Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Aardgasrijder

Prijsstijging aardgas bij Dats

Recommended Posts

Ook bij de Q8 in Houthalen heeft men sinds vandaag (ofwel misschien al sinds gisteren) een serieuze prijsverhoging doorgevoerd van zo maar eventjes 13 eurocent per kilogram !!! Je moet immers 110 doen min 97.

Q8-Houthalen-2018-08-29ste_11u30m32.jpg

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Waar gaat dit naartoe? Het is toch niet dat aardgas (of de overheadkosten) plots zo gestegen zijn in prijs? Hebben de tankstations de (r)overheid in snelheid gepakt en zelf een prijsverhoging bedisseld?

Bij electrabel te brugge waggelwaterstraat is cng (h-gas) altijd goedkoper dan dats24. laatst onder de 1€.

• Vind ik leuk 1

Ik ben net terug van vakantie in Italie. En heb in Matrei, oosterijk langs de autostrade cng getankt . En heb daar met de pomphouder gepraat. De prijs daar was 0,887 euro/kg voor H gas. Ik zeg tegen hem goh bij ons in Belgie is de prijs nog veel meer 1,100 euro/kg. Zegt die kerel dat is veel te veel moet je weten zegt hij dat we op deze prijs hier tussen de 20 a 30 cent winst hebben de Kg. Dus vraag je maar eens af hoeveel winst Dats heeft per Kg. Maar ja er is geen concurrentie op de markt.

• Bedankt 2

Wel in korte termijn zeer gestegen bij dats. Als het zo blijft stijgen gaat cng toch niet lang bestaan. Hopelijk niet.

Kunnen ze bij DATS24 geen rode prijs hanteren? ? #NeeHetZalTeveelOpleveren

• Hahaha 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Golf IQ Drive 1.0 TSI (2020)

3 uren geleden, muscles zei:

Ook bij de Q8 in Houthalen heeft men sinds vandaag (ofwel misschien al sinds gisteren) een serieuze prijsverhoging doorgevoerd van zo maar eventjes 13 eurocent per kilogram !!! Je moet immers 110 doen min 97.

Q8-Houthalen-2018-08-29ste_11u30m32.jpg

Idd, fikse stijging in Houthalen, DATS Heusden en Beringen iets lager maar wel L gas?. Nu op verlof in Zwitserland heb ik moeten tanken aan 1,537 of zoiets. Was in Interlaken, tot nu toe hoogste wat ik ooit getankt heb.

VW Caddy maxi (5 zitplaatsen)

3 uren geleden, littlebugger25 zei:

Zegt die kerel dat is veel te veel moet je weten zegt hij dat we op deze prijs hier tussen de 20 a 30 cent winst hebben de Kg.

Ze zullen daar vast geen intercommunale's hebben waar de partijen hun uitgerangeerde politici kunnen droppen, die uiteraard flink vergoed dienen te worden om niets te doen.

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Dats geel L-gas:vandaag 1,020€

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

DATS Lier vorige week 0.99€  (L-GAS!!)
DATS antwerpen haven vandaag 1.02 € (L-GAS!!)

heb mijn auto 1 maand, begonnen bij 0.97 €.  Is dat normaal 2 prijsstijgingen van in totaal 5 cent op 1 maand.

Aan dit tempo zitten we op het einde van het jaar aan 1.1 € voor L-gas!

als ik me zo google street view herinner stond het in 2017 rond de 0.85 €...  Tja, eerst mensen aanzetten om CNG te rijden en dan lekker prijzen opslaan.  Ik heb in mijn buurt weinig alternatief..

Edited by guy_cng

VW Polo 2018 TGI (in bestelling 26/01/2018, productie 16/06/2018)

2 uren geleden, guy_cng zei:

Is dat normaal 2 prijsstijgingen van in totaal 5 cent op 1 maand.

Nee, dat is zeker niet normaal. In de voorbije jaren (2015, 2016, 2017) was de CNG-prijs ongeveer een jaar lang hetzelfde, of toch zeker acht maanden lang.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

11 uren geleden, muscles zei:

Prijsafspraken?

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Op 24/8/2018 om 11:09, Fred zei:

De gasnoteringen TTF en ZTP (forward M+1, hetzij een maand voorop) zijn de meest gebruikte noteringen op de Belgische gasmarkt. De evolutie van deze noteringen vindt u op https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Tarifs/GasQuotations-NL.pdf

Hierbij kunt u zien dat de noteringen voor augustus 2018 stijgen en circa 22 €/MWh bedragen. Voor september 2018 wordt naar schatting een hogere waarde (circa 23 €/MWh) voorzien.

De gasnoteringen hebben betrekking tot de molecule (en dus niet tot de netwerkkosten en de taksen). De moleculeprijs is goed voor ongeveer 60 % van de gasprijs voor de residentiële verbruikers thuis. 

Als de gasnoteringen stijgen, is het dus logisch dat de prijs aan de CNG-pomp ook mee stijgt, ook al zijn de infrastructuurkosten ook goed voor circa de helft van de prijs aan de pomp, zie CREG studie https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1736NL.pdf blz. 19

Mensen, brandstofprijzen schommelen nu eenmaal en over lange termijn stijgt ze gewoonlijk zeker als het economisch goed gaat.

De kloof tussen H-CNG en diesel/benzine is nu 26 cent in de buurt en dat is meer dan in begin van dit jaar.  En zou dit veranderen, ik verbruik nu slechts 3.8kg/100km, doe dat maar is na met een conventionele brandstof.  Bovendien stoot een CNG minder roet, NOx en CO2 uit. Feeling Happy!

• Vind ik leuk 2

38 minuten geleden, Gazze zei:

En zou dit veranderen, ik verbruik nu slechts 3.8kg/100km, doe dat maar is na met een conventionele brandstof.

Met een moderne diesel met dezelfde overbrengingsverhouding als in een CNG zal het verschil niet groot zijn, als het er al is.

Tevens wordt er met een CNG anders gereden, alleen al om het rijbereik te vergroten. Mocht het rijbereik even groot zijn als bij een diesel zou ik meer "gas" geven dan nu het geval is.

Edited by Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

9 uren geleden, Lange_666 zei:

Met een moderne diesel met dezelfde overbrengingsverhouding als in een CNG zal het verschil niet groot zijn, als het er al is.

Tevens wordt er met een CNG anders gereden, alleen al om het rijbereik te vergroten. Mocht het rijbereik even groot zijn als bij een diesel zou ik meer "gas" geven dan nu het geval is.

Ben ik niet mee akkoord.

ik ken er weinig die onder de 5L/100km zitten met een diesel. En dat zijn geen oude diesels om duidelijk te zijn. 

Ik rij ook niet anders dan ik zou doen als ik meer bereik had. Dit is dus iets persoonlijk.

Voor mij is het grootste probleem niet zozeer het bereik, maar gewoon de prijsstijging in het algemeen. Hoe wil je CNG nog promoten als daar de prijzen ook niet meer stabiel zijn.

Bij diesel wist je tenminste nog dat de prijzen gingen stijgen.

Toen ik pas op CNG reed, kon ik in Houthalen nog een 0.66€/kg tanken voor H-gas (niemand wou me toen geloven)

Nu is het 1.10€/kg. Procentueel gezien is dit belachelijk veel verschil op 2 jaar tijd.

• Vind ik leuk 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Op ‎29‎/‎08‎/‎2018 om 14:18, VWCNG zei:

Bij electrabel te brugge waggelwaterstraat is cng (h-gas) altijd goedkoper dan dats24. laatst onder de 1€.

Vanavond getankt bij Enora/G&V Brugge aan 1,09€/kg

• Bedankt 1

Daarstraks in beringen, maar valt eigenlijk nog mee. Ik ben de Nederlandse pompprijzen gewoon ?

IMG_20180830_175736.jpg

Vanavond werd de Touran volgetankt bij Total in Hoboken @ 0,99 €. Tanks waren helemaal leeg en toch ging er "maar" 16,70 kg in: blijft dus een probleem om "ècht vol" te tanken. 
Morgen is de Audi aan de beurt, ook al zal die nog ruim boven 1/3 zitten als ik er passeer ... 

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

2 uren geleden, sm4rty zei:

Daarstraks in beringen, maar valt eigenlijk nog mee. Ik ben de Nederlandse pompprijzen gewoon ?

IMG_20180830_175736.jpg

Heb je dat tankstation van Dats 24 in Beringen bewust uitgekozen? Of weet je misschien van één of andere site dat de Super 98 hier het goedkoopste is?

De maximumprijs van Super 98 bedraagt momenteel 1,608. Dus de prijs die je hierboven in de foto ziet is 16 eurocent korting per liter.