Ga naar inhoud
Lisherr

Prachtige Originele VW UP op CNG Te Koop !!!!!!!!!!!!

Recommended Posts

Tof autootje denk ik, maar ook nog toffe prijs. 🤔
We hebben voor onze Touran (wel 2 jaartjes ouder en iets meer km, maar ook ietsje meer auto & luxe) minder betaald ... 🤭

aangepast door JoBé
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

amai, zoveel geld nog voor zo'n kleine auto....

ik vroeg me af, hoeveel bereik heeft zo'n Up met 1 tankbeurt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde wagen (even oude (9-2013)) tweedehands gekocht die beter uitgerust was en in zeer goede staat met idem kleur (airco, verwarmde zetels, mistlampen vooraan, meegelakte spiegels en deurklinken,...) voor 5600€ cng tanks gekeurd en carpass inbegrepen.

In Duitsland staan deze wagentjes veel te koop aan deze prijzen. Daar zijn er na Italië de meeste cng-wagens.

Het rijd zuinig en zeer goed (3,2€ voor 100km), redelijk ruim voor zo een compacte wagen. Het verbruik schommelt niet fel.

Had eerst gezocht achter een Caddy maar die waren al een stuk duurder.

De auto dient om onze dochter te leren rijden met een manuele versnellingsbak. (andere wagen is een elektrische auto en hiermee kan men niet schakelen)

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ging zojuist eens kijken op Autoscout naar de Up's op CNG in Duitsland, blijkbaar bestaat er ook een Load Up! met slechts 2 zitplaatsen (ik had er nog nooit van gehoord, misschien een aftermarket dingetje?): https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-up-load-up-stadtlieferwagen-klima-erdgas-cng-wit-f6d8c205-0c13-4e51-8fee-71ef54f24467?cldtidx=3

Zou die na 2020 als lichte vracht ingeschreven kunnen worden 😄 ?

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, Mylan1999 zei:

- Misschien een aftermarket dingetje?

- Zou die na 2020 als lichte vracht ingeschreven kunnen worden ?

- Zou best kunnen: zetel er uit en hek er in. 

- Ik denk van wel... 

Was net aan het denken: zou ideaal zijn om met de hond(en) rond te touren 🤔😎😋

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor lichte vracht is de Load-up (origineel van Volkswagen) is deze laadruimte te kort voor ingeschreven te worden als lichte vracht.

Denk er ook aan dat de verzekering meestal duurder wordt als je een voertuig inschrijft  als lichte vracht!

Nu betaal ik 294 euro verzekering (bonus malus 0) met aangifte van een bestuurder jonger dan 26 jaar.

ah ja, het is een 1000cc

aangepast door wim3600

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die 1.0 op CNG zal inderdaad amper taks betalen, vond het grappig dat er een soort van lichte vrachtuitvoering van zo'n stadsautootje bestaat.
De vraag is natuurlijk: past er moeiteloos een volledige Europallet in? 😉

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Mylan1999 zei:

Die 1.0 op CNG zal inderdaad amper taks betalen, vond het grappig dat er een soort van lichte vrachtuitvoering van zo'n stadsautootje bestaat.
De vraag is natuurlijk: past er moeiteloos een volledige Europallet in? 😉

erop misschien nog net 😁

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

erop misschien nog net 😁

Dan kan je beter een Skoda Praktik kopen. Hier twee Praktiks met max 30.000 km op de teller. Ze zijn echter wel op benzine. Dus als daar nog CNG-tanks in moeten, kan er geen europallet meer in.

skoda-praktik.png

skoda-praktik-rear.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Mylan1999 zei:

Van die Praktik had ik ook nog nooit gehoord, is gewoon een gesloten variant van de vroegere Roomster?

Ja, dat klopt. Maar D'Ieteren heeft die nooit ingevoerd hoogstwaarschijnlijk omdat de verkoop van de VW Caddy daardoor te veel in het gedrang zou komen hier in België. In Duitsland werd die wel verkocht van 2007 tot en met 2010. In Nederland was die overigens ook niet verkrijgbaar, lees ik op de Wikipedia-pagina van de Skoda Roomster.

In Österreich wurde neben dem Škoda (Roomster) Praktik auch ein Octavia Praktik angeboten, die Modifikationen (Fenster, Bestuhlung) waren die gleichen wie beim Roomster.

In Oostenrijk werd naast de Škoda (Roomster) Praktik, een Octavia Praktik aangeboden, de aanpassingen (ramen, zitplaatsen) waren dezelfde als voor de Roomster.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen