Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Aardgasrijder

Esso Heverlee E40 (Eerste LNG/CNG-pomp op autosnelweg)

Recommended Posts

5 uren geleden, MrFingers zei:

Vuldruk is daar hetzelfde als aan de zuidkant, zijnde: lager dan bij DATS, Total,... waardoor de totale reikwijdte hetzelfde is als een tankbeurt bij DATS Heverlee. Wel goedkoper, dat dan weer wel.

Er klopt iets niet aan jouw redenering. Als de totale reikwijdte exact hetzelfde is als bij DATS Heverlee, dan kan je beter bij DATS tanken want daar kost de CNG slechts € 0,890 per kg.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

89ct voor 13.0kg brengt me even ver als 99ct voor 10.4kg. Bij Dats kost me dat 11.75€ (0.89x13), bij Esso kost me dat 10.30€ (0.99x10.4). Wel degelijk meer dan een euro/beurt goedkoper, ondanks de lagere vulgraad. En als bijkomend voordeel dat ik er niet echt voor moet omrijden, want op traject woon-werk (ga op/af de snelweg in Haasrode, wegens woonachtig aan die kant van Leuven). Voor DATS is het 200 meter korter volgens WAZE, maar dan moet ik wel 1/3 Leuvense Ring trotseren, het gezigzag aan de IJzermolenstraat, het vreemde kruispunt van de Tervuursepoort,...

aangepast door MrFingers
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MrFingers zei:

het vreemde kruispunt van de Tervuursepoort,...

vreselijk daar

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is dat ene straatje (Groenveldstraat) dat dwars uitkomt op de voorsorteerstroken, zonder verkeerslicht, en in een blinde hoek. En raad eens in welke straat het DATS tankstation ligt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vraagje: zijn er mensen die al regelmatig getankt hebben in Heverlee en weten of er veel gecontroleerd wordt of die weg naar de brug over de snelweg "correct" wordt gebruikt? 

Er staat daar dat enkel hotelgasten voor de zuidkant die weg mogen gebruiken, maar vind het nogal stom om eerst door te rijden tot de volgende afrit om dan weer terug te draaien daar als ik ook de brug zou kunnen gebruiken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb die brug ook al wel een aantal keer gebruikt om tijdens de middagpauze naar de Burger King te gaan, denk niet dat er echt veel controle op gedaan wordt (voorlopig toch). Ze kunnen toch niet echt weten of je naar het hotel gaat of van het hotel komt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Mylan1999 zei:

Heb die brug ook al wel een aantal keer gebruikt om tijdens de middagpauze naar de Burger King te gaan, denk niet dat er echt veel controle op gedaan wordt (voorlopig toch). Ze kunnen toch niet echt weten of je naar het hotel gaat of van het hotel komt?

oke, goed om te weten :) dit is voor mij nl makkelijker om te tanken op weg naar huis dan in zaventem te gaan bv
en als je een grumpy agent zou hebben die om een boekingsbewijs vraagt ofzo? :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik van brussel kom en naar genk moet ga ik er ook tanken en maak dan ook gebruik van deze weg om terug aan de andere kant te geraken. Geeft tot nu toe geen problemen. 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21/6/2019 om 14:25, Mylan1999 zei:

Een oplossing zou zijn om een uitzondering voor LNG en CNG voertuigen erbij te zetten op de borden. Is makkelijk te checken dankzij de groene CNG-sticker achterop de auto, dan is die toch nog voor iets goed 😀

Shit heb ik niet 😅

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, Stef zei:

er staan sinds kort wel ANPR camera's, dus controle zal wel komen

@Philippe zal wel een regeling uitwerken zodat CNG-auto's die brug wel mogen gebruiken. We kunnen het altijd vragen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

@Philippe zal wel een regeling uitwerken zodat CNG-auto's die brug wel mogen gebruiken. We kunnen het altijd vragen.

Dat vind ik een top idee! Want nudat ik lees dat die anpr camera's er staan weet ik toch niet meer zeker of ik die brug ga gebruiken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had er ook nog niet bij stilgestaan dat die camera's er staan, maar zolang er niet echt iets in het systeem geprogrammeerd is dat je camera B pas na x aantal minuten zou kunnen/mogen passeren na camera A is er nog geen probleem denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Mylan1999 zei:

Had er ook nog niet bij stilgestaan dat die camera's er staan, maar zolang er niet echt iets in het systeem geprogrammeerd is dat je camera B pas na x aantal minuten zou kunnen/mogen passeren na camera A is er nog geen probleem denk ik.

maar hoe weet je dan vanaf wanneer dit is ingesteld? ik neem aan pas als je een boete in de bus krijgt dat je daar niet mag rijden? :P denk dat die camera er niet gaat staan om snelheid te meten maar eerder om te controleren wie er doorrijdt en of die dat mag..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23/6/2019 om 16:38, Mel zei:

maar hoe weet je dan vanaf wanneer dit is ingesteld? ik neem aan pas als je een boete in de bus krijgt dat je daar niet mag rijden? :P denk dat die camera er niet gaat staan om snelheid te meten maar eerder om te controleren wie er doorrijdt en of die dat mag..

Ik veronderstel eerder om te checken of je de parking niet als shortcut gebruikt tijdens de file (als we het over rijrichting Brussel hebben). In rijrichting Luik is het volgens mij weldegelijk om de snelheid te doen, je mag er namelijk "slechts" 70 km/u, wat ook wel nodig is want er is een weefbeweging tussen wie van de E40 naar de parking wil, en wie van de E314 naar de E40 wil (hier: https://www.google.be/maps/@50.8543338,4.6524623,3a,75y,110.11h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBwBqJZLNDD5MPb1y35H2dQ!2e0!7i13312!8i6656). Bij een hogere snelheid wordt dat moeilijker. Enfin dit alles is ook maar wat ik vermoed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24/6/2019 om 20:09, Mylan1999 zei:

Ik veronderstel eerder om te checken of je de parking niet als shortcut gebruikt tijdens de file (als we het over rijrichting Brussel hebben). In rijrichting Luik is het volgens mij weldegelijk om de snelheid te doen, je mag er namelijk "slechts" 70 km/u, wat ook wel nodig is want er is een weefbeweging tussen wie van de E40 naar de parking wil, en wie van de E314 naar de E40 wil (hier: https://www.google.be/maps/@50.8543338,4.6524623,3a,75y,110.11h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBwBqJZLNDD5MPb1y35H2dQ!2e0!7i13312!8i6656). Bij een hogere snelheid wordt dat moeilijker. Enfin dit alles is ook maar wat ik vermoed

hieruit leid ik af dat die camera's niet specifiek staan aan die weg naar de brug toe, maar eerder aan de ingang/weg naar het tankstation toe? 

in ieder geval zal ik er binnenkort wel eens passeren en eens kijken hoe en wat :) merci al voor de info!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mel de camera's zijn inderdaad op de autosnelweg en de afrit naar de parking en de oprit van E314 --> E40 richting Luik 'gericht'.

aangepast door Mylan1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17/6/2019 om 20:19, muscles zei:

Er klopt iets niet aan jouw redenering. Als de totale reikwijdte exact hetzelfde is als bij DATS Heverlee, dan kan je beter bij DATS tanken want daar kost de CNG slechts € 0,890 per kg.

Ik tank sinds een maandje zo goed als altijd in Heverlee. Gemiddeld verbruik is van 5,3 kg CNG-L/100 km gedaald tot ong. 4,3 kg CNG-H+/100 km.

In Heverlee tank ik gemiddeld 11 à 12 kg waar ik bij Dats/Pitpoint vaak 14 à 15 kg kon tanken. Toch is de range van 275 - 290 km gestegen naar 315 - 340 km.

• Vind ik leuk 1

VW Golf Variant 1.4 TGI DSG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...