Ga naar inhoud
Shortlease

VW golf 7 - winterbanden zelf leggen

Recommended Posts

8 uren geleden, Dr Nick zei:

begrijp ik zeker. 

Dat is ook net de reden dat ik ben overgeschakeld naar 4seizoens. 

Bij vorige auto's deed ik ook altijd de bandenwissel zelf. Heb hier zelfs (semi-)professioneel materiaal liggen om vrij vlot te kunnen wisselen. En tijd is voor mij niet zozeer het probleem, maar motivatie werd dat wel. En de 4seizoentjes doen het zo goed dat de tweede auto hier ook op 4seizoens gelegd gaan worden als deze banden op zijn.

Juist ook een set winterbanden occasie in perfecte staat voor de a4 gekocht. En ga deze in december ook zelf leggen. En ben nu aan het kijken om het juiste werkmateriaal. Welk materiaal heb jij dan om dit makkelijk klaar te spelen?

Want ben nu aan het kijken voor een slagmoersleutel op accu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deftige krik en slagmoersleutel(voor mij perslucht) en een matteke voor uw knieen😁

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Cyberbob zei:

Juist ook een set winterbanden occasie in perfecte staat voor de a4 gekocht. En ga deze in december ook zelf leggen. En ben nu aan het kijken om het juiste werkmateriaal. Welk materiaal heb jij dan om dit makkelijk klaar te spelen?

Want ben nu aan het kijken voor een slagmoersleutel op accu.

Idd, een deftige krik doet wonderen, een slagmoersleutel (batterij of perslucht) is ook zeer fijn. En een goede ondergrond om op te werken (in de steentjes is niet interessant)

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een deftige krik, en een momentsleutel. Het schijnt belangrijk te zijn om de bouten met de juiste spanning aan te draaien, anders kunnen ze breken. (ooit gezien in een aflevering van Alloo en de wegpolitie). Zo'n momentsleutel hoeft niet eens zo duur te zijn:

https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm?gclid=EAIaIQobChMI2tHRl4Cz3gIVbL7tCh3UagMwEAQYAiABEgJN4vD_BwE

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, EricG zei:

Een deftige krik, en een momentsleutel. Het schijnt belangrijk te zijn om de bouten met de juiste spanning aan te draaien, anders kunnen ze breken. (ooit gezien in een aflevering van Alloo en de wegpolitie). Zo'n momentsleutel hoeft niet eens zo duur te zijn:

https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm?gclid=EAIaIQobChMI2tHRl4Cz3gIVbL7tCh3UagMwEAQYAiABEgJN4vD_BwE

ik heb ooit een bout gebroken, en ik had bij die wagen toen, nog nooit zelf wielen vervangen, dus was in de garage gebeurd. Ik heb hiervoor zelfs amper kracht moeten gebruiken. Maar het ergste was dan ook nog dat bij die wagen rollementen en remschijven in elkaar zaten, en was dus een heel duur grapje. Wel heeft die aangetoond dat de originele in niet zo goede staat waren aangezien ik al van begins af aan klachten had over een piepend geluid, en elke keer zei de garage: we hebben het stof eens van uw remblokken af geklopt. 500m rijden en probleem was terug. Terug draaien en antwoord was dan: ja, dan weten we ook niet wat we kunnen doen.... Remschijven en rollementen vervangen was dus het antwoord, en heb uiteindelijk de kosten zelf kunnen dragen....

• Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren conti TS860 laten leggen.

Toch een zaligheid vergeleken met de fabrieks NEXEN.Stiller zachter(wat welkom is bij een Caddy)

en nog een goede korting ook.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, pluxy zei:

Gisteren conti TS860 laten leggen.

Toch een zaligheid vergeleken met de fabrieks NEXEN.Stiller zachter(wat welkom is bij een Caddy)

en nog een goede korting ook.😉

't Is anders toch geen prul, uiteraard volgens hun eigen site.

En Dunlops zullen ze af-fabriek op een Caddy waarschijnlijk niet leggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds vorige zaterdag staat onze Golf weer op winterbanden. Dat wisselen duurt een half uurtje. Nadien nog wel bijna een uur nodig om de zomerbanden met velg uiteraard proper te maken en te stockeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, muscles zei:

't Is anders toch geen prul, uiteraard volgens hun eigen site.

En Dunlops zullen ze af-fabriek op een Caddy waarschijnlijk niet leggen.

Volgens de bandencentrale uitleg:

Vooral bij duitsers: zoveelste duurder de auto zoveels te goedkoper de banden.

Bij onze vorige renault steeds michelins gehad.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Bij zei:

Sinds vorige zaterdag staat onze Golf weer op winterbanden. Dat wisselen duurt een half uurtje. Nadien nog wel bijna een uur nodig om de zomerbanden met velg uiteraard proper te maken en te stockeren.

Thuis stockage is toch nuttig, kost 30euro per jaar als de centrale doet moet doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, pluxy zei:

Thuis stockage is toch nuttig, kost 30euro per jaar als de centrale doet moet doen.

Niet alleen de prijs (30 € valt heel goed mee, vind ik) maar het gemak dat je zelf kan kiezen wanneer je ze wisselt.

Bij een bandencentrale is het al even erg om de wisseling te doen als een afspraak bij de tandarts... (ruim op voorhand bellen, anders volzet).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, pluxy zei:

Volgens de bandencentrale uitleg:

Vooral bij duitsers: zoveelste duurder de auto zoveels te goedkoper de banden.

Bij onze vorige renault steeds michelins gehad.

Nochtans lagen er op mijn Skoda Superb Combi af-fabriek ook Michelins op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, muscles zei:

Nochtans lagen er op mijn Skoda Superb Combi af-fabriek ook Michelins op.

skoda is ni duits hé(alleen de moeder😁)

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze steken eronder wat er op dat moment voorhanden is.

Michelins op mijn oude Golf, Dunlops op mijn huidige Skoda, Hankooks op madam haren Beetle.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik een Krik zoals deze. Voor 2 maal per jaar een bandenwissel is dit zeker voldoende.

Aantrekmoment is afhankelijk van je velg. Voor een standaard stalen velg ergens rond de 140 NM. Voor alu velgen is dat ergens rond de 125 NM. Dit vind je normaal terug in de gebruiksaanwijzing van je auto.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen