Ga naar inhoud
Groengas

Skoda Octavia 1.5 G-TEC

Recommended Posts

4 uren geleden, Groengas zei:

Dat is ook gene vette: van 15 naar 17,7 kg. En dat noemt de Engelse auteur dan "increased cng range". Het is inderdaad toegenomen maar niet "significantly" ! 😒

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De "significantly" slaat volgens mij enkel op het vermogen.

Ik vind het wel eigenaardig dat niet alle tanks van composiet materiaal zijn. Nu is er nog altijd een die kan roesten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@bartd vermoedelijk zal deze tank dan ook niet in contact komen met water. Ze zit misschien gewoon 'in' de auto ipv eronder. Ik heb nog geen plannetje van de opbouw gezien. Dit zou een verklaring kunnen  zijn.  Maar ik vermoed echter toch dat ze er gewoon onder hangt en de ruimte waar nu de benzinebak zit zal opvullen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ze zoveel mogelijk volume wilden krijgen. Stalen tanks hebben een dunnere wand dan composiet tanks. Dus als de buitenmaten vastliggen... daarbij is staal goedkoper. Staal is wel wat zwaarder maar doordat de achterste stalen zijm vervangen door composiet is daar al veel  gewicht bespaard. Verder komt er van alle modellen binnen korte tijd een nieuw model. Ze moesten dus een tijdelijke betaalbare oplossing creëren. 

Bijzonder is wel dat tijdens het Weens motoren congres waar de 1.5 werd gepresenteerd er over de golf werd gezegd dat deze 18,5 kg zou krijgen. Dat spreekt elkaar dus tegen. Heeft VW of Skoda gelijk...?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, satsurfer zei:

Skoda Octavia G-TEC heeft nu een nieuwe krachtigere 1.5 TSI-motor

Uitsluitend verkrijgbaar als een COMBI in de uitvoeringen Active, Ambition of Style haalt de Skoda Octavia G-TEC een bereik van 480 kilometer in de meer milieuvriendelijke pure CNG-modus.

Skoda Octavia G-TECDe nieuwe 1,5-liter motor in de ŠKODA OCTAVIA G-TEC heeft een vermogen van 96 kW (130 pk), 15 kW (20 pk) meer dan zijn voorganger. Dankzij de variabele inlaatkleppentiming met Miller-cyclusverrichting, is ie ook zeer efficiënt. In CNG-modus wordt de CO2 nog verder gereduceerd met ongeveer 25 procent ten opzichte van benzine, met een aanzienlijk lagere stikstofoxide-uitstoot (NOx) en geen deeltjesemissie. Als gevolg hiervan voldoet de Skoda Octavia G-TEC aan de EU6d-TEMP, de strengste huidige emissienorm, waardoor het een milieuvriendelijk alternatief is voor auto's die op conventionele brandstoffen rijden.

De drie CNG-tanks in de ŠKODA OCTAVIA G-TEC hebben een totale capaciteit van 17,7 kg. De tank geplaatst vóór de achteras is vervaardigd uit staal. De andere twee tanks, gelegen onder de bagageruimte, zijn vervaardigd uit een nieuw samengesteld materiaal dat de uiteindelijke veiligheid met een laag gewicht combineert. Bij gebruik van CNG alleen kan de OCTAVIA G-TEC 480 kilometer afleggen. Indien de CNG-toevoer uitgeput is, schakeltt de wagen automatisch over op benzinemodus, waarbij de 11,8 liter benzine aangesproken wordt die zich in een extra tank bevindt.

De Skoda Octavia G-TEC 1.5 TSI is leverbaar in de Active, Ambition en Style-uitvoering, in COMBI-formaat alleen, en wordt geleverd met een zeventraps DSG-transmissie. De ŠKODA Connect online diensten voor de G-TEC bevatten ook de Noodoproep en Care Connect. De ŠKODA Connect app bijvoorbeeld toont de bestuurder de resterende CNG, benzine en het totale bereik.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Mylan1999 zei:

De toegenomen range is natuurlijk niet enkel te danken aan extra kg's inhoud maar ook aan een efficiëntere motor :)

Ja, inderdaad, en als ze die motor nu in de Seat Arona zouden steken, dan zou het bereik van die Seat SUV ook veel groter zijn. Ofwel gaat Seat die 1.5 CNG-motor in de Ateca steken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen