Ga naar inhoud
Groengas

Skoda Octavia 1.5 G-TEC

Recommended Posts

;De Octavia G tec komt enkel als automaat en break op de markt. Handgeschakeld wordt niet meer geleverd

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, Brembos zei:

De Octavia G tec komt enkel als automaat en break op de markt. Handgeschakeld wordt niet meer geleverd

Overal ?

Of wil de Belgische importeur enkel de automaat invoeren ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De fabriek schijnt alleen de combi met dsg te leveren. Ik denk omdat het model over niet al te lange tijd wordt vernieuwd. 

De twee grote tanks onder de kofferbak worden van composiet en derde extra tank onder de achterbank i.p.v. stuk benzinetank wordt een stalen fles. Heel benieuwd hoeveel je in de praktijk gaat tanken. Bij composiet krijg je er vaak niet veel meer in dan opgegeven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn composiettanks kreeg ik maximaal 16.50 kg. De laatste keren bij Dats24 Schoten slechts een schamele 13.20 kg. Na 80 km staat de brandstofmeter al bijna op half....;

• Triest 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8/1/2019 om 19:25, Brembos zei:

;De Octavia G tec komt enkel als automaat en break op de markt. Handgeschakeld wordt niet meer geleverd

40 jaar handgeschakeld gereden, sedert 6 maanden DSG, lang leve de automaat !😎

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, deverhelst zei:

40 jaar handgeschakeld gereden, sedert 6 maanden DSG, lang leve de automaat !😎

Maar hoe vaak moet die DSG-bak een oliewissel krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens wat ik zo meteen kon vinden elke 60 000 km olie + oliefilter. Dat is frequenter dan een gewone 'klassieke' automaat met koppelomvormer denk ik.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/1/2019 om 23:11, Mylan1999 zei:

elke 60 000 km olie + oliefilter. Dat is frequenter dan een gewone 'klassieke' automaat met koppelomvormer denk ik.

Er zijn klassieke automaten die "nooit" een oliewissel nodig hebben volgens de constructeur (Aisin in de Lancia Thesis bijvoorbeeld).

Maar dan blijkt toch dat een goede spoelbeurt (flush) op 200.000 km wonderen doet met het schakelgedrag...

Niet goedkoop (3 à 5 werkuren) en veel liters ATF olie nodig (19 liter om te spoelen en te vullen).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, Koen C zei:

Er zijn klassieke automaten die "nooit" een oliewissel nodig hebben volgens de constructeur (Aisin in de Lancia Thesis bijvoorbeeld).

Maar dan blijkt toch dat een goede spoelbeurt (flush) op 200.000 km wonderen doet met het schakelgedrag...

Niet goedkoop (3 à 5 werkuren) en veel liters ATF olie nodig (19 liter om te spoelen en te vullen).

om de 60000 km ? Dan heb ik 10 jaar de tijd om het geld daarvoor bijeen te sparen ! 😄

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, Koen C zei:

Ja inderdaad, 'oliewisselvrij' is bullsh*t. Olie veroudert nu eenmaal en er geraakt uiteindelijk waarschijnlijk ook wel wat vocht mee in omloop, dat er anders bij een oliewissel er mee uit komt.
Er zijn ook constructeurs die op hun passen terugkomen en uiteindelijk wel een interval voorschrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen