Ga naar inhoud
Aardgasrijder

Help - grote gezinswagen voor de toekomst...

Recommended Posts

VW ziet in diesel nog een grote toekomst.

En misschien hebben ze wel gelijk want wat doe met het overschot aan diesel na raffinage, affakkelen?

Het probleem is dat de publieke (politieke) opinie niet die mening deelt. Echter, voor hen geldt eveneens bovenstaande vraag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk zie ik heil in een mix van alle brandstoffen als die zo goed als mogelijk 'gebruikt' worden in hun waarde en kracht. Wij hadden vroeger een 'oude' diesel 1.9 en reden 12 jaar rond tot bijna 300.000km en met 1 grote interventie ( distributieriem ) .... de motor deed het nog prima maar de rest daarrond was versleten tot op de draad ;) ... . Daarom begrijp ik waarom men diesel blijft steken in 'zwaardere' automodellen. We ervaren nu al een hele poos hoe zo'n 'opgeblazen kleine' benzinemotor 'opraakt' in de zwaardere carrosserie die we zoeken ... vind het persoonlijk ook een overdreven heksenjacht  op dieselmotoren terwijl die ook zijn plaats kan en mag hebben. ( evenwel zo zuinig als mogelijk en met alle technologie als kan ) .... . Als we terug naar 2 auto's gaan kunnen we kleine benzinemotoren nemen maar zie daar ook niet de zin van in ..... . En als we 'vals' spelen met een lichte vracht betaal ik niets aan taks voor diezelfde motor .. terwijl ik dan niet de gebruiksvoordelen van deze auto heb die we nodig hebben ... . De wereld op zijn kop ... .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Ivivke zei:

Hey,

wij kijken mee maar vinden nergens een benzineversie als configurator meer op de vw-site  ???  :(

Daar kan je enkel nog kiezen voor diesels .... in hun reclame staat de 2.0 tsi nog maar je kan hem niet kiezen .. ( alhoewel de motor in die versie van 2014 of 2016 was , ben het effe kwijt ... )

gr,

Ive

Het is logisch dat ze enkel dieselwagens aanbieden, als die verkocht geraken blijven ze er niet mee zitten en momenteel kunnen ze die makkelijk kwijt want diesel rijden is goedkoper dan op super98 te rijden.

Als je in de file staat en je hebt een moderne diesel voor je dan zie je soms druppels uit de uitlaatpijp komen, dat is urine ( verdund met water ) die verkocht wordt onder adblue. Als er genoeg diesels stationar staan te draaien dan kun je het gevoel hebben dat bezopen personen hebben staan wildplassen.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@Lage Emissie Zone mooi gedaan, de prijs zou ik wel eens willen weten.

@JoBé leuke reclame, die kende ik al :D

Het zijn geen nieuwe wagens maar je moet de prijs eens bekijken:

https://gebrauchtwagen-suche.t-online.de/marke-volkswagen/modell-t5-transporter/kraftstoffart-erdgas-cng

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t5-transporter-t5-2-0-ergas-benzin-sortimo-klima-stand-sitzheiz-mühlacker/266105544.html?utm_source=t-online.de&utm_medium=CPNU&utm_term=Cooperation&utm_campaign=Listing_Auto

aangepast door Lage Emissie Zone
Toegevoegde link
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Het zijn geen nieuwe wagens maar je moet de prijs eens bekijken:

https://gebrauchtwagen-suche.t-online.de/marke-volkswagen/modell-t5-transporter/kraftstoffart-erdgas-cng

Als je bvb. Volkswagen Passat Variant en Erdgas kiest, dan staan er 65 stuks te koop. Ik ben zo ook eens de kilometerstanden aan het bekijken en zie ik daar op pagina 3 een Passat CNG met 436.431 km te koop staan voor €2000, bouwjaar 2009. De derde Passat (rode) daaronder heeft zelfs nog meer: 466.968 km. Die is van 2014.

Anderzijds zijn er ook bij met weinig kilometers: 31.470 km van 2013. Op pagina 4 onderaan ook nog ene met 32.026 km van 2013.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8/9/2018 om 06:42, pluxy zei:

Geldt deze oplossing voor de vrouw of de kinderen?😚

Neen, voor de winter. 🤭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8/9/2018 om 19:47, pluxy zei:

Als je kan betalen inderdaad fijne oplossing.

In ieder geval een bangelijk mooie 'Van', altijd al geweest.
Zaterdag op weg naar Frankrijk nog zo'n vuurrood oud model (T1, T2?) als campertje voorbijgereden ... ❤️ 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8/9/2018 om 18:54, muscles zei:

Als je bvb. Volkswagen Passat Variant en Erdgas kiest, dan staan er 65 stuks te koop. 

Is de Passat niet in hetzelfde bedje ziek als de Touran?  V.w.b. de 'problemen' van @Aardgasrijder bedoel ik dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, JoBé zei:

Is de Passat niet in hetzelfde bedje ziek als de Touran?  V.w.b. de 'problemen' van @Aardgasrijder bedoel ik dan? 

Ja, mijn buren hadden een Passat Variant maar hebben deze na de geboorte van hun derde kindje vervangen door een VW Multivan (T6) 👌

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, Mylan1999 zei:

You need Russian power 😄 Een UAZ Bukhanka Combi heeft 7 zitplaatsen, heeft heel wat ruimte en z'n motor zou zonder problemen op CNG of LPG kunnen lopen naar het schijnt.

Wel een hebbeding die UAZ Bukhanka 👌

Interessant artikel in Autoscout24

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Mylan1999 zei:

2_bukhanka_combi_rev-400x245.png

Met (heel) wat verbeelding (of de nodige alcohol) lijkt ie zelfs een beetje op een VW T (1-2-3) 🤭 

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Seg maar mannekes effe terug ter zake.
Op dit moment houden we zowel de Touran als de Octavia.

Beide hebben hun troeven op dit moment. 🤤

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Beide hebben hun troeven op dit moment. 

Maar geen 4x4 zoals de UAZ !   :D 

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een auto van 10, bijna 11 jaar oud voor 17.000 euro ... lijkt wel van goud .... zelfs al is het cng : wil die zijn co2( en andere stoffen ) uitstoot eens naast een moderne motor plaatsen ....   .

😓

aangepast door Ivivke
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen