Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder

Esso Heverlee E40 (Eerste LNG/CNG-pomp op autosnelweg)

Recommended Posts

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Al iets zien bewegen ondertussen?

Ja : een nieuwe minister-president (tussenpaus ?) en een nieuwe voorzitter van het Vlaams parlement.

Die laatste heeft al veel bewogen... 🤣

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Koen C zei:

en een nieuwe voorzitter van het Vlaams parlement.

En die inmiddels al voorzitter af is.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10/7/2019 om 18:21, MrFingers zei:

Heb ook al regelmatig gehad dat de terminals mijn kaart(en) niet slikten. Maar dan ga ik even naar een andere zuil, en daar gaat het wel. 

De druk op Noord is goed (lange eindpush van 220 bar), maar op Zuid blijft het toch krabbelen, met moeite over de 200 bar, en en eindpush die niet veel harder is als degene die ik produceer nadat ik een Bickyburger gegeten heb.

Andere zuilen werkten niet. Overdag geen enkel probleem. Gewoon 's nachts dat blijkbaar de zuilen (verkeerd) worden uitgeschakeld. Want dat is echt geen toeval: meerdere keren kunnen tanken overdag zonder problemen en nu al 3 maal (ben deze keer direct doorgereden) niet kunnen tanken (type kaart wordt niet aanvaard). 

Met vriendelijke groeten,

Steven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, svermoere zei:

Andere zuilen werkten niet. Overdag geen enkel probleem. Gewoon 's nachts dat blijkbaar de zuilen (verkeerd) worden uitgeschakeld. Want dat is echt geen toeval: meerdere keren kunnen tanken overdag zonder problemen en nu al 3 maal (ben deze keer direct doorgereden) niet kunnen tanken (type kaart wordt niet aanvaard). 

Ge zoudt dan 's nachts bij Esso in Zellik, Brusselsesteenweg 379 (onder het G&V-tankstation dat erachter ligt) CNG kunnen gaan tanken: rij wel op de weg links want rechts is de CNG-aansluiting voor camions.

ESSO-Zellik-op-Gibgas.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, svermoere zei:

We geven het door aan de betrokken diensten. Is zeker niet de bedoeling. In het slechtste geval kan ook gewoon aan de kassa binnen betaald worden (cash of met kaart). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10/7/2019 om 14:51, svermoere zei:

Pas op. Al 2 maal tegengekomen dat ik daar 's nachts wou tanken (richting Brussel) en dat de betaalterminal geen kaarten aanvaardde.

Toen ik uitleg vroeg aan de pompbediende (2 maal dezelfde) begon hij daar een verhaal te vertellen van Ad-Blue kaarten die enkel werkten met de CNG. Toen ik vroeg waarom de andere betaalterminals ook niet werkten toen ik benzine wou bijtanken, begon hij daar weer met een verhaal van bankkaarten die niet meer werden aanvaard door Esso, vooral niet van Belfius. Toen ik hem fijntjes mijn 2 bankkaarten en mijn 2 mastercards (die alle 4 niet werkten) van KBC toonde, begon hij over over bedrijfskaarten die het logo Ad-Blue moesten hebben. Want de pompen zouden 's nachts enkel werken met ad-blue kaarten, en zeker de CNG. En dan kwam hij nog met de mededeling dat CNG niet zou werken in mijn auto want dat is enkel voor vrachtwagens.

Ben dan maar door gereden naar de Dats.... Ik heb een vermoeden dat het personeel nog niet allemaal opgeleid is.

@Philippe bovenstaande al gelezen ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13/7/2019 om 10:17, Philippe zei:

We geven het door aan de betrokken diensten. Is zeker niet de bedoeling. In het slechtste geval kan ook gewoon aan de kassa binnen betaald worden (cash of met kaart). 

Ahwel, de pompbediende beweerde dat CNG, net als AdBlue enkel kon getankt worden met een speciale firmakaart. Geen probleem, ik stop daar gewoon 's nachts niet meer. Het kan toch niet dat alles overdag perfect werkt en 's nachts niet meer; ik heb een vermoeden dat hij gewoon de pompen uitschakelt om er niet te veel om te moeten kijken. Ik weet wat ze doen omdat ik zelf jaren heb gewerkt in het wegrestaurant ten tijde van AC Restaurants. Ze sloten dan ook soms 's nachts pompen af om een tukje te kunnen doen of rustig te kunnen eten. 🙂

Met vriendelijke groeten,

Steven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, svermoere zei:

Awel, de pompbediende beweerde dat CNG, net als AdBlue enkel kon getankt worden met een speciale firmakaart. Geen probleem, ik stop daar gewoon 's nachts niet meer. Het kan toch niet dat alles overdag perfect werkt en 's nachts niet meer; ik heb een vermoeden dat hij gewoon de pompen uitschakelt om er niet te veel om te moeten kijken. Ik weet wat ze doen omdat ik zelf jaren heb gewerkt in het wegrestaurant ten tijde van AC Restaurants. Ze sloten dan ook soms 's nachts pompen af om een tukje te kunnen doen of rustig te kunnen eten. 🙂

Wat een verschil met Duitsland en Oostenrijk ! Daar heb ik 's nachts (en op feestdagen) altijd probleemloos CNG kunnen tanken aan de tankstations die 24/24u open zijn.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...