Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Vw eco-up tweede hands gekocht; handgeschakelde leerauto voor dochter.

wim3600

Aanbevolen berichten

@wim3600 welkom op het forum.

Je bent één van de weinige Up-rijders hier, ben je van het Genkse zoals je nickname doet vermoeden? ?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad van Genk en heet Wim (maar ik ben niet de burgemeester!?)

Tanken doen we vlak bij thuis bij Bruno (1.5km) (is ook goedkoper dan bij Dats 24)

Er rijden in verhouding weinig upjes rond heb ik gemerkt, wat raar is, want het zijn (2ehands) de goedkoopste cng-wagentjes die je tegenkomt. tweede hands zijn ze net even duur als de benzine versie, maar ermee rijden een stuk goedkoper!

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, wim3600 zei:

De VW eco-up is luxueuzer uitgevoerd; zetelverwarming, airco, mistlampen voor,... en 5 deuren.

Luxueuzer dan je Mercedes B-klasse ??!?? 

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...
  • 1 maand later...

Het onderhoud wordt steeds duurder terwijl het werk makkelijker wordt.

We hebben hier thuis nog onze gezinswagen (Mercedes Electric Drive; 100% electrisch) welke veel goedkoper is in onderhoud in verhouding voor een grotere wagen nl 370€ voor een groot onderhoud (met vervangen van de remolie). (trouwens het eerste betalende onderhoud na 75000km, onderhoudscontract gehad de eerste 60000km aan 6€ per maand wat toen een actie was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Is een correcte prijs. Doorgaans rond de 60 euro excl BTW per tank. Voor jou liggen AGS Olen en Drive Systems in Halen het korste bij denk ik.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...

update na 189500km,

alles marcheert nog goed, weer tijd voor een onderhoud (bougies, luchtfilter, oliefilter, olie, carterdichting, interieurfilter) (150 euro), voorste remblokken en schijven worden ook vervangen (110 euro)

de distributiereim heb ik laten vervangen vermits dit nog niet was gedaan (zelfdoen is mogelijk mits een paar speciale sleutels), laten doen was 432 euro. (waarvan 200 euro voor het werk)

De wielen worden ook gewisseld naar de winterwielen.

eerste grotere kosten dus sinds aankoop (op 100600km)

wat ik wel eens heb gehad is dat de gasontspanner gas afblies, ik vermod dat een klep erin blijft hangen wanneer het vochtig weer is en gevroren heeft, heeft iemand dit ook al gehad?

dit is 2x gebeurt, vorig jaar en gisteren. als het warmer is sluit deze klep terug. De auto staat altijd buiten

;

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Up is blijkbaar een van de beste en betrouwbaarste wagens uit de VW stal. Dit kan van hun zogenaamde premium afdeling Audi spijtig genoeg niet gezegd worden. Doodjammer dat de Up en aanverwanten niet meer in productie zijn.  Ook de electrische Up , de enige betaalbare electrische VW , werd opgeofferd aan de winsthonger van VW. Wellicht moeten de dieselgate putten nog steeds gevuld worden…?

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...