Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
wim3600

Vw eco-up tweede hands gekocht; handgeschakelde leerauto voor dochter.

Recommended Posts

Hallo, even voorstellen

Wij hebben hier thuis een VW eco-up 2e hands (9/2013) (5600euro, tanks voor 4 jaar gekeurt) gekocht met 100000km op de teller met als doel ons dochter te leren rijden met een handgeschakelde wagen.

Ik hecht redelijk wat belang aan het milieu vandaar de keuze.

Wat me opvalt aan deze auto is de zuinigheid (5kg aardgas voor 156km) 

Het is een wagentje wat eigenlijk ook nog wat ruim zit navenant het aan de buitenkant klein lijkt (Vrij rechthoekig formaat). En zeer geschikt om te leren autorijden.

Onze andere wagen is een wagen zonder versnellingen en dus niet geschikt voor het rijbewijs "handgeschakeld", het is een electrische Mercedes B-Klasse (electric drive), qua verbruikskosten (stroom) is deze ongeveer even duur/goedkoop dan de eco-up.

De VW eco-up is luxueuzer uitgevoerd; zetelverwarming, airco, mistlampen voor,... en 5 deuren.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad van Genk en heet Wim (maar ik ben niet de burgemeester!😅)

Tanken doen we vlak bij thuis bij Bruno (1.5km) (is ook goedkoper dan bij Dats 24)

Er rijden in verhouding weinig upjes rond heb ik gemerkt, wat raar is, want het zijn (2ehands) de goedkoopste cng-wagentjes die je tegenkomt. tweede hands zijn ze net even duur als de benzine versie, maar ermee rijden een stuk goedkoper!

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, wim3600 zei:

De VW eco-up is luxueuzer uitgevoerd; zetelverwarming, airco, mistlampen voor,... en 5 deuren.

Luxueuzer dan je Mercedes B-klasse ??!?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen