Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Op 14-9-2018 om 19:15, pinoamigo zei:

Vandaag met een volledig lege tank (15kg) gaan voltanken in het nieuwe pitpoint station. 17,3kg erin gekregen. Ter vergelijking, bij imog 1km verder krijg ik er max 15,05 kg in.

uitstekende vuldruk dus!

En dan stel ik me volgende vragen...

Zijn de drukmeters geijkt? 

Wordt erop toegezien dat de aangegeven KGs CNG ook overeen komen met de afgeleverde hoeveelheid? 

Bij benzine en diesel is er een sticker van een controle-orgaan die aangeeft dat de hoeveelheid klopt. Ik heb soms het gevoel dat mijn tank vol is met 34Kg en ik dus hetzelfde rijbereik haal als met de 38 Kg die ik een week later in een ander station tank. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Op 20/9/2018 om 02:14, JJR zei:

En dan stel ik me volgende vragen...

Zijn de drukmeters geijkt? 

Wordt erop toegezien dat de aangegeven KGs CNG ook overeen komen met de afgeleverde hoeveelheid? 

Bij benzine en diesel is er een sticker van een controle-orgaan die aangeeft dat de hoeveelheid klopt. Ik heb soms het gevoel dat mijn tank vol is met 34Kg en ik dus hetzelfde rijbereik haal als met de 38 Kg die ik een week later in een ander station tank. 

Zeker, onze installaties worden onafhankelijk geijkt door Lanzerath.

• Bedankt 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Op ‎14‎/‎09‎/‎2018 om 19:15, pinoamigo zei:

Vandaag met een volledig lege tank (15kg) gaan voltanken in het nieuwe pitpoint station. 17,3kg erin gekregen. Ter vergelijking, bij imog 1km verder krijg ik er max 15,05 kg in.

uitstekende vuldruk dus!

Vanavond 17,46kg kunnen tanken! Wie doet beter? Tank was nagenoeg leeg, ik reed al 10km met rijbereik 0km maar het CNG lichtje was nog niet uit. Met zo'n vulling haal ik ook met gemak een bereik van 400+ km, bij de andere stations in de regio lukt dat nergens.

• Vind ik leuk 2

5 uren geleden, Gastanker zei:

Vanavond 17,46kg kunnen tanken! Wie doet beter? Tank was nagenoeg leeg, ik reed al 10km met rijbereik 0km maar het CNG lichtje was nog niet uit. Met zo'n vulling haal ik ook met gemak een bereik van 400+ km, bij de andere stations in de regio lukt dat nergens.

Bij mij is dat geleden van in de wintermaanden:

• Woensd 13 dec 2017 om 20u40 bij Q8 Houthalen: 17,64 kg
  • Zondag 31 dec 2017 om 00u35 bij Dats 24 Maasmechelen: 17,48 kg
  • Woesnd 3 jan 2018 om 19u02 bij Q8 Houthalen: 17,56 kg
  • Maandag 5 feb 2018 om 20u45 bij Q8 Houthalen: 17,80 kg

Deze maand op dinsdag 11 sept 2018 heb ik bij G&V (Esso Express) in Zellik dan wel nog es 17,18 kg kunnen tanken. Maar de laatste tijd zijn mijn CNG-tanks niet leeg als ik ga tanken.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Spijtig dat men bij Total Hoboken de einddruk heeft laten zakken. Hierdoor gaat er gemiddeld 1,5 kg minder in de tanks.

Voordeel is dat je sneller getankt hebt, van belang op drukke momenten.

Nadeel is dat ik net daardoor één keer minder over en weer kan rijden naar't werk (heen-terug 130) en dus sneller weer aan de pomp moet passeren, of een eindje op benzine moet rijden (er zijn nog andere tankstations genoeg onderweg maar dat is allemaal flut gas).

En neen Total, ik bezoek nooit de shop... (is trouwens meestal toe als ik er kom tanken).

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Op 26/9/2018 om 08:52, Lange_666 zei:

Spijtig dat men bij Total Hoboken de einddruk heeft laten zakken. Hierdoor gaat er gemiddeld 1,5 kg minder in de tanks.

Voordeel is dat je sneller getankt hebt, van belang op drukke momenten.

Nadeel is dat ik net daardoor één keer minder over en weer kan rijden naar't werk (heen-terug 130) en dus sneller weer aan de pomp moet passeren, of een eindje op benzine moet rijden (er zijn nog andere tankstations genoeg onderweg maar dat is allemaal flut gas).

En neen Total, ik bezoek nooit de shop... (is trouwens meestal toe als ik er kom tanken).

Wij beheren dat station niet, maar ik geef het zeker door.

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

1 uur geleden, Pitpoint_BE zei:

Wij beheren dat station niet, maar ik geef het zeker door.

Thanks !

Laatste tankbeurt ging er maar 13,90 kg in. Er zaten nog enkele grammen in de tanks dus helemaal leeg waren ze niet maar zeker geen kg meer. 't Was al rijden op de dampen op dat moment.

En dan is 13,90 nogal weinig. Zeker omdat ook wij op zoek zijn naar rijbereik...

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

6 minuten geleden, Gastanker zei:

?

image.thumb.png.5998cfedf57ae7f81efb95fcdeba42bc.png

En dan waren hier op het forum mensen die met de vinger zaten te wijzen naar Dats 24 !!!

Je zal vanaf nu bij Dats 24 in Wevelgem CNG moeten gaan tanken dan, of bij IMOG in Harelbeke (ook € 1,130/kg volgens Gibgas).

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Zijn nog prijzen van vorige maand of zelfs augustus. De vraag is dus of die wel goedkoper zijn. Gasprijs stijgt de laatste maanden hard. De prijs is van die pompen volgens mij redelijk gelijk.

Dats24 is volgens hun eigen website nog steeds 1,13€ en IMOG volgt normaal stipt de prijs van Dats...

Alleen zijn Dats Wevelgem en Imog tegenwoordig bijzonder triest wat de vuldruk betreft. Dat ik bij Total 17+kg kon tanken was een echte verademing. Maar om enkel daarvoor een meerprijs te betalen? Ik werk in Brugge en daar kan ik bij Enora nog steeds tanken aan 1,09€. De vuldruk is er normaal, niet super zoals bij Total maar ook niet ondermaats.

25 minuten geleden, Groengas zei:

Zijn nog prijzen van vorige maand of zelfs augustus. De vraag is dus of die wel goedkoper zijn. Gasprijs stijgt de laatste maanden hard. De prijs is van die pompen volgens mij redelijk gelijk.

Hier in België hebben we in vergelijking met Nederland nog redelijk stabiele prijzen, ook van benzine, diesel en lpg. Ik volg regelmatig de brandstofprijzen in NL en die veranderen bijna dagelijks. Er zijn zelfs tankstations die wisselende prijzen hebben op 1 dag !!! Nu, dat de CNG-prijzen de pan uitrijzen in NL, dat kan je wel zien aan onderstaand screenshot: € 1,204 durven vragen voor een kg laagcalorisch CNG !!!

(Of die prijs klopt, weet ik niet, maar volgens Gibgas zou CNG daar toch € 1,165/kg kosten wat nog altijd veel te veel is voor L-gas).

CNG-prijs-AVIA-Enschede-2018-10-07de.png

4 uren geleden, muscles zei:

dat de CNG-prijzen de pan uitrijzen in NL,

In België hebben we inderdaad het geluk dat de prijzen, tussen de verschillende aanbieders van CNG, zeer dicht bij elkaar liggen.

In Nederland liggen de prijzen verder uit elkaar en is het op voorhand zoeken welke aanbieder de beste prijs heeft.

Indien de prijzen op Gibgas up-to-date zijn...

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

17 uren geleden, Groengas zei:

Gasprijs stijgt de laatste maanden hard.

Dat is de enige reden voor de stijging bij ons, belangrijk dat iedereen dat weet. :)

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

In Nederland is het CNG duurder omdat er energiebelasting op het CNG zit.

Oftewel indirect zit er dus accijns op CNG en wordt de prijs hoger dan in België. Ik zou zeggen geniet er nog maar van ?

18 minuten geleden, Groengas zei:

In Nederland is het CNG duurder omdat er energiebelasting op het CNG zit.

Oftewel indirect zit er dus accijns op CNG en wordt de prijs hoger dan in België. Ik zou zeggen geniet er nog maar van ?

Als CNG-rijders genieten we inderdaad. Maar Nederlandse benzinerijders, die niet te ver van de grens wonen, genieten van de Belgische en de Duitse benzine. En Belgische dieselrijders genieten van de Nederlandse en Duitse diesel.

• Hahaha 1

Vandaag nog steeds 1,09€ bij Pitpoint/Total Kortrijk !?

@Pitpoint_BE, daar mag stilaan toch wel iets van af zoals in jullie andere stations, niet? 

13 uren geleden, Gastanker zei:

Vandaag nog steeds 1,09€ bij Pitpoint/Total Kortrijk !?

@Pitpoint_BE, daar mag stilaan toch wel iets van af zoals in jullie andere stations, niet? 

Bedankt voor de melding.

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Met de kallo prijs zijn we content?

• Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png