déRahier Geplaatst: 22 augustus 2018 Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 Het was al een tijdje uit hun configurator weggehaald, maar gisteren bevestigde de Audi-importeur me telefonisch : Audi stopt tot nader order met het aanbieden van hun g-tron wagens. Dus geen A3, A4 of A5 meer op CNG. Reden : ze zouden momenteel op andere technologieën focussen. Het is me niet duidelijk of deze bocht door de hele VW-groep zal genomen worden. De VW Golf Variant TGI is momenteel ook niet meer beschikbaar in hun configurator. Nagevraagd bij VW. Gelukkig zijn de Skoda Octavia Combi G-TEC en de Seat Leon ST 1.4 TGI wel nog beschikbaar in hun respectievelijke configuratoren. (Misschien eens de lijst updaten op https://www.aardgasrijder.be/aanbieders-cng-wagens/#) 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MrFingers Geplaatst: 22 augustus 2018 Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 Jammer! Zou de omvorming van de productielijn voor de nieuwe WLTP daar voor iets kunnen tussenzitten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 22 augustus 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 1 uur geleden, MrFingers zei: Jammer! Zou de omvorming van de productielijn voor de nieuwe WLTP daar voor iets kunnen tussenzitten? Normaal gezien zou de productie van G-Trons in de loop van volgend jaar terug starten. En dat heeft idd met WLTP te maken. Volgens Gibgas Neue Modelle zouden de volgende auto's als nieuwe CNG-wagens op de markt komen: https://www.gibgas.de/Fahrzeuge/Neue Modelle 1 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 22 augustus 2018 Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 Zegt niks, toen ik de mijne had besteld kon je hem ook een tijd niet meer bestellen. Als de fabriek zegt we leggen de gtron momenteel stil. Dan is het zo. Dan worden soms zelfs de bestelde wagens een tijd niet geleverd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Metalinc Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 Mijn Duits is niet te best, maar betekenen die data in je screenshot "leverbaar vanaf midden 2019"? Of "bestelbaar vanaf midden 2019"? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 1 uur terug, Metalinc zei: Mijn Duits is niet te best, maar betekenen die data in je screenshot "leverbaar vanaf midden 2019"? Of "bestelbaar vanaf midden 2019"? Ab Mj 2019: Ab Modeljahr 2019. Dat wil zeggen vanaf modeljaar 2019. Dat begint eigenlijk al vanaf 1 september 2018. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 En soms al vroeger. Mijn Golf V modeljaar 2005 werd al gebouwd begin mei 2004. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 9 september 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 9 september 2018 Bij het insteken van flyers voor de verkiezingen (met mijn gewone herenfiets) was er in de deelgemeente Gelinden in een zijstraat een man die buitenstond om mijn flyer aan te nemen en toen ik een halve minuut later daar opnieuw passeerde zag ik pas dat er een Audi A5 met de mooie CNG-sticker rechts van de nummerplaat. En onder de nummerplaat Dats 24. Dat was deze namiddag rond 15u15. Toen ik de man ernaar vroeg vertelde hij dat zijn zoon bij de Colruyt werkt (een hogere functie) en dat de benzinetank kleiner was (iets van een 20 liter). Dit is dus de nieuwe Audi A5 die al aangepast is aan de WLTP-normen en geleverd is, onder druk van de Colruyt-groep zelf, zei de man, omdat ze meerdere CNG-voertuigen in één keer bestellen. Het was zo'n lichtblauwgrijze Audi. Zijn zoon kent dit forum en heeft hier informatie opgezocht betreffende de levering van de Audi-modellen. 4 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
déRahier Geplaatst: 9 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2018 Goed nieuws. Maar ik zal geen voorrang krijgen bij de levering ? Ik ben wel benieuwd hoe die WLTP (of NEDC 2.0) normen zich verhouden tot de NEDC normen van het vorig model. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 Nog nieuws of Audi nog g-trons zal maken? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
victor Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 Constructeurs werken momenteel aan het in aanpassing van hun modellen met nieuwe WLTP-normen. VAG group waren momenteel bezig met de meest populair benzine en diesel motoren, en nu ik denk dat ze zijn bezig met electrisch-hybride wagen (GTE, e-tron, etc), een echt groot markt voor VAG. Ik ben bang dat g-tron als laatste wordt bediend. Gekke beslissing, wanneer de CNG wagen een zeer alternatief is voor kleine elektrische hybriden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 Als je zoekt naar Audi op cng krijg je in google een pagina waarop audi gtron staat, maar als je er dan op klikt, is er geen enkele verwijzing meer naar gtron, enkel e en zelf htron (waterstof) dat lijkt mij toch meer op een stopzetting dan een tijdelijk gebrek https://www.nl.audi.be/be/web/nl/audi-experience/innovatie/hybride-technologie.html ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 17 minuten geleden, Sertitude zei: dat lijkt mij toch meer op een stopzetting dan een tijdelijk gebrek Nee, denk ik niet. Eerder wat Victor schreef : CNG komt als laatste aan de beurt voor de WLTP test. Fiat doet hetzelfde : daar is het wachten tot najaar 2019 voordat de (nieuwe) motor met CNG leverbaar is (bij de personenwagens). De lichte vracht (Fiorino, Doblo, Iveco) blijven bestelbaar : deze moeten nog niet aan de WLTP norm voldoen. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 Hoi iedereen, wees gerust er komen nog auto's op cng .. het gamma zal eerder bestaan uit kleine modellen en een paar slechts per merk ( en nog maar paar merken ) ... weet uit gesprekken met diverse garages dat men echt aan het inzetten is op de hybride markt ... zolang er genoeg batterijcellen blijven komen uiteraard ... dus opnieuw grotere cc inhoud ( propere verbranding ) gecombineerd met deel EV rijden ... . gr, Ive 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 15 minuten geleden, Ivivke zei: Hoi iedereen, wees gerust er komen nog auto's op cng .. het gamma zal eerder bestaan uit kleine modellen en een paar slechts per merk ( en nog maar paar merken ) ... weet uit gesprekken met diverse garages dat men echt aan het inzetten is op de hybride markt ... zolang er genoeg batterijcellen blijven komen uiteraard ... dus opnieuw grotere cc inhoud ( propere verbranding ) gecombineerd met deel EV rijden ... . gr, Ive Flauwe kul 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 Volgens de garagisten die ik sprak geen flauwe kul ... deze zinnen waren een korte samenvatting. En voor zolang ik mee bij de politiek zat: CNG is en blijft een overgangsbrandstof ... de toekomst is een mengelmoes al naargelang de verplaatsing en waar. De voorbeelden van upsizing die wij tegenkwamen op het laatste half jaar bij voertuigen die wij wilden kopen/overwogen : Kodiaq van 1400 naar 1500 ... Outlander van 2.0 naar 2.4 ... ( Wij mogen zelf als ervaringsdeskundigen vertellen dat die kleine motoren met turbo's bij de vleet echt niet goed bezig zijn ... zie maar onze eerdere ervaringen de afgelopen 4 jaar ... . ) Die ontwikkeling kwam er door de fiscale regels die ondertussen vervangen zijn door iets complexere berekeningen. ( van cc gehalte naar 'vervuiling' al geef ik grif toe dat het ook niet helemaal klopt .. ) De fiscaliteit van landen bepaald veel rond een ontwikkeling, tot vrij recent was de diesel voordelig he .... . De garages waar wij kwamen waren duidelijk ... : een hybride (of een EV) is zwaarder dan een traditionele auto en dient voorzien te worden van deftigere motoren ... de 'cijfers' die men omlaag moet krijgen kan men ook bekomen door een iets grotere motor gecombineerd met elektro motor verkrijgen ... . De kleinste motoren gingen langzaam minderen. Ook zijn er de diverse 'wetenschappelijke' en 'glamour' artikels die duidelijk stellen dat die kleinere motoren meer vervuilen/minder goed zijn dan een deftige 'grotere' ... tja. Ik doelde daar ook niet op 4000cc he zoals in de VS ed. .... ( effe duidelijk zijn ) https://www.autointernationaal.nl/2016/10/de-dood-van-downsizing/ ( en wij zijn een van die klanten met klachten over die twin air motor in een grotere auto sorry als ik daarmee op je voeten trap maar voor ons waren die woorden geen flauwe kul. Er zijn mensen die ook duurzaamheid in hun vaandel hebben en ik mag duidelijk zijn: de vorige auto was een atmosferische diesel van 1900cc ... meer dan 300.000kmp gereden zonder noemenswaardige problemen en.. nu .. van garage moment naar garage moment ... en als ik dit forum zo wat lees zijn we echt niet alleen ) lange kilometers http://www.dochyizegem.be/skyactiv-technologie.html https://www.autobahn.eu/9773/video-efficientie-kleine-turbomotor-grote-leugen/ https://www.carblogger.nl/downsizing-is-grotere-motoren/ https://www.egear.be/fijnstof-benzinemotor/ https://autofans.be/nieuws/overheid/39572-nieuwe-studie-maakt-brandhout-van-euro-6-diesels https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/01/18/vijf_vragen_overuitstootenautostestenopeenrij-1-2549610/ https://www.autogids.be/autonieuws/ecologie/einde-downsizing-bij-vw.html http://aig.ugent.be/wp-content/uploads/2018/09/Artikel_Verdere-ontwikkelingen-in-benzine_NVDB.pdf Mocht je het nog steeds kwats vinden .. laten we binnen een paar jaar effe terugkijken op deze post ... . 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 3 januari 2019 Delen Geplaatst: 3 januari 2019 8 uren geleden, Ivivke zei: en.. nu .. van garage moment naar garage moment ... en als ik dit forum zo wat lees zijn we echt niet alleen ) Je hebt het dan toch over Fiat en de enkele after market geplaatste installaties bij andere merken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LucG Geplaatst: 3 januari 2019 Delen Geplaatst: 3 januari 2019 Ik kan de stelling van Ivivke bevestigen. CNG is een overgangsbrandstof (zie ook mijn post in een andere rubriek op dit forum). Ook mijn garagist is die mening toegedaan en heeft reeds meerdere signalen gekregen van de hoofdzetel en vanuit Italië dat bijvoorbeeld FIAT bezig is met serieuze investeringen in elektrische en waterstofauto's. Doch voegde hij hij er ook direct aan toe dat wij (=België) op dit moment helemaal niet klaar zijn met onze infrastructuur om dit te ondersteunen en we nog een tijdje andere technologieën nodig hebben. Natuurlijk gaan de constructeurs daarbij kijken naar de toekomst en hun hybride wagens zullen dan meer neigen naar elektrische of waterstofversies. En mijn bescheiden mening is dat waterstof meer kans maakt dan elektriciteit. Ik heb reeds 83000 km op de teller van mijn 500L en geen problemen met de twinair motor. Enig moment dat ik de garage zie is voor het periodiek onderhoud. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 3 januari 2019 Delen Geplaatst: 3 januari 2019 Hoi, ja onze ervaring is die twin air motor ... superklein dus fiscaal enorm aantrekkelijk maar met die turbo's dus een beetje krachtiger maar we hebben levensgevaarlijke situaties meegemaakt die ons angst geeft voor die kleine motoren. Als ik de forums van andere merken erop nalees is dat bij nog kleine motoren in hun gamma ook het geval, we zijn dus niet alleen en ik doel daarop dat het niet onze rijstijl is/was. Ik doel evengoed niet op de dikke 3 liters van vroeger he .. maar een deftige 1600 a 1800 of zelfs 2 liter motor kan op zichzelf krachtig zijn en toch nog zuinig in gebruik. ( zeker als die ondersteund word door een elektro motor ) het zijn zulke combo's die heden bij sommigen hun cijfers omlaag houden ... . ( Met uitzondering van mazda die een andere motor tracht te ontwikkelen op benzine .. ) De cijfers van die kleine motoren waren duidelijk gemanipuleerd, de werkelijke verbruikscijfers (en bijhorende vervuilingsgraad ) lagen dikwijls in het echt hoger en benaderden zelfs onze vroegere 'grotere' motor. Rond after market kan ik niet meespreken, alleen lezen ... . met mijn eerste reactie wilde ik duidelijk maken dat de toekomst 'anders' zal zijn en dat de fabrikanten deels de politiek volgen qua fiscaliteit. We hebben de afgelopen maanden niets anders gedaan dan garages afgelopen op zoek naar een oplossing voor ons ... spijtig genoeg zal dat niet direct in de cng lijn liggen. Fabrikanten willen blijkbaar geen cng in hun top segment.. . Daar komen die hybrides op termijn aan. ( Ook diesels in hybride ) Tja, dus vergeef me als ik hun woorden iets minder flauwe kul vond. gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht victor Geplaatst: 3 januari 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 januari 2019 Tesla produceert niet snel genoeg elektrische wagen, dus CNG, benzine en diesel wagen hebben nog steeds goede dagen om te leven ... en in de volgende 10 jaar kunnen we spreken over het schandaal van elektrische batterijen ... 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen