Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
DeNbEiRe_84

CNG rijder gespot 3.0

Recommended Posts

Vandaag, donderdag 6 juni 2019, om 20u30 een grijze (grijsblauwachtige) Seat Leon ST die achter mij kwam staan aan pomp 5 van Dats 24 in Tongeren want de andere tankeilanden waren vrij.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@pluxy ik vermoed dat deze wagen uitgerust is met beide systemen.

Dit is trouwens perfect mogelijk, echter wel complex.

Ik heb nog een aantal spots opgeschreven, die noteer ik in het weekend hier.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisterenavond rond 16.45u fietste ik langs DATS in Kontich. Er stond daar een grijze Mercedes break CNG te tanken

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag op de parking van de Colruyt in Beringen: 1 zilvergrijze Octavia Combi en 1 zilvergrijze Audi A5. Beide met officiële sticker.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

gisteren rond 11.00u een donkerblauwe passat variant 1.4tsi cng gespot op de Torhoutse Steenweg thv bocht Kasteel van Wijnendale, officiële sticker

de auto had die typische velgen van 2de hands ex zweden

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net aan de DATS in Heverlee, een blauw-metallic Polo TGI met (afzichtelijk/opvallende) officiële sticker op de koffer. Slechts tweede maal dat ik een Polo TGI gezien heb.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrijdag,Vils Oostenrijk.

Mercedes links.

IMG_4434.JPG

aangepast door pluxy
  • Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dinsdag 11 juni

• Q8 houthalen
  • Fiat Doblo grijs achter ons

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dinsdag 11 juni 2019 om 16u05 stak mij een rode Skoda Citigo met officiële sticker voorbij t.h.v. het containerpark van Alken (ik was met de fiets).

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist een Fiat Ducato van de gemeente Kinrooi op CNG gespot bij Dats Bree.

• Vind ik leuk 1

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag zaterdag 2 caddy cng gespot

1/ donker grijs, geparkeerd Brugse Heirweg te Aartrijke, officiële sticker

2/ donker blauw, aan het rond punt te Torhout thv Oostende straat, officiële sticker

gisteren morgen bij Tavernier geweest voor klein onderhoud (135eur)

en daar stonden 3 nieuwe golf 1.5tgi

ééntje met nr plaat voor testenrijden of vervangwagen

en hierbij op de foto's ééntje buiten voor de showroom

de eerste golf variant 1.5tgi wordt later dit jaar verwacht

nog wat met Stefaan gesproken, en ja jammer dat volkswagen met de golf wat laat komt met de 1.5tgi motor (en zeker met de variant versie)

voor de passat en superb geen cng versie, stelt dan wel de audi a4 cng voor met de 2l versie motor; maar ik zal nog wel een tijdje verder doen met mijn passat

nieuwe passats: de diesel 1.6tdi en 2.0tdi

om aan de co2 uistoot de voldoen zitten volgende addertjes onder het gras bij de diesels:

- de diesel wordt heel fijn ingespoten, met de minste vervuiling van de brandstof gaan de injectoren verstoppen (dus kies maar premium brandstof merken)

- de roetfilter, een kostelijk onderdeel: voldoende km op snelweg nodig en zeker voor het regenereren van de fliter (vastgehouden roet wordt dan eigenlijk gewoon allemaal naar buiten geblazen)

- turbotechniek met variabele schoepen, om co2 te drukken wordt ook een deel van de uitlaatgassen gebruikt voor de inlaatlucht, daardoor komt er roet op de turboschoepen en kan de turbo

kapot gaan; een collega noemt zijn audi a6 2l diesel een auto met kosten...

20190614_075328-800x600.jpg

20190614_080206-800x600.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gespot in Helchteren op 29/05, zwarte VW Golf (berline) nr. plaat XDx met huissticker omstreeks 17u40

Caddy van Limburg.net in Lillo ( Helchteren) met BE-sticker omstreeks 18u00

VW Golf (berline) in de file van Ranst E313 met huissticker omstreeks 19u15

Ring rond Antwerpen omstreeks 19u45 een Caddy Maxi met BE-sticker in de kleur Viper green

Afbeeldingsresultaat voor caddy maxi viper green

Gisteren was het dan weer spitsuur bij Dats Bree om 17u30
Er stond een VW Caddyvan Limburg.net  te tanken met BE-sticker aan pomp 5.
Aan pomp 6 stond een VW Golf met BE-sticker

Toen de Caddy gedaan het met tanken ben ik aan pomp 5 gaan staan en toen ik getankt had stopte aan pomp 6 een Audi A5 G-tron...

Dit waren dus 4 CNG-wagens op 10 minuten 😍

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

1) Vandaag, zaterdag 15 juni 2019, om 09u50 ben ik een donkergrijze Audi A5 G-Tron met huissticker voorbijgestoken op de expressweg richting Sint-Truiden t.h.v. de gemeente Alken.

2) Ongeveer een uur later zag ik een Seat Leon met BE-sticker geparkeerd staan vlakbij de Colruyt van Hasselt.

3) Op de parking van de Colruyt in Hasselt stond er ook nog een donkerblauwe VW Caddy Maxi met BE-sticker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarstraks aan de Dats van Heverlee, een gigantische (anonieme) IVECO bus met JBC chauffeur, met huissticker, en een Seat break zonder sticker.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag torhout/sint niklaas/torhout voor een seminarie rond veiligheid op het werk, en jawel met de nodige files terhoogte van destelbergen heen en terug

onder de vele wagens en nog meer "bumper aan bumper rijdende vrachtwagens", vlgde cng wagens gespot

1/skoda octavia combi g-tec, zwart (firma Durabrik), officiële sticker, op de E40 richting Gent thv Aalter

2/vw caddy cng, donker bruin, officiële sticker, op de E40 richting Gent thv Baarle

3/op de terugweg, een opel zafira cng, licht bruin, officiële sticker, op de E17 in de file thv Destelbergen.

4/skoda octavia combi g-tec, donker grijs, nrplaat 1-WAY-xxx, officiële sticker, op de E40, reed voor me vanaf Gent richting Brugge, tot afslag Oostkamp.

aangepast door Jan Robert
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...