Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Pitpoint_BE

Mercedes-Benz Actros NGT

Recommended Posts

Ik vind het toch niet erg verstandig van Mercedes. Vrachtwagens en autobussen zouden i.p.v. op CNG op LNG moeten rijden.

Stel je voor dat zo'n Mercedes-truck net voor jou aan een Shell-station in Duitsland (of een Dats 24-station in België) 200 kg CNG getankt heeft, en de CNG-compressor heeft opnieuw tijd nodig om op de juiste druk te komen. En jij wil met je CNG-auto CNG tanken, er komt slechts 0,5 kg CNG uit. Dan sta je daar wel schoon voor schut. Als je aardgastanks leeg zijn, dan word je op die manier verplicht om op benzine te rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, muscles zei:

Ik vind het toch niet erg verstandig van Mercedes. Vrachtwagens en autobussen zouden i.p.v. op CNG op LNG moeten rijden.

Stel je voor dat zo'n Mercedes-truck net voor jou aan een Shell-station in Duitsland (of een Dats 24-station in België) 200 kg CNG getankt heeft, en de CNG-compressor heeft opnieuw tijd nodig om op de juiste druk te komen. En jij wil met je CNG-auto CNG tanken, er komt slechts 0,5 kg CNG uit. Dan sta je daar wel schoon voor schut. Als je aardgastanks leeg zijn, dan word je op die manier verplicht om op benzine te rijden.

Inderdaad, maar bij 200kg zal hij toch ook wel eens moeten wachten tot de tank zich heeft herdrukt.

aangepast door pluxy
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het voordeel van CNG t.o.v LNG is natuurlijk wel dat er inmiddels wel een redelijk netwerk van bestaat, er zijn daarentegen slechts +- 3 LNG pompen in België. Idealiter worden CNG vrachtwagens bij een voldoende dekkend LNG netwerk naar LNG omgebouwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ze nu es een LNG netwerk in Limburg zouden plaatsen, hier is nogal veel qua transport aanwezig, en dan zouden de CNG-wagens ook NOG beter vertegenwoordig worden...

Iemand genoeg zin om eens een mailtje te sturen naar bv Essers????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19/9/2018 om 13:13, muscles zei:

Bedrijven die de overstap naar dit soort voertuigen maken hebben eerder een eigen station dan dat ze publiek gaan tanken.
Maar je hebt wel een punt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19/9/2018 om 23:04, Mylan1999 zei:

Het voordeel van CNG t.o.v LNG is natuurlijk wel dat er inmiddels wel een redelijk netwerk van bestaat, er zijn daarentegen slechts +- 3 LNG pompen in België. Idealiter worden CNG vrachtwagens bij een voldoende dekkend LNG netwerk naar LNG omgebouwd.

We werken aan allebei :)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Pitpoint_BE zei:

Bedrijven die de overstap naar dit soort voertuigen maken hebben eerder een eigen station dan dat ze publiek gaan tanken.
Maar je hebt wel een punt.

Ja, gelukkig is dat zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen