Populair bericht Jan VS Geplaatst: 1 november 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 1 november 2018 Hallo iedereen, na veel twijfelen heb ik begin 2018 een CNG wagen gekocht voor mijn werkzaamheden. Het werd een VW Caddy Maxi dubbele cabine lichte vracht. Na wat lobbywerk van de garage had ik op 1/3/2018 de wagen in mijn bezit. Vandaag (1/11/2018) staan er 50 400 km op de teller... Tja, ik rij het hele land rond.. De eerste ervaringen zijn zeker positief. De lage prijzen voor de CNG zijn een bevestiging van mijn keuze geweest! Ik probeer vooral te gaan tanken aan het Total station van Kallo. Dit is veruit het goedkoopste tankstation. Het was wel even zoeken om het tankstation te vinden toen ik er de eerste keer ging tanken. De kwaliteit van de CNG is er merkelijk beter dan de DATS 24 stations, meestal doe je met een volle tank 40-50km meer dan elders. Ook de prijs is er merkelijk lager. Let op, ik ben zeer tevreden met de DATS stations want in gebieden zoals Brabant zijn er niet veel andere mogelijkheden om te tanken! Andere zeer goede stations (qua prijs/kwaliteit) zijn Aalst (aan de Electrabel en direct naast de autostrade) en Nivelles (Nijvel). Ook de Pitpoint stations zijn zeker ok! Met een volle tank kan ik meestal 850-880 km rijden (waarvan 100km op benzine). Sinds de aankoop heb ik nog maar 1 keer benzine getankt!! Het verbruik daarvan is bijna niks. Het gemiddelde verbruik zit rond de 5kg/100km. Omdat ik zoveel autostrade doe, zal dit verbruik mss iets lager liggen dan in de stad? Over het algemeen ben ik zeer tevreden van het rijcomfort. Ik heb een automatic en dit gaat zeer vlot. Ook de aanvraag van de premie van de Vlaamse overheid voor de aanschaf van een lichte vracht CNG ging heel vlot. Hiervoor krijg je een 1500 euro steun! Enkele minpuntjes.. De ruimte voor de passagiers op de dubbele rij is aan de krappe kant. Bij mij zitten er 2 kinderzitjes in en de kinderen zitten meestal met hun voetjes direct tegen de voorzetels aan.. Een ander minpuntje is het gebrek aan kracht van de motor. Ik reed voorheen met een 2.0 l diesel en het verschil is toch gigantisch groot (1.4 liter) De auto is meestal goed geladen en vooral het optrekken bij een oprit van de autostrade of op een helling gaan redelijk stroef. Maar ok dit weet je vooraf dat dit niet hetzelfde zal zijn als een zware motor zoals een 2.0. Vooral mensen met een zware voet zullen zich hieraan storen denk ik. Maar in het algemeen ben ik zeer tevreden over de aanschaf van mijn CNG wagen. Mensen die veel kilometers doen, zeker doen! Download zeker de Pitpoint -app op je gsm om de CNG tankstations te vinden. Een super goede app! groeten, Jan 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 november 2018 Delen Geplaatst: 1 november 2018 Leuk dat het je goed bevalt. Je zou eventueel een chiptuning kunnen overwegen om +/- 20-40 Pk erbij te kunnen winnen. Ik gebruik een powerbox die ik gebruik in combinatie met mijn caravanritjes. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 1 november 2018 Delen Geplaatst: 1 november 2018 10 uren geleden, Aardgasrijder zei: Je zou eventueel een chiptuning kunnen overwegen om +/- 20-40 Pk erbij te kunnen winnen. Tja, als je voor 25 pk extra graag € 540 betaalt: https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/54-volkswagen/2937-caddy/7057-07-2015/7633-1-4-tgi/ 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen