Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

13 uren geleden, pinoamigo zei:

Morgenochtend het eerste werk, daar gaan tanken!

Neem een paar fotookes als het kan ? ?

(Ik heb vanavond immers vier foto's gemaakt van het G&V Truck-station / Esso Express in Zellik. Seffens uploaden naar mijn Flickr-account. Dan downloaden naar m'n desktop PC en verkleinen in Gimp naar 1920 x 1440 px).

• Verward 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

15 uren geleden, Cyberbob zei:

Zijn er nog andere Total stations die in de toekomst CNG gaan aanbieden?

Zeker, er staat nog vanalles op de planning, in verschillende projectfases. Luik, Eindhout, Charleroi, Brussel, ...

Daarnaast evalueren we nog een heel pak andere locaties, zowel bij Total als bij andere aanbieders.

• Bedankt 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

11 uren geleden, muscles zei:

Neem een paar fotookes als het kan ? ?

ac94ee00-c789-4fa8-97bf-916e36c53f56.thumb.jpeg.c637ee0b273022347a2de1344c5178c3.jpeg

• Bedankt 1

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

2 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

ac94ee00-c789-4fa8-97bf-916e36c53f56.thumb.jpeg.c637ee0b273022347a2de1344c5178c3.jpeg

Dank je wel ?

TOTAL moet echter zijn webpagina voor dit tankstation nog aanpassen:

http://store.total.be/nl_BE/NB000731

want CNG staat er immers nog niet bij.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

3 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

Eindhout,

Dat is dus in de Kempen (Vorst, Laakdal, ten zuiden van Geel) en niet ver van de snelweg (E313) af.  (afrit 24)  ?

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

21 uren geleden, muscles zei:

Neem een paar fotookes als het kan

U vraagt, wij draaien: ?

Total.thumb.JPG.b37aafc244abe9e649f336d047709d2b.JPG

Prijs is 1,13€, ze volgen dus DATS. Was mooier geweest hadden ze Enora gevolgd (1,09€).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Ik maak mij zorgen, CNG wordt TE SNEL zo duur...

Gelukkig kan CNG omgebouwd worden naar andere, nu nog niet interessante alternatieven, waaronder waterstof maar dan heb je rond de 800 bar in een tank ipv de gebruikelijke 250 bar.

Het synthesegas kan wel voor een doorbraak zorgen, waar een wil is, is immers een weg.

Edited by Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

12 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik maak mij zorgen, CNG wordt TE SNEL zo duur...

De verschillende aanbieders volgen de inkoopprijzen, die de laatste maanden met +20% gestegen zijn.

Daar hebben we jammer genoeg geen invloed op, maar we volgen ze van nabij, en passen aan zodra het mogelijk is. 

• Bedankt 2

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Op 12/9/2018 om 10:44, Pitpoint_BE zei:

Zeker, er staat nog vanalles op de planning, in verschillende projectfases. Luik, Eindhout, Charleroi, Brussel, ...

Daarnaast evalueren we nog een heel pak andere locaties, zowel bij Total als bij andere aanbieders.

Dendermonde heeft ook twee Total's ? (en Q8, Avia, Dats24, Gabriëls, Shell, Lukoil, Texaco, ...)

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Vandaag met een volledig lege tank (15kg) gaan voltanken in het nieuwe pitpoint station. 17,3kg erin gekregen. Ter vergelijking, bij imog 1km verder krijg ik er max 15,05 kg in.

uitstekende vuldruk dus!

• Vind ik leuk 2

Op 12/9/2018 om 10:44, Pitpoint_BE zei:

wa meer stations in de buurt van grobbendonk/herenthout /nijlen.1 is genoeg?

• Vind ik leuk 2

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

2 uren geleden, pinoamigo zei:

Vandaag met een volledig lege tank (15kg) gaan voltanken in het nieuwe pitpoint station. 17,3kg erin gekregen. Ter vergelijking, bij imog 1km verder krijg ik er max 15,05 kg in.

uitstekende vuldruk dus!

Die 2 kg extra kan theoretisch gezien een verschil uitmaken van 50km bij een Caddy Maxi, misschien wel 60km bij een lichtere CNG wagen, op voorwaarde dat je niet in de winter gaat rijden want dan ligt het verbruik merkbaar hoger dan in de zomerperiode.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

59 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

op voorwaarde dat je niet in de winter gaat rijden want dan ligt het verbruik merkbaar hoger dan in de zomerperiode.

Maar dan krijg je ook weer meer gas in uw tanks wat het geheel zo goed als compenseert.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

6 uren geleden, Lange_666 zei:

Maar dan krijg je ook weer meer gas in uw tanks wat het geheel zo goed als compenseert.

Niet waar bij mijn wagen, ik krijg meer gas in mijn tanks maar het rijbereik valt in de winter tegen.

verbruik: 4,7 kg/100 km in de zomer

verbruik:  5,3 kg/100 km in de winter

36 kg aardgas in de zomer = 766km

38 kg in de winter = 717km

49 km minder rijbereik met 2 kg MEER aardgas in mijn tanks, dat is het resultaat in de winter ( beiden met het H+ gas van Total ).

Wanneer jij beweert dat het compenseert, hoe zit de puzzel dan bij jou in elkaar?

Edited by Lage Emissie Zone

Langere "continue" afstanden misschien?

Als ik zie dat je er enkele maanden over doet om één gastank leeg te rijden (uw oude handtekening) stel ik mij de vraag hoeveel km je telkens bolt per rit.

In de winter bij starten met koude motor is het verbruik zeker hoger tot zolang de motor niet op tempertuur is (en dat duurt langer dan in de zomer vandaar al zeker meerverbruik).

Veel korte ritten is dus zeker een hoger verbruik.

Aangezien ik mijn wagen bijna enkel voor woon-werkverkeer gebruik en "een enkele rit" naar het werk +/- 65km is is het verschil niet zo groot. Enkel als er gecarpooled wordt zijn het 2 ritjes van 10 km / dag (en dat zie ik aan het dagverbruik).

• Bedankt 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png