Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder

Esso Heverlee E40 (Eerste LNG/CNG-pomp op autosnelweg)

Recommended Posts

@muscles maar wel op het forum hier 😀

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles maar wel op het forum hier 😀

Het is ondertussen weeral een tijdje geleden dat de persoon van Drive Systems hier nog online geweest is op het forum, of iets geplaatst heeft op het forum.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En is het nu H-gas (uit tanks) of L-gas (uit de leiding)? Want als het 99ct/kg is voor H-gas, dan is het byebye Dats in de Groenstraat hier, dan tank ik wel op de snelweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minuten geleden, MrFingers zei:

En is het nu H-gas (uit tanks) of L-gas (uit de leiding)? Want als het 99ct/kg is voor H-gas, dan is het byebye Dats in de Groenstraat hier, dan tank ik wel op de snelweg.

Inderdaad, als het hierover Hgas gaat, super prijs.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MrFingers zei:

Dat zou zelfs wel eens H+ (H Plus) gas kunnen zijn vermits het van LNG gemaakt / getransformeerd is.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is zeker H gas want de bc geeft 100procent aan. H+ weet ik niet want mijn tank is precies niet vol geraakt. Ik heb getankt aan de kant brussel-Luik. Eerst moest ik binnen gaan zeggen dat ik CNG wilde tanken en daarop zette de bediende de pomp aan. Toen ik begon te tanken sloeg het systeem af na 3kg en gaf een foutmelding. Dan maar aan de andere kant van de pomp gaan staan daar hing ook een pistool. Hier kreeg ik er nog 27kg bij maar de tanks van mijn caddy maxi waren leeg. Misschien nog wat technische euveltjes. Volgende keer rijd ik eens om en ga ik tanken aan de kant Luik - Brussel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MrFingers zei:

Staat er nergens vlak in de buurt geen LNG opslagtanks?

Bij Total in Hoboken staan ze naast het station achter een afsluiting (terrein van Depanage 2000?).

Daar is de prijs ondertussen ook gezakt naar 0,990€/kg. 

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de kant Luik-Brussel staan inderdaad wel LNG opslagtanks! Die zie je al staan vanop de snelweg zelf, of zit ik fout? Ik moest in ieder geval niet eerst naar binnen maar kon meteen tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden, Steff zei:

Aan de kant Luik-Brussel staan inderdaad wel LNG opslagtanks! Die zie je al staan vanop de snelweg zelf, of zit ik fout? Ik moest in ieder geval niet eerst naar binnen maar kon meteen tanken.

Luik-Brussel, dat is richting Brussel. Inderdaad, aan die kant staat die hoge LNG-opslagtank zoals er ook één staat bij Total in Kallo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Placeert deze CNG Connect trailer ook eens in de Kempen. Werkgever gaat een tankstation bouwen op eigen terrein. Plaatske voor trailer zal er wel zijn.🤔.

Als het geld opbrengt zal hij wel interesse hebben.

aangepast door pluxy
  • Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag maar aan welke pompnummer staat de CNG (voor zowel Noord als Zuid)? Ik ben er deze week gepasseerd, maar zag niet meteen signalisatie naar de CNG. Ik was nogal gehaast dus heb er niet lang achter gezocht en ben doorgereden. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

aan de Noordkant kan je CNG tanken aan pomp 17 en 18. Was inderdaad nog niet aangegeven 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren proberen te tanken in Heverlee Noord maar spijtig genoeg werkten beide pompen niet (17 en 18) 🙁 Druk was veel te laag. Het systeem werkt dus niet 100%

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 11/5/2019 om 06:27, pluxy zei:

Placeert deze CNG Connect trailer ook eens in de Kempen. Werkgever gaat een tankstation bouwen op eigen terrein. Plaatske voor trailer zal er wel zijn.🤔.

Als het geld opbrengt zal hij wel interesse hebben.

Welk bedrijf is dat ajb?

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...