Ga naar inhoud

D'Ieteren - de wet van de grote groep

Recommended Posts

Afgelopen jaar merkte ik dat Jaspers uit Bree plots werd opgeslorpt door de Coox groep...
Nu lees ik onderstaand artikel.

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/dealer-gooit-merk-na-40-jaar-overboord/?utm_medium=link&utm_source=hbvl&utm_campaign=home

DEALER GOOIT MERK NA 40 JAAR OVERBOORD

19 SEPTEMBER 2018

Na 40 jaar als zelfstandig Skoda-concessiehouder zal Intercars uit Bilzen eind dit jaar afscheid nemen van Skoda. Omdat de invoerder hen wilde verplichten om de dagelijkse leiding over te dragen aan een grote autogroep, besliste de familie Noben om te switchen naar Hyundai.

Haast onvermijdelijk gaan zelfstandige garages fusies aan of worden ze opgeslorpt door grote groepen. De invoerders (zoals het beursgenoteerde D’Ieteren) spelen daarbij een belangrijke rol. Zij bepalen de wetten en verplaatsen zelfs de onafhankelijke spelers als pionnen op een schaakbord. “Ook wij werden verplicht om op te gaan in een groter geheel”, zegt Johnny Noben van Intercars in Bilzen, al 40 jaar verdeler van Skoda. “Daarmee moesten we onze zelfstandigheid opgeven en de dagelijkse leiding overlaten aan de overnemers. Omdat we ervan overtuigd zijn dat dit scenario geen goede zaak zou zijn voor ons, en zeker niet voor onze klanten, hebben we beslist om Skoda vaarwel te zeggen.”

Uitbreiding
Nochtans geen evidente beslissing na vele jaren van goede samenwerking. Bovendien had de familie Noben 3 jaar geleden bijna 2 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe Skoda-concessie. “Eens de knoop doorgehakt zijn we meteen op zoek gegaan naar een merk met dezelfde waarden als die waarvoor we zelf al 40 jaar staan”, aldus nog Noben. “Dit hebben we gevonden bij Hyundai, dat een volledig gamma van modellen biedt en toelaat om ons aanbod uit te breiden met bestelwagens, elektrische en hybride wagens en zelfs voertuigen op waterstof.”

“Intussen blijven we uiteraard de Skoda-klanten bedienen in onze werkplaats, want voor hen verandert er helemaal niets”, besluit de zaakvoerder.

• Triest 3

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja ook nog het volgende over Limburgse dealers....

Coox en Willems op hun beurt vallen ondertussen ook al onder de groep Delorge.

https://www.sterck-magazine.be/limburg/editie-24/groep-delorge-wordt-grootste-autogroep-1910/

image.thumb.png.49fb17ea45b2c180a2200c5589b9a503.png 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

het grote gevolg gaat zijn dat we de garages niet meer tegen elkaar kunnen uitspelen als we een nieuwe wagen willen kopen, want eens een offerte opgemaakt, wordt die zichtbaar bij elke dealer

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan schieten op dit ogenblik nog de volgende garages over: VW-Garage Smets in Bilzen, VW- en Audi-garage Timmermans in Tongeren, en Skoda-garage Peusens in Hasselt.

Eddy Peusens heeft mij verteld dat hij een paar jaar geleden (ergens in 2016) benaderd geweest is door iemand van Groep Delorge of D'Ieteren, en hij heeft toen geweigerd. Hij zei mij ook dat hij massaal veel auto's verkoopt, eveneens aan bedrijven.

Een andere groep in Limburg, die ook groter wordt en bijna gelijkaardig is, is Groep Bruyninx. Officiële dealer voor de FCA-groep, staat in de titel van hun homepagina. In Hasselt hebben die Fiat, Jeep en Alfa-Romeo, Peugeot en Citroën. Verder hebben ze nog Peugeot in Genk. In Tongeren hebben ze Peugeot en Nissan. In Sint-Truiden hebben ze Peugeot en Kia. In Sint-Truiden hebben ze hun oog laten vallen op Citroën. Volgens wat ik gelezen heb, hebben ze die Citroën-garage al gekocht. Ik zie dat ze ook in Overpelt zitten.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Koen C zei:

Spijtig genoeg is dit al realiteit.

Mijn schoonzus heeft 2 jaar geleden offertes laten maken bij verschillende Renault dealers.

Bij de 3e kreeg ze de vraag : "Madammeke, wanneer ga je eens beslissen ?  Dit is al de 3e offerte die je vraagt voor een Kangoo...."  :D  :(

Uiteraard waren de 3 offertes zo goed als hetzelfde : enkel de overname prijs van haar oude auto was (een beetje) verschillend.

Ze heeft een 4e Renault garage gevonden die blijkbaar niet gekoppeld was aan het systeem.  Daar kreeg ze een betere / de beste prijs voor aankoop nieuwe en overnameprijs oude auto.

Oeps, zelfde als bij ons. bij 2de garage dit al ontdekt toen we voor onze renault gingen. Uiteindelijk heeft dit bij vw toch nog een korting opgeleverd, want ze hadden gezien dat we nog 3 andere vw's hadden geweest. Ik heb toen gevraagd naar hun beste prijs en toen kon er nog iets af.

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Didierb zei:

Een nadeel voor de alleenstaanden, maar als koppel laat je gewoon in de ene garage offerte maken op zijn naam en in de andere garage op haar naam. Zo hebben wij het gedaan, en we hebben toch nog een extra korting kunnen bekomen.

Alleenstaanden kunnen ook op naam van neef, nonkel of grootvader een offerte laten maken indien hij een man is. In het geval van een alleenstaande vrouw de nicht, tante of grootmoeder.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...