Populair bericht wim3600 Geplaatst: 10 november 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 10 november 2018 Hallo, even voorstellen Wij hebben hier thuis een VW eco-up 2e hands (9/2013) (5600euro, tanks voor 4 jaar gekeurt) gekocht met 100000km op de teller met als doel ons dochter te leren rijden met een handgeschakelde wagen. Ik hecht redelijk wat belang aan het milieu vandaar de keuze. Wat me opvalt aan deze auto is de zuinigheid (5kg aardgas voor 156km) Het is een wagentje wat eigenlijk ook nog wat ruim zit navenant het aan de buitenkant klein lijkt (Vrij rechthoekig formaat). En zeer geschikt om te leren autorijden. Onze andere wagen is een wagen zonder versnellingen en dus niet geschikt voor het rijbewijs "handgeschakeld", het is een electrische Mercedes B-Klasse (electric drive), qua verbruikskosten (stroom) is deze ongeveer even duur/goedkoop dan de eco-up. De VW eco-up is luxueuzer uitgevoerd; zetelverwarming, airco, mistlampen voor,... en 5 deuren. 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 10 november 2018 Delen Geplaatst: 10 november 2018 @wim3600 welkom op het forum. Je bent één van de weinige Up-rijders hier, ben je van het Genkse zoals je nickname doet vermoeden? ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wim3600 Geplaatst: 10 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2018 Ik ben inderdaad van Genk en heet Wim (maar ik ben niet de burgemeester!?) Tanken doen we vlak bij thuis bij Bruno (1.5km) (is ook goedkoper dan bij Dats 24) Er rijden in verhouding weinig upjes rond heb ik gemerkt, wat raar is, want het zijn (2ehands) de goedkoopste cng-wagentjes die je tegenkomt. tweede hands zijn ze net even duur als de benzine versie, maar ermee rijden een stuk goedkoper! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 11 november 2018 Delen Geplaatst: 11 november 2018 9 uren geleden, wim3600 zei: De VW eco-up is luxueuzer uitgevoerd; zetelverwarming, airco, mistlampen voor,... en 5 deuren. Luxueuzer dan je Mercedes B-klasse ??!?? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht wim3600 Geplaatst: 11 november 2018 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 11 november 2018 Dan een standaard vw up. 1 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht wim3600 Geplaatst: 27 november 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 27 november 2019 (aangepast) Dit jaar de vuurproef gedaan voor de vw ecoup; de dochters er mee naar Zuid-Frankrijk gestuurd terwijl we zelf met de trein gingen. Als zij er mee kunnen reizen, kan iedereen het ?! Route opvoorhand bekeken op "Gibgas" en de app op de dochter haar smartphone laten zetten. Ze zijn op en af naar Avignon geraakt op Cng hoofdzakelijk, bij 1 of 2 pompen konden ze niet vol tanken wegens te weinig druk, voor de rest cng tanken en met Visa aan automaat betalen. De auto haalt 150km op benzine en 350km op Cng. Al bij al een handige degelijke auto zonder enig probleem tot nu toe (1,5 jaar in bezit tot nu toe, 20000 km gereden, stand op 128000km ong.) 27 november 2019 aangepast door wim3600 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht wim3600 Geplaatst: 17 januari 2020 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 17 januari 2020 Update: Tijd voor onderhoud op 120.000 km. Offerte voor "groot" onderhoud bij VW dealer: 557€ !!!!!!!!! zonder extra's zoals ruitenwissers of vervangen remolie,... Als ik 10x ga kost het evenveel als de auto DUS; Zelf gedaan; 1.5 uurtje werk en 110€ aan onderdelen! Het is belachelijk gemakkelijk, je kan overal goed aan!: Bougies vervangen (1 reservebougie over) de bougiekoppen met bobbijn erop was nog het lastigste te demonteren, maar goed te doen. Luchtfilter vervangen Interieur koolstoffilter vervangen Olie en oliefilter (1 liter reserve-olie over) Service intervalteller gereset. Remblokken nagekeken (waren onlangs vervangen) Dat is dus aan 400€ per uur!!! Winterbanden op velg gekocht voor 130€ met nog quasi nieuw profiel via Marktplaats.nl: in Nederland is er veel meer aanbod en dus lagere prijzen. Voilà we kunnen weer een jaar verder. Alles aan de auto werkt nog, probleemloze wagen. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 17 januari 2020 Delen Geplaatst: 17 januari 2020 Succes nog met je Upje. 550 euro lijkt me een normale gangbare prijs , de stealer mag er ook nog iets aan verdienen hé. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wim3600 Geplaatst: 17 januari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2020 Het onderhoud wordt steeds duurder terwijl het werk makkelijker wordt. We hebben hier thuis nog onze gezinswagen (Mercedes Electric Drive; 100% electrisch) welke veel goedkoper is in onderhoud in verhouding voor een grotere wagen nl 370€ voor een groot onderhoud (met vervangen van de remolie). (trouwens het eerste betalende onderhoud na 75000km, onderhoudscontract gehad de eerste 60000km aan 6€ per maand wat toen een actie was) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht wim3600 Geplaatst: 17 augustus 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 Update na 156 000km: Net nog eens onderhoud gedaan; bougies, luchtfilter, oliefilter, interieur koolstoffilter (airco) en uiteraard nieuwe Castrololie (samen ong. 100 euro) Zomerbanden alle 4 vervangen op 152 000km, de vorige zomerbanden zaten er op bij de koop (winterbanden liggen in de kelder tot aan de winter) Probleemloze auto,; dochters rijden er mee naar Frankrijk en volgende week mee naar Italië (Alta Via wandelen). Verbruiken van olie: ongv. halve liter tussen 2 onderhoudsbeurten in. Het fluiten van de drukregelaar na het cng tanken heb ik ook, maar is buiten het beetje geluid geen noemenswaardig probleem en is ook enkel na het tanken, na een tijdje verdwijnt het. al bij al 50 000 goedkope kilometers tot nu toe! 5 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wim3600 Geplaatst: 22 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2021 Ik zal naar de volgende keuring in augustus toe de cng tanks moeten laten keuren, heb een prijs gekregen van 145euro (inclusief btw) voor de twee tanks, zou dat een goede prijs zijn of kan het goedkoper? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 augustus 2021 Delen Geplaatst: 22 augustus 2021 Is een correcte prijs. Doorgaans rond de 60 euro excl BTW per tank. Voor jou liggen AGS Olen en Drive Systems in Halen het korste bij denk ik. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wim3600 Geplaatst: 30 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2023 Ik ben inderdaad in Halen geweest en dan daar ook dadelijk naar de jaarlijkse keuring geweest (zonder aanmerkingen trouwens) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wim3600 Geplaatst: 30 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2023 update na 189500km, alles marcheert nog goed, weer tijd voor een onderhoud (bougies, luchtfilter, oliefilter, olie, carterdichting, interieurfilter) (150 euro), voorste remblokken en schijven worden ook vervangen (110 euro) de distributiereim heb ik laten vervangen vermits dit nog niet was gedaan (zelfdoen is mogelijk mits een paar speciale sleutels), laten doen was 432 euro. (waarvan 200 euro voor het werk) De wielen worden ook gewisseld naar de winterwielen. eerste grotere kosten dus sinds aankoop (op 100600km) wat ik wel eens heb gehad is dat de gasontspanner gas afblies, ik vermod dat een klep erin blijft hangen wanneer het vochtig weer is en gevroren heeft, heeft iemand dit ook al gehad? dit is 2x gebeurt, vorig jaar en gisteren. als het warmer is sluit deze klep terug. De auto staat altijd buiten ; 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 november 2023 Delen Geplaatst: 30 november 2023 De Up is blijkbaar een van de beste en betrouwbaarste wagens uit de VW stal. Dit kan van hun zogenaamde premium afdeling Audi spijtig genoeg niet gezegd worden. Doodjammer dat de Up en aanverwanten niet meer in productie zijn. Ook de electrische Up , de enige betaalbare electrische VW , werd opgeofferd aan de winsthonger van VW. Wellicht moeten de dieselgate putten nog steeds gevuld worden…? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen