Ga naar inhoud

Recommended Posts

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 maand later...

TRAXX zero

TRAXX zero: De klimaatneutrale diesel

Voor veel bedrijven is hun wagen-of machinepark de grootste energieverbruiker en bijgevolg ook de grootste bron van CO2-uitstoot. Steeds meer ondernemers zijn zich bewust van hun rol in de klimaatverandering, maar voor de bedrijfsvoering zijn vrachtwagens en machines vaak onmisbaar. TRAXX zero biedt u nu de mogelijkheid om dit probleem op een kostenefficiënte manier aan te pakken en dit deel van uw klimaatimpact in 6 stappen tot nul terug te dringen!

1. Verlaag uw brandstofverbruik
2. Reduceer uw CO2-uitstoot
3. Compenseer alle CO2-restuitstoot
4. Verminder uitstoot van NOx en fijnstof
5. Kies een brandstofleverancier die Lean & Green is
6. Scoor bij uw opdrachtgevers en aanbestedingen

Reduceer uw dieselverbruik, compenseer uw CO2-restuitstoot

Door zijn efficiënte verbranding helpt TRAXX zero om uw brandstofverbruik – en dus ook uw CO2 uitstoot – concreet terug te dringen. De resterende CO2-emissies compenseren wij door investeringen in duurzame energieprojecten. Deze duurzame energieprojecten leveren een gegarandeerde en gecertificeerde CO2-reductie. Resultaat: een klimaatneutrale diesel waarmee uw vrachtwagens, bouwmachines en trekkers netto geen CO2-uitstoot veroorzaken en niet meer bijdragen aan klimaatverandering.

Scoor op de CO2-Prestatieladder, Lean & Green en aanbestedingen

Met TRAXX zero heeft uw bedrijf niet alleen milieutechnisch maar ook commercieel sterke troeven in handen. Zo kunt u met de CO2-reductie van TRAXX zero prima voldoen aan de eisen van de CO2-Prestatieladder, het Lean & Green programma of duurzaamheidscriteria in (EMVI-) aanbestedingen.  En met de CO2-compensatie onderscheidt u uzelf van uw directe concurrenten die ook aan de slag zijn met duurzaamheid.

Ook voor de lokale luchtkwaliteit is er goed nieuws: door haar optimale verbrandingseigenschappen heeft TRAXX zero ook een bewezen, positief effect op de uitstoot van schadelijke emissies zoals NOx en fijnstof. Deze emissies hebben invloed op de luchtkwaliteit en zijn dan ook belangrijk voor de gezondheid van uw medewerkers en omwonenden.

Tank klimaatneutraal

Kiezen voor TRAXX zero betekent kiezen voor een volledig CO2-neutrale brandstof die ook minder NOx en fijnstof veroorzaakt. En u kunt morgen al van start gaan: TRAXX zero voldoet volledig aan de EN590 dieselnorm en is dus geschikt voor alle courante dieselmotoren en dieselopslagtanks.
Bovendien geniet u ook met TRAXX zero van de typische kostenbesparende voordelen van TRAXX zoals een structurele brandstofbesparing en brandstoffilters die langer schoon blijven.

Bron: Dalhuizen.nl

Dalhuisen_Traxx_diesel_zero.jpg

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 jaar later...

Ik zag dat dit onderwerp de laatste week regelmatig werd geleden.

Vorig jaar heb ik in onze C4 Grand Picasso van 2014 GTL getankt.
Qua verbruik kan ik er niet veel over zeggen, ik heb vooral met de caravan achter de wagen gereden.

Ik had GTL getankt in Nederland (Zeeland). Ik had de keuze tussen de klassieke of de blauwe diesel en heb naar aanleiding van de berichten op het forum GTL getankt.
Het was slechts enkele centen duurder, dus ben ik voor de milieuvriendelijke(re) variant gegaan.

In België ben ik nog geen pomp tegengekomen, maar  ik weet dat ze hier en daar wel zijn.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

In België ben ik nog geen pomp tegengekomen, maar  ik weet dat ze hier en daar wel zijn.

Ik weet dat sommige MAES-tankstations een soort blauwe diesel verkopen, maar dewelke?

Sinds de overname van Octa+ stations en omkleuring tot MAES-station zijn er nu ook enkele in Limburg. Die in Zepperen, Sint-Truiden heeft in elk geval geen blauwe of HVO-diesel. Die in Nieuwerkerken (Limburg) ook niet.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...