victor Geplaatst: 25 oktober 2018 Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Mijn A5 g-tron heeft een probleem met de MMI laag tank alert. Wanneer de CNG-tank bijna leeg is, stelt de MMI me benzinestations voor, en wanneer de benzinetank bijna leeg is, de MMI rijdt me naar een CNG-station. Na veel uitwisselingen met mijn dealer om het probleem te begrijpen, is het probleem nu in de handen van het Duitse hoofdkantoor. Ik hoop dat ze een oplossing zullen vinden voor dit probleem met de bruikbaarheid van de MMI. Aan andere A4 / A5 rijders : hebben jullie dit probleem? Ik spreek niet over de alert in het cockpit, maar over de alert in de MMI in het centraal scherm. Dank je ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 25 oktober 2018 Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 ik dacht het hier al eens gelezen te hebben, dus zijn er nog. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
victor Geplaatst: 25 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Misschien was er mij ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 25 oktober 2018 Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Wat ben ik blij dat ik de Audi G-tron niet heb aangeschaft, ik was het eerst van plan maar om praktische reden heb ik de Caddy Maxi gekozen. Akkoord, hij is bijlange zo zuinig niet in verbruik als de Audi en andere 5-persoon CNG wagens maar ik kan wel 6 personen vervoeren of de auto ombouwen naar lichte vracht.. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 oktober 2018 Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 17 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Wat ben ik blij dat ik de Audi G-tron niet heb aangeschaft, ik was het eerst van plan maar om praktische reden heb ik de Caddy Maxi gekozen. Akkoord, hij is bijlange zo zuinig niet in verbruik als de Audi en andere 5-persoon CNG wagens maar ik kan wel 6 personen vervoeren of de auto ombouwen naar lichte vracht.. Ik heb zelf nog altijd niet beslist welke mijn volgende CNG-wagen gaat worden omdat ik nog wel wat tijd heb - zeker nog een jaar of twee jaar - maar als je het één en ander wil vervoeren zonder daarvoor de aanhangwagen uit te halen dan is de VW Caddy Maxi inderdaad de juiste keuze. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
victor Geplaatst: 26 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 Hahaha, niet de inhoud van de topiek Audi A4/A5 tegen VW caddie is niet dezelfde behoefte of gevoel. Het is appels met peren vergelijken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 Enigszins on-topic: ik merk grote verschillen tussen de databases van tankstations (vooral CNG) die draaien in de navigatie van de VAG groep. Er lijkt geen lijn te zitten in de systemen van de Octavia, Golf (deze en vorige generatie) en A5 in onze vloot. Ik vind ook niet meteen wie die databases beheert - ik neem aan de fabrikanten van de devices eerder dan de auto's. Heeft iemand daar zicht op? Zou ook handig izjn om een testje te doen met de navigatie in jullie auto's. Ziet iemand dat zitten? --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 35 minuten geleden, Pitpoint_BE zei: Zou ook handig izjn om een testje te doen met de navigatie in jullie auto's. Ziet iemand dat zitten? Ik heb mijn Golf Variant sinds mei 2018. Inmiddels een update gedaan van de navigatie en raar maar waar, maar de drie dichtste CNG-stations waar ik momenteel ga tanken staan er niet meer in ? 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 15 uren geleden, pluxy zei: ik dacht het hier al eens gelezen te hebben, dus zijn er nog. 14 uren geleden, victor zei: Misschien was er mij Inderdaad, dat was jij / Victor die dit al aanhaalde. Maar blijkbaar heeft @Pitpoint_BE en @DeNbEiRe_84 hetzelfde voor / bijna gelijkaardig. Ik denk dat VW / Audi / Skoda hun applicatie in orde moet brengen. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 13 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Ik heb mijn Golf Variant sinds mei 2018. Inmiddels een update gedaan van de navigatie en raar maar waar, maar de drie dichtste CNG-stations waar ik momenteel ga tanken staan er niet meer in ? Hier exact hetzelfde, de mijne is ook in mei uitgeleverd. Mijn collega zijn A5 is nog recenter, en daar ontbreken dan weer andere stations. 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 Heel vreemd inderdaad, ik heb een database met 3000 pompen, maar twijfel aan hoe up-to-date alles is. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 (aangepast) 1 uur geleden, Pitpoint_BE zei: Hier exact hetzelfde, de mijne is ook in mei uitgeleverd. Mijn collega zijn A5 is nog recenter, en daar ontbreken dan weer andere stations. Ter illustratie, de dichtste stations in mijn omgeving zijn Aalst, Lokeren en Opwijk. Deze liggen allemaal binnen een straal van 15 km van mijn woonst. Sinds de update is het dichtste station de DATS24 in Vilvoorde. Zeer onlogisch dat deze bij een update nota bene verdwenen zijn. Onbestaande dus. Ik stel me dan ook luidop de vraag hoe de constructeurs aan die informatie geraken? @Pitpoint_BE, als jullie een station openen, aan wie moet je zoiets doorgeven? Het verschil met de app van NGVA is dan ook groot. Ik heb ongeveer dezelfde "view rate" proberen nemen... NGVA App: VW Discover Media (laatste update): 26 oktober 2018 aangepast door DeNbEiRe_84 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 Heb dit probleem niet met mijn a4. Akkoord een paar pompen staan hier ook niet in maar dacht dat dit was omdat hun database verouderd was. En de off topic een a4/a5 kan je niet vergelijken met een caddy. Rijdt ook totaal verschillend. En een a4 kan ook tot lichte vracht omgebouwd worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 in een caddy staat gewoon niets 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 oktober 2018 Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 13 uren geleden, victor zei: Hahaha, niet de inhoud van de topiek Audi A4/A5 tegen VW caddie is niet dezelfde behoefte of gevoel. Het is appels met peren vergelijken... Het is wagens met mini bussen vergelijken. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
victor Geplaatst: 31 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 hallo aardgasrijders, ik heb echt de hulp nodig van een bestuurder van een Audi A4 / A5 g-tron. D'Ieteren zei dat ik iemand moest vinden die het probleem niet heeft. Dit is het probleem : Wanneer het CNG-tankniveau laag is, duidt de boordcomputer aan om CNG bij te vullen. Maar de MMI stelt de benzinetank voor : Wanneer het benzinetankniveau laag is, stelt de MMI CNG voor... Aub, kunnen jullie kijken ? Als het normaal gedrag voor jullie is, kunnen jullie een persoonlijk bericht aan mij schrijven ? Voor een keer heb ik een nuttige en competente gesprekspartner bij D'Ieteren die de g-tron-rijders tegen Audi in Duitsland verdedigt, ik zou hem graag de kans willen geven om te slagen. Alvast bedankt schermen : Cockpit (boordcomputer) : normaal (cng) MMI : probleem (benzinestation) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 31 oktober 2018 Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Zal er de volgende keer een foto van nemen. Bij mij pakt hij het juiste station. Namelijk 1 met enkel cng als mijn tank leeg is. Ik denk dat er bij jou in het root systeem misschien iets mis is gegaan. En de map met benzine stations is gewisseld met degene met cng stations. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 31 oktober 2018 Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Ik stoor me eigenlijk aan de Duitse taal... De VW Golf van mijn ouders van 8 jaar terug stond ook in het Duits, blijkbaar hadden ze daar geen centjes meer bij VW om het menu in het NL te vertalen, maar wel de rest van de Europese talen. Of heb jij je boordcomputer in het Duits staan....? Wat uiteraard ook mogelijk is ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
victor Geplaatst: 31 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 (aangepast) Nu fotos wanneer de benzine tank niveau is laag cockpit is correct, MMI is niet correct en zal me naar CNG tank station rijden. sorry voir de duitse taal, ik heb de taal veranderd zodat ik zal naar audi duitsland verstuuren. Je hebt +- 20 talen in de MMI 31 oktober 2018 aangepast door victor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 31 oktober 2018 Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Ok dan trek ik mijn woorden terug ? Wel een heel vervelend probleem ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen