Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
déRahier

[TIJDELIJK] Geen CNG wagens meer bij Audi

Recommended Posts

ik vrees dat je niet helemaal correct bent hier. 

Waterstof verliest meer energie van productie tot verbruik dan wat er gebeurt bij batterijvoertuigen, daarom dat iedereen naar batterijvoertuigen gaat.

Batterijvoertuigen gaan wel nog lichter worden met meer verbruik door het toevoegen van supercondensatoren.

Snelladers in combinatie met die supercondensatoren zijn wel de oplossing in het lange laden. Aangezien een supercondensator op korte tijd zeer veel energie kan verwerken.

Door de samenwerking batterij - supercondensator gaan de batterijen ook veel langer mee gaan omdat ze nooit zo zwaar zullen belast worden als dat er nu gebeurt.

Door dat het gewicht naar beneden gaat van de wagen, gaat het bereik ook omhoog.

Wel ben ik akkoord dat wij niet zoveel kracht nodig hebben om in 3 sec naar 100 km/hr te kunnen gaan. Ook dit zou het bereik omhoog kunnen doen gaan. Wat is er mis met een auto die rond de 100 pk zit en 200-250 nm koppel? De huidige elektrische wagens zijn gewoon overgedimensioneerd. Wat niet ten goede komt van hun bereik.

De overheden willen vooral de overgang naar elektrisch omdat ze zelf elektriciteit kunnen produceren en dus meer geld opstrijken door elektrische auto's. Alleen weten ze nog niet hoe ze die elektriciteit gaan produceren.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

1 uur terug, Dr Nick zei:

Snelladers in combinatie met die supercondensatoren zijn wel de oplossing in het lange laden. Aangezien een supercondensator op korte tijd zeer veel energie kan verwerken.

Maar hoe korter de laadtijd, hoe meer energieaanvoer je moet hebben. 10 laadpalen van 150KW/ naast elkaar verreist al een 1,5MW/h aanvoer.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

4 uren geleden, Gastanker zei:

Beste phorumleden, mag ik jullie er op weizen dat we elektrisch en elektriciteit sinds 1954 met een K sgreiven? Wie zein laagere sgool voor 1954 aphgemaakt heepht mag van mei electrisch bleiven sgreiven, aan de rest wil ik een vriendeluke oproep doen om over te stappen op de algemeene reegel die al 65 jaar stant haut. Taal is een aphspraac, de idee eragter is dat we ons allemaal aan die aphspraac hauden, ooc als we die niet mee opgestelt hebben en zelphs als we ut er niet mee eens zein. Anders wort ut een cacaphonie. Ijgenluc een beetje utzelphde als met verkeersreegelen. Vinden degeenen die (bewust) hun ijgen aphweicende spellingsreegelen toepassen ut ooc goet dat ut elceen vreistaat om zein ijgen verkeersreegelen te ontwicculen en toe te passen?

?

houd jij jezelf dan overal perfect aan de verkeersregels?

794532_5.png

4 uren geleden, Lange_666 zei:

Maar hoe korter de laadtijd, hoe meer energieaanvoer je moet hebben. 10 laadpalen van 150KW/ naast elkaar verreist al een 1,5MW/h aanvoer.

Dat is juist, het eleCtriciteitsnet is hierop nog niet voorbereid.

Net zoals het niet voorbereid is op een toekomst zonder nucleaire (of was het nukleaire) centrales. 

Net zoals het niet voorbereid is op het digitale tijdperk.

Net zoals ze jarenlang winsten hebben uitgedeeld aan aandeelhouders van de beheerders van het net, zonder enige deftige investeringen te doen.

…..

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

2 uren geleden, Dr Nick zei:

houd jij jezelf dan overal perfect aan de verkeersregels?

Zo goed mogelijk, ja toch wel. Ik zeg niet dat het me nooit gebeurt dat ik een snelheidsbord gemist heb (er staan er ook zo ontzettend veel in dit landje) of dat ik te laat besef dat ik een voorrang van rechts genegeerd heb maar dat is niet moedwillig. Ik rij met de wagen sinds halfweg de jaren 80 en ik heb al twee boetes verzameld. Eén in 1997 en één in 2016. En dat vind ik er twee te veel en dat was twee maal eigen schuld, dikke bult. Dus ja, ik ben ervan overtuigd dat het verkeer veel veiliger zou zijn en zelfs veel vlotter zou verlopen als iedereen met die instelling de weg zou opgaan. Ik vind het niet leuk dat de maximumsnelheid op de R8 plots van 120 naar 90 km/u gebracht is (dankzij nog eens tientallen nieuwe borden...) maar ik hou me er aan. In andere landen vindt men dat heel normaal maar Belgen vinden om de één of andere reden dat het watjes en slappelingen zijn die zich aan de verkeersregels houden. En dat zie je rechtstreeks terug in de ongevallenstatistieken!

Ik hou me ook aan de verkeersregels, aan schrijfregels daarentegen...:P

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

7 minuten geleden, Lange_666 zei:

Ik hou me ook aan de verkeersregels, aan schrijfregels daarentegen.

't Is je vergeven hoor, zonder een dissident hier en daar zou het maar saai zijn. (Maar ik hoop toch dat je niet te veel volgers krijgt... ?)

43 minuten geleden, Gastanker zei:

't Is je vergeven hoor, zonder een dissident hier en daar zou het maar saai zijn. (Maar ik hoop toch dat je niet te veel volgers krijgt... ?)

En anders grijpt de spellingspolitie wel in ?

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

trouwens, de C in elektriciteit komt van het vele Engels in onze taal. 

Mijn werk is dan ook nog eens volledig in het Engels. En 't is pas sinds de jaren 90 dat de C volledig verdwenen is. Dus ik heb het op school nog wel degelijk anders geleerd.

Over de verkeersregels: toch iets waar we het over eens zijn.

794532_5.png

13 minuten geleden, Dr Nick zei:

t is pas sinds de jaren 90 dat de C volledig verdwenen is. Dus ik heb het op school nog wel degelijk anders geleerd.

Dat klopt, het is pas in '95 dat de electriciteit volledig afgeschaft is. Maar elektriciteit is wel degelijk de voorkeurspelling sinds 1954. En waar ik naar school ging werden we toch altijd aangespoord om de voorkeurspelling te gebruiken. En wat elektriciteit betreft hadden we als kind echt niet veel aansporing nodig, die 'k' zag er toch veel moderner en Vlaamser dan die 'c'. Die 'c' was iets uit den ouden tijd... ?

Maar goed, genoeg geleuterd, terug naar GAG*. 

* Gecomprimeerd AardGas  ?

Mijn oorspronkelijk bericht heeft blijkbaar veel losgemaakt, tot en met spellingslessen.
Ondertussen rij ik al een tijdje rond met de (toen) enige verkrijgbare CNG-wagen, een Seat Leon ST TGI, tot mijn grote tevredenheid. 
En, lees ik net in de pers, zou Audi met zijn A3 g-tron terug op de markt komen : https://www.vroom.be/nl/nieuws/de-audi-a3-rijdt-terug-op-aardgas-21488

in 3 seconden naar 100 km per uur ! Wauw, dan zit ik al na anderhalve seconde aan de snelheid die mij op de meeste plaatsen wordt opgelegd ! ?

• Hahaha 2

Dit staat op de site audi Duitsland. Hebben ze dan zoveel Audi A4 Avant verkocht dat hij nu niet meer configureerbaar is of is dit enkel voor Duitsland en niet voor België? Modeljaar 2020 begint najaar 2019 als ik me niet vergis dus nog even wachten.

A4 Avant g-tron

Hinweis: Im aktuellen Modelljahr (2019) ist der Audi A4 Avant g-tron bereits ausverkauft und daher ab sofort nicht mehr individuell konfigurierbar. Jedoch stehen für Sie fertige, bereits produzierte Fahrzeuge zur Verfügung. Sprechen Sie einfach mit Ihrem Audi Partner oder besuchen Sie online die Audi Neu- oder Gebrauchtwagenbörse.