Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

A4 A5 g-tron MMI Leeg tank alert probleem

victor

Aanbevolen berichten

1. Ontevreden Audi-klanten zouden massaal naar de Audi-stand op het komende autosalon moeten gaan om daar hun ongenoegen te uiten.
2. Ik weet dat Het Belang van Limburg een speciale rubriek van ontevreden klanten heeft waar dat men het probleem tracht op te lossen.
3. Test-Aankoop aanschrijven.
In alle eerlijkheid, Audi is voor mij toch niet zo 'premium' als ze beweren. Heb het geluk gehad de voorbije 30 jaar met veel automerken te mogen rijden en Audi komt daar zowel qua kwaliteit als service niet al te best uit, al zit die service grotendeels natuurlijk bij de dealers.

Dus mijn G-tron verkocht [emoji4].

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook allemaal vanaf wat je verwacht dat Premium in feite voor u betekent.

vb:

In de carrosseriebouw wordt ongelofelijk veel tijd gestoken in het perfect afstellen van de passingen van allerlei carrosserie-onderdelen (binnen de mogelijke toleranties uiteraard).

Idem voor bijvoorbeeld zichtbare laserlasnaden (dak-aanbinding) enz... Dit aanziet men als premium tov bv andere niet-premium merken, waar eerlijk gezegd veel minder aandacht aan besteed wordt (daklasernaden van bv een Renault zijn ronduit slecht in vergelijking met die van een Audi (of eender wat uit de VAG groep).

Wel... ik moet de eerste nog tegenkomen (die niet in een autofabriek werkt) die daar nu ook maar eens één enkele seconde naar kijkt, laat staan er zich druk over maakt.

Dus wat premium is voor een merk is niet persé premium voor u (en omgekeerd).

Ik kan me best voorstellen dat het aantal "klachten" ivm MMI leegtankprobleem te klein is om er zich mee bezig te houden, zeker gezien het feit dat CNG dan nog een niche is.

En dat het binnen VAG enkel een probleem is dat bij Audi te vinden is, en niet bij de andere merken met een merkbaar hogere verkoop, zal er zeker niet toe bijdragen om het dringend op te lossen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ChristianBoodts zei:

In alle eerlijkheid, Audi is voor mij toch niet zo 'premium' als ze beweren. Heb het geluk gehad de voorbije 30 jaar met veel automerken te mogen rijden en Audi komt daar zowel qua kwaliteit als service niet al te best uit, al zit die service grotendeels natuurlijk bij de dealers.

Dus mijn G-tron verkocht emoji4.png.

Ga voor de Caddy Maxi dan, en laat je onderhoud doen door de betere garage ( niet perse de VW groep want daar heb ik een blunder van formaat meegemaakt - ik ga de naam van de garage niet noemen maar ik ben terug moeten komen na een groot onderhoud - auto lekte olie na HUN groot onderhoud terwijl de wagen af fabruik en na hun eerste kleine onderhoud nooit olie had gelekt - en dan werd er tot tweemaal toe glashard tegen mij gelogen dat het niet door hun onderhoud kwam maar door een lek via mijn ontluchting - begrijpe wie begrijpen kan)

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...
Dus wat premium is voor een merk is niet persé premium voor u (en omgekeerd).

Ik kan me best voorstellen dat het aantal "klachten" ivm MMI leeg tank probleem te klein is om er zich mee bezig te houden, zeker gezien het feit dat CNG dan nog een niche is...

Volledig mee eens [emoji846]. Voor mij persoonlijk is 'premium' de totaalervaring, zowel van de auto (afwerking, kwaliteit etc.) als de dienst na verkoop bij onderhoud, schadeafhandeling, bandenwissel etc. Dus in mijn geval, buiten 1 vervangstuk onder garantie en herkeuring, vooral de diensten én meerdere fouten bij de 'premium' dealer die ver te wensen over lieten.

Bij klacht bij D'ieteren kreeg ik de opmerking dat het de verantwoordelijkheid van de dealer is (ook niet echt een 'premium' reactie) die al een paar keer voorgesteld heeft voor een gesprek maar al 2 keer op het laatst heeft afgezegd...

Wat die CNG bug betreft: softwarematig is dat een zeer kleine/simpele oplossing. Dat ze er niets aan doen (hoewel ik persoonlijk die bug niet erg vind), ook voor een relatief beperkte groep, vind ik verre van 'premium' [emoji41]. Een klant voelt zich 'uniek' en verwacht ook zo behandeld te worden, zeker voor de prijzen die hij/zij ervoor betaalt.

Met 'dieselgate' waren ze wat sneller en responsiever, o ironie [emoji3][emoji56].

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ga voor de Caddy Maxi dan, en laat je onderhoud doen door de betere garage ( niet perse de VW groep want daar heb ik een blunder van formaat meegemaakt - ik ga de naam van de garage niet noemen maar ik ben terug moeten komen na een groot onderhoud - auto lekte olie na HUN groot onderhoud terwijl de wagen af fabriek en na hun eerste kleine onderhoud nooit olie had gelekt - en dan werd er tot tweemaal toe glashard tegen mij gelogen dat het niet door hun onderhoud kwam maar door een lek via mijn ontluchting - begrijpe wie begrijpen kan)

Je kan ook altijd een keertje gaan kijken bij Cardoen. Ik zag bij Cardoen in Hasselt namelijk mijn toekomstige wagen staan, en daarom ben ik eens binnen gaan kijken. Het is wel zeker tien jaar geleden dat ik daar nog es gaan kijken ben. In die beginperiode stonden er nog veel auto's met meerdere kilometers op de teller, maar nu is dat niet meer het geval. Nu staan er echt nieuwe auto's te koop en met deftige kortingen.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ChristianBoodts zei:

Voor mij persoonlijk is 'premium' de totaalervaring, zowel van de auto (afwerking, kwaliteit etc.) als de dienst na verkoop bij onderhoud, schadeafhandeling, bandenwissel etc.

Voor mij is dat eveneens de definitie van Premium maar ik weet dat dat niet zo is eens de wagen verkocht is. Daarom steek ik geen extra geld in de Premium "ervaring".

En eens je voor een herstelling moet betalen kost ze ook nog eens meer dan bij een niet Premium auto... voor hetzelfde.

In mijn ogen is Premium grotendeels weggesmeten geld (tenzij "zie eens met wat ik rondrij" belangrijk is want dat natuurlijk kost ook geld).

59 minuten geleden, ChristianBoodts zei:

Wat die CNG bug betreft: softwarematig is dat een zeer kleine/simpele oplossing. Dat ze er niets aan doen (hoewel ik persoonlijk die bug niet erg vind), ook voor een relatief beperkte groep, vind ik verre van 'premium' emoji41.png. Een klant voelt zich 'uniek' en verwacht ook zo behandeld te worden, zeker voor de prijzen die hij/zij ervoor betaalt.

Met 'dieselgate' waren ze wat sneller en responsiever, o ironie emoji3.pngemoji56.png.

Wat al zeker een feit is is dat de garage zulk een bug niet zelf zal oplossen en d'Ieteren al evenmin. De bug moet op de to do lijst zien te geraken van de software-ontwikkelaars van de Audi multi-media systemen (of het equivalent hiervan binnen VAG want ik ben er bijna zeker van dat dat maar één afdeling is voor alle merken tesamen als ik zie welke gelijkenissen er tussen de verschillende systemen zitten).

Indien die bug daar niet in beeld komt, weinig kans op een snelle oplossing.

Dat ze bij dieselgate wat sneller waren is normaal, het draait tenslotte om geld. Al de rest komt op de tweede plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
On 8/24/2019 at 10:16 AM, Lange_666 said:

Ik kan me best voorstellen dat het aantal "klachten" ivm MMI leegtankprobleem te klein is om er zich mee bezig te houden, zeker gezien het feit dat CNG dan nog een niche is.

En dat het binnen VAG enkel een probleem is dat bij Audi te vinden is, en niet bij de andere merken met een merkbaar hogere verkoop, zal er zeker niet toe bijdragen om het dringend op te lossen.

Blijkbaar werkt het inderdaad zo, een eenmalige klacht wordt niet behandeld, als de teller met klachten over een bepaalde grens gaat wordt er actie ondernomen.

En voor legetank bug is de teller hoog genoeg, een fix is in the works.

Zo vertelde men me toch bij dealer waar ik probleem  had vermeld nav onderhoud

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 11 maanden later...

Ik heb die melding uitgezet. Ik ga binnenkort eens  op www.erwin.audi.com kijken. Het zou kunnen dat ze daar een TPI (Technische Produkt Information) hebben voor aangemaakt. Dat was althans het geval voor de beslagen koplampen van mijn vorige Golf Variant. Dat werd eerst ook als normaal aanzien door de stealer tot ik met die TPI voor de dag kwam. Toen werden de xenon koplampen direct onder garantie vervangen.

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...