Frank1 Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 Ik heb al meer dan 100000 km gereden met mijn Fiat Doblo, waarvan het grootste deel op aardgas. Gisteren ben ik gaan tanken, de tank was leeg, en de pomp stopte op 4,98 kg. Normaal gaat er 16 tot 18 kg in. Geen probleem dacht ik, ik tank morgen wel opnieuw. Vandaag opnieuw geprobeerd, de tank was weer leeg. Maar de pomp wou er niet aan beginnnen. In plaats van de prijs per kg kwam er het getal 5804 op het scherm. Dit bij nog 2 andere stations geprobeerd en bij alle twee kwam er dit getal op te staan. Of het tanken gisteren ook ge-eindigd is met dit getal, dat weet ik niet. Dit getal lijkt mij een foutcode te zijn. Google maakt mij niet veel wijzer. Voorlopig maar even op benzine rijden... Weet er iemand wat er mis is? Groeten, Frank
Aardgasrijder Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 @Frank1 Deze foutcode is bij tankstations van Dats doorgaans een foutcode die slaat op een probleem met de compressor. Echter, aangezien je dit probleem bij 2 pompen hebt gehad, op 2 verschillende locaties, vermoed ik een probleem in je installatie. Dit kan van alles tot oorzaak hebben, een defect ventiel, een veiligheid die opgesprongen is,... Een installateur en/of je dealer kan je wagen uitlezen in de hoop dat de foutcode tevoorschijn komt. Er bestaan ook goedkope OBD-scanners waarmee je dit zelf kan, voor de VW-groep heb ik er eentje die foutcodes scant en dit is vaak handig zodat je zelf voor enkele euro's weet wat er aan de hand is met je wagen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen