tov CNG en raadde me aan bij mijn diesel te blijven omdat ze CNG zouden aan het afbouwen zijn? ook zouden er maar 2 erkende opel garages in Belgie zijn die de CNG tank kunnen onderhouden. Kan dit alles kloppen?

Opel zit nu bij de PSA groep, en die zetten keihard in op elektrische wagens (Frankrijk is de Sahara op CNG gebied). Opel moet zich dus aanpassen aan de nieuwe broodheren. Voor onderhoud maakt het niet uit of de garage CNG-capabel is of niet, afgezien van het hogedruksysteem is een CNG-auto identiek aan een benzinewagen, en iedere garagist mag daaraan werken. Juist voor het hogedruksysteem is een speciale technieker nodig, maar je bent niet verplicht om dat bij Opel te laten uitvoeren (is wettelijk zo bepaald). 

5 minuten geleden, Mel zei:

offerte voor een Astra 1.4 Turbo CNG ecotec, 6v, 110pk, co2 113 zou uitkomen op ongeveer 17000euro. 

inhoud CNG in kg 19

De benzineversie heeft een tank van 48 liter. De CNG versie (die op de benzineversie is gebaseerd) heeft een benzinetank van 13.7 liter, en CNG tanks voor 19kg CNG.

aangepast door MrFingers
Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minuten geleden, MrFingers zei:

Als dit 40 liter is (een conventionele benzinetank zoals gevonden op de TSI modellen), heb je 11.8kg CNG-capaciteit. Als die 9 liter is, heb je 15kg CNG-capaciteit.

Hier klopt toch ergens iets niet: een tank van 40 liter, daar zou 11,8 kg CNG in gaan. En in een tank van 9 liter gaat plotseling 15 kg CNG. Dat kan dus niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, muscles zei:

Hier klopt toch ergens iets niet: een tank van 40 liter, daar zou 11,8 kg CNG in gaan. En in een tank van 9 liter gaat plotseling 15 kg CNG. Dat kan dus niet.

Een beetje krom uitgelegd. Ik bedoel: "als je een benzinetank van 40 liter hebt, heb je daarnaast een CNG-capaciteit van 11.8 kg (dit zijn 2 CNG tanks)", en "als je een benzinetank hebt van 9 liter, heb je daarnaast een CNG-capaciteit van 15kg CNG (in praktijk zijn dit 3 CNG tanks).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mel Je kan ook overwegen om een Jahreswagen (een auto van 1 jaar oud) in Duitsland te gaan kopen op CNG. Die Duitse CNG-auto's zijn beter uitgerust (andere packs dan in België), hebben minder kilometers, en zijn beter onderhouden. Zorg dat je een tijdelijke Duitse nummerplaat kunt krijgen van de garage om je import te kunnen regelen. En de invoer zelf is nog altijd goedkoop. Je auto zal dan wel eerst moeten passeren bij een erkende CNG-installateur hier in België en daarna moet je ingevoerde auto nog gekeurd worden door de autokeuring. Dan kom je gerust toe met € 15.000 en kan je voor dat bedrag waarschijnlijk een Seat Leon ST TGI en misschien zelfs een Octavia Combi G-Tec kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Mel zei:

Hij gaf toe dat hij zelf nog nooit een CNG wagen had verkocht (redelijk kleine Opelgarage) en wist me ook niet veel te zeggen over het verbruik en de tankinhoud.

inhoud CNG in kg 19

ben ook even snel bij Skoda binnengesprongen in Genk, zij konden de Octavia niet configureren ivm die wltp-testprocedures

Je kan altijd op onderhoud bij Bart Hellings, ongeacht welk merk of motor. Dus daar moet je je geen zorgen over maken. En als je even rond vraagt, dan is er altijd wel iemand die je kent die daar ook al gaat met zijn wagen denk ik. Bart is redelijk goed gekend in Opglabbeek.

Ik kan al raden welke Opel garage je bent geweest, en ik heb zo de indruk dat de verkoper daar meestal veel auto's van hetzelfde type verkoopt als je ziet hoeveel van die Opeltjes er tegenwoordig rondrijden, bijna allemaal zelfde model/kleur van bij die garage. Mijn schoonvader zit daar ook. Is wel tevreden over zijn garage, maar bepaald vernieuwend denken doen ze daar niet.

• Hahaha 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, Dr Nick zei:

Je kan altijd op onderhoud bij Bart Hellings, ongeacht welk merk of motor. Dus daar moet je je geen zorgen over maken. En als je even rond vraagt, dan is er altijd wel iemand die je kent die daar ook al gaat met zijn wagen denk ik. Bart is redelijk goed gekend in Opglabbeek.

Ik kan al raden welke Opel garage je bent geweest, en ik heb zo de indruk dat de verkoper daar meestal veel auto's van hetzelfde type verkoopt als je ziet hoeveel van die Opeltjes er tegenwoordig rondrijden, bijna allemaal zelfde model/kleur van bij die garage. Mijn schoonvader zit daar ook. Is wel tevreden over zijn garage, maar bepaald vernieuwend denken doen ze daar niet.

Ik heb daar een lachend gezichtje bij gezet, maar eigenlijk zou ik een triestig gezicht moeten trekken in dit geval. ?

Zelfde model, zelfde kleur: wat een saaie boel !!! ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...