Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Aardgasrijder

Prijsstijging aardgas bij Dats

Recommended Posts

12 uren geleden, Dr Nick zei:

Toen ik pas op CNG reed, kon ik in Houthalen nog een 0.66€/kg tanken voor H-gas (niemand wou me toen geloven)

Nu is het 1.10€/kg. Procentueel gezien is dit belachelijk veel verschil op 2 jaar tijd.

Als ik even naar uw spritmonitor kijk in't begin (11/2016) staat de prijs nog zelfs minder nl 0,610€/kg en dit voor H-gas.

Of werd er hier niet in den Belgiek getankt maar in Luxenburg (de prijs maakt soms nogal grote sprongen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 30/8/2018 om 01:07, JoBé zei:

Het zou me niet verbazen. Colruyt heeft het al eens gedaan voor wasmiddelen... Een mailtje sturen om de heren er attent op te maken zou geen kwaad kunnen (temeer omdat Total nog steeds op 99ct/kg zit voor H+ gas, dus aan de gasprijs zal het wel niet liggen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎31‎/‎08‎/‎2018 om 07:36, Lange_666 zei:

Als ik even naar uw spritmonitor kijk in't begin (11/2016) staat de prijs nog zelfs minder nl 0,610€/kg en dit voor H-gas.

Of werd er hier niet in den Belgiek getankt maar in Luxenburg (de prijs maakt soms nogal grote sprongen).

Als ik al in Luxemburg tankte, was het max 2x (1x heen en 1x terug van vakantie)

ik kan me zelfs die 0.61 niet herinneren, maar heb mijn spritmonitor altijd zo goed mogelijk ingevuld, dus dat zal wel kloppen.

In dit geval zitten we zelfs niet meer ver van de verdubbeling, en dat zou erover zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31/8/2018 om 19:36, LucG zei:

Ik denk dat men alles deftig dient te kaderen en alle zaken in overweging dient te nemen en dan pas een deftige analyse dient te maken. Ik herinner mij toen ik pas begon te "dieselen" een gelijkaardig fenomeen. Eerst goedkoop om dan op korte tijd sterk te stijgen om dan een zeer lange tijd te stagneren of te schommelen rond dezelfde prijs. Met CNG zal het dezelfde weg opgaan. Er is ook de vraag van de markt die speelt. En eerlijk gezegd ik zie meer en meer auto's rond rijden met de CNG-sticker.

Bovendien dien je ook de wegentaks die we nu niet betalen ook in het globale plaatje op te nemen wanneer je je rekening maakt. En misschien is het ook kort door de bocht om te beweren dat DATS nu "slecht" is. Vroeger waren we blij dat zij investeerden in deze nieuwe technologie en anderen nog (niet) volgden. Ook hier speelt de markt.

Misschien gaan er sommigen niet akkoord gaan met mijn volgende stelling maar mijn vermoeden is dat CNG een overgang is naar nog meer ecologische oplossingen voor ons mobiliteits- en milieuprobleem. Technologie heeft de laatste jaren en maanden reuze stappen gezet in de ontwikkeling van elektrische wagens en de batterijen waarbij de actieradius aanzienlijk wordt verhoogd. We dienen juist nog af te wachten hoe onze politici "fiscaal" gaan reageren op dit plaatje. En misschien het belangrijkste: een totale mentaliteitswijziging qua mobiliteit is nodig. Nu al slibben onze wegen dicht en daar gaat geen enkele technologie (CNG, Elektrisch of waterstof) iets aan veranderen. Maar dat zal inspanning vragen van burger en politiek.

Goeie analyse, en CNG is inderdaad een transitiebrandstof.

Vergeleken met andere oplossingen (EV, H2) is aardgas op dit moment beschikbaar en betaalbaar, en in plaats van te wachten op de eindoplossing is dit momenteel de beste manier om instant ecologischer te gaan rijden.

Moest de overheid de productie van biomethaan/groengas gaan ondersteunen, kunnen we allemaal quasi CO2-neutraal gaan rijden, dat zou helemaal fantastisch zijn.

Dit voorbeeld van een PitPoint-project in Nederland toont aan dat het in een circulaire vorm, op basis van GFT-afval, perfect haalbaar is:

https://www.meerlanden.nl/circulaire-economie/groene-energiefabriek

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraagje aan @Pitpoint_BE: maken jullie je geen zorgen nu blijkt dat veel constructeurs al dan niet tijdelijk stoppen met fabriceren van modellen op cng? Of is dit echt een tijdelijk fenomeen?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En imog harelbeke nu ook 1,13 voor H gas. 6ct duurder op 2 weken. 80 cent duurder voor een tank van 15 kg. Op een totaalbedrag van 15 euro best veel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, pinoamigo zei:

En imog harelbeke nu ook 1,13 voor H gas. 6ct duurder op 2 weken. 80 cent duurder voor een tank van 15 kg. Op een totaalbedrag van 15 euro best veel...

En dan moet je weten dat ze op dit ogenblik op verschillende plaatsen in Nederland 1,179 voor L-gas vragen !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, pinoamigo zei:

En imog harelbeke nu ook 1,13 voor H gas.

IMOG volgt al een tijdje klakkeloos de prijsstelling van DATS. Esso/G&V/Enora in Moeskroen is nu 1,09. Benieuwd wat Total/Pitpoint in Kortrijk zal doen wanneer ze binnenkort open gaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb sinds augustus mijn auto een jaar. Vorig jaar stond bij DATS Bilzen en Hasselt de CNG aan 0.99 voor H-gas. Nu staat deze aan 1.130. Esso te Genk heeft altijd op 1.04 gestaan, en zelfs nu nog aan 1.04. Hopelijk blijft deze prijs 😊

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De elektrische wagen opladen gaat ook fors duurder worden ( als je van het net voorzien wordt en zelf je stroom niet opwekt ).

Alle energiebronnen worden duurder, hopelijk komt er geen herhaling van de geschiedenis rond de tweede wereldoorlog.

60% van onze jeugd maakt zich zorgen voor een derde wereldoorlog en dit is niet onterecht..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Fred zei:

Bij Dats24 lijkt de prijsevolutie van CNG vooral deze van benzine te volgen. Het verschil tussen CNG (H-gas) en benzine bedraagt al jaren circa 0,25 €.

Zie ook grafiek 10 op blz 28 van https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1736NL.pdf 

Als jij met benzine dus Euro 95 E10 bedoelt, en ik kijk naar de huidige maximumprijs daarvan, dan zie ik dat die €1,530 per liter bedraagt.

Dat is evenwel 0,40€ duurder dan de CNG-prijs van het H-gas van Dats24.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Esso in Genk blijft op 1.04€/kg, dus voorlopig is dat mijn station van dienst. Maar gisteren heb ik mij toch even geergerd…. daar stond dus iemand met een BMW 5 met een oldtimer plaat, en die probeerde LPG te tanken, dan stond er nog een GMC die uiteindelijk met fluitende banden is vertrokken omdat die persoon met de BMW daar al een tijdje stond en het niet gedaan kreeg. Toen heb ik mij achter die persoon geplaatst, en is er iemand van de pomp erlangs even komen zeggen dat ze de knop moest inhouden voor te tanken. Na min 30minuten is die BMW dus vertrokken (ik heb er 30min achter staan wachten) en ineens kwamen er meerdere CNG wagens aanrijden om ook te tanken. Even babbeltje geslagen met de persoon met de Volvo langs mij, en dat hielp om mijn gedachte terug in lijn te krijgen, want het stormde een beetje in mijn hoofd op dat moment. 

Die persoon met de BMW, daar was dan ook zoveel fout mee......

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook iemand al opgevallen dat DATS ( destelbergen)veel te frequent zijn aardgasprijs doet stijgen in een toch wel zeer korte tijdspanne?

Gewettigd of slimme recuperatie van hun geld op die gratis tankkaarten actie die ze  gegeven hebben.

20/03/18: prijs 1,020 euro/kg

06/04/18: prijs 1.040 euro/kg

19/06/18:prijs 1,070 euro/kg

24/08/18: prijs 1.100 euro/kg

30/08/18 : prijs 1.130 euro/kg

Nochtans bij  gabriels tankstation merelbeke staat de prijs nog altijd op 1.020 euro/kg

ik hoor het graag

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, tommie zei:

Ook iemand al opgevallen dat DATS ( destelbergen)veel te frequent zijn aardgasprijs doet stijgen in een toch wel zeer korte tijdspanne?

Gewettigd of slimme recuperatie van hun geld op die gratis tankkaarten actie die ze  gegeven hebben.

20/03/18: prijs 1,020 euro/kg

06/04/18: prijs 1.040 euro/kg

19/06/18:prijs 1,070 euro/kg

24/08/18: prijs 1.100 euro/kg

30/08/18 : prijs 1.130 euro/kg

Nochtans bij  gabriels tankstation merelbeke staat de prijs nog altijd op 1.020 euro/kg

ik hoor het graag

In vergelijking met Dats 24 heeft Gabriëls slechts één CNG-tankstation tot nu toe. Dat terwijl DATS er op dit ogenblik 60 heeft. DATS heeft dus min of meer een monopolie op CNG en dus ook op de CNG-prijs.

Het CNG-station van Antwerpen staat er hieronder niet bij:

http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=aardgas&merk=DATS24&periode=e

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen