Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

NL test F-16’s met BioFuel

DeNbEiRe_84
 Delen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Dr Nick zei:

als het plantaardige frituurolie is, dan zou ik het nog bio durven noemen, maar rundervet ofzo...… Zaliig lekker rieken tijdens hun vlucht

...en dat doet je dan goesting krijgen in een goeie friet ! ... met een dikke kwak mayonnaise ?

belgische-fritten-1735039_1920.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Onze Noorderburen testen BioFuel om hun F-16’s aan te drijven:

“F-16 vliegt prima op frituurvet”

Ben jij piloot DeNbEiRe_84 ? Indien neen dan heb je wel ambitie om het te worden dunkt me ?

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Onze Noorderburen testen BioFuel om hun F-16’s aan te drijven:

Binnenkort mogen hun F16's toch naar de schroothoop : dan worden ze vervangen door de (niet-vliegende) F35 / JSF...

Dus testen maar, zullen ze denken.

(nu begrijp ik waarom hun toestellen niet in orde waren, zodat ze een rotatie in Syrië / Jordanië hebben overgeslagen...  De Belgen konden inspringen, net tijdens de eindejaarsperiode... )

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Dr Nick zei:

als het plantaardige frituurolie is, dan zou ik het nog bio durven noemen, maar rundervet ofzo...… Zaliig lekker rieken tijdens hun vlucht

Doet me een beetje denken aan de film Hot Shots, de parodie op Top Gun, waar ze in de openingsscène een barbecueworst in de afterburner houden ?

29766250-EA4C-4706-90CC-5C596AC068C2.jpeg

aangepast door DeNbEiRe_84
  • Hahaha 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ben jij piloot DeNbEiRe_84 ? Indien neen dan heb je wel ambitie om het te worden dunkt me ?

Piloot? Neen. Maar “bezeten” door alles wat vliegt is wel een understatement ??✈️

• Hahaha 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lange_666 zei:

Mmm, is dat de smakeliijkste foto die je kon vinden?

Want bovenstaande foto doet mij niet direct watertanden. Waterachtige mayonaise (precies hollandse frietsaus) en iets dat op een drijvende gesneden curryworst in curryketchep moet trekken.

Jakkes...

Deze echter...

image.png.177dc2e06613b3b8e58a3ad703efdf1b.png

Ik had ook liever een foto van een puntzak met frieten en Belgische mayonnaise gepost, maar die zit er op Pixabay nog niet tussen (3 pagina's).

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, muscles zei:

een puntzak met frieten en Belgische mayonnaise

Ik vind het wat weinig mayonaise...

• Hahaha 2

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Koen C zei:

Binnenkort mogen hun F16's toch naar de schroothoop : dan worden ze vervangen door de (niet-vliegende) F35 / JSF...

Dus testen maar, zullen ze denken.

(nu begrijp ik waarom hun toestellen niet in orde waren, zodat ze een rotatie in Syrië / Jordanië hebben overgeslagen...  De Belgen konden inspringen, net tijdens de eindejaarsperiode... )

Wat die F-35 betreft, vliegen doet hij zeker en vast, dit weekend gaf er een F-35 nog een demo op RIAT Fairford ?

De F-16 had in de jaren ‘70 ook nog kinderziektes toen ze geleverd werden aan ons land. Hebben we die F-35 nodig? Nee, de Saab Gripen NG was ook goed geweest voor België, maar de Zweden hebben zich jammer genoeg teruggetrokken. Blijft wel een feit dat de F-35 de enige in zijn soort is. Peperduur wel, maar op termijn wel de beste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

de Saab Gripen NG was ook goed geweest voor België, maar de Zweden hebben zich jammer genoeg teruggetrokken.

Spijtig inderdaad. 

Maar de reden voor afhaken van de Zweden, waren de niet-aanwezige (of toch aanwezige ?) kernbommen in Kleine Brogel.

In de jaren '70 was er ook een Saab in de running : de Viggen  (mijn broer had die op 1/72 van Airfix ineen geplakt).

Zouden er nog Viggens rondvliegen ? 

Dat was pas een speciaal model : dubbele delta wings !

Maar ja, VDB (niet de coureur :), maar Mr pijp) heeft anders beslist.

Mijn prognose (als er beslist wordt) : 16 Rafales en 16 F35.

En 2 F16 twee-zitters behouden : voor een vluchtje met de minister van Defensie en voor de vlieguren van de Koning. :D

Voor de staatskas beter : 16 F16's in levensduur en vlieguren verlengen (na testperiode) en 16 F16's van de laatste serie splinternieuw aankopen.

(en die 2 tweezitters voor de minister en de Koning).

Voordeel : amper mecaniciens en piloten opleiden vanaf "0" (want al grotendeels gekend).

Maar de piloten zullen zich dan het kneusje van de klas voelen t.o.v. de Nederlanders, Denen, Noren (?), enz.

Van zodra de ge-update F16's aan hun einde zijn (na 10 jaar = +/- 2038), kunnen er bewapende drones gekocht worden.

Goh, was ik maar minister  :D  (nee, ik wil niet meevliegen...)

aangepast door Koen C
  • Bedankt 1
  • Hahaha 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Blijft wel een feit dat de F-35 de enige in zijn soort is. Peperduur wel, ....

Peperduur in aankoop (net een beetje in prijs gezakt door een bestelling van de USA) en peperduur in onderhoud én gebruik.

Kan België / de Belgische Defensie dat eigenlijk wel betalen ?

Binnenkort / in de komende 10 jaar komt ook de factuur van de A400, de 2 nieuw te produceren fregatten, de 5 of 6 nieuwe mijnenvegers / jagers.

Nieuwe pantservoertuigen voor de Landmacht staan ook op het verlanglijstje. 

Nog iets vergeten ?

Heeft België een ezeltje-strekje gevonden ???

....maar op termijn wel de beste keuze.

Technologisch kan het zijn dat die vandaag het verst staat.  Verder dan de Rafale en de Saab.

Maar vliegt die eigenlijk al zonder kinderziektes ?  Is het dan niet beter te wachten totdat die echt in orde is ?

Wat brengt de toekomst ?  Een deel van de taken zal overgenomen worden door bewapende Drones, denk ik.

Wat doen we dan nog met een aantal "overtollige" F35's  (de helft van de 34 geplande stuks, bijvoorbeeld).

Akkoord : volgens sommigen is het nù de moment van aankoopbeslissing omdat er nù concurrentie / aanbod is van verschillende fabrikanten. 

De al genoemde F35, Rafale en Saab maar ook de Eurofighter en de F15.  En eigenlijk ook de laatste versie van de F16.

Maar misschien is het eerder een verkoopspraatje opdat Belgiê nù beslist.

Verkocht is verkocht en contract is bindend...

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

Zouden er nog Viggens rondvliegen ?

Zeker en vast. Niet meer in actieve dienst maar de Swedish Air Force Historic Flight houdt er minstens eentje luchtwaardig.

Net als de Noren, die nog een vliegend exemplaar hebben van de iconische F-104 Starfighter ?

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

F16 verlengen is sowieso ne no-go. Rafale is zelfs niet bekeken door Defensie omdat ze geen offerte hadden ingediend, dus lijkt me straf dat het die alsnog wordt.

2 verschillende toestellen zie ik ook nooit gebeuren wegens communautaire redenen (niet nog erger maken)

F35 is niet zo duur als gedacht (op papier) hij zou zelfs op de lange baan goedkoper uitkomen als de EuroFighter.

De Saab heeft zich terug getrokken uit de race omdat ze geen samenwerking konden leveren en dat was een deel van de vragenlijst om de offerte te kunnen opstellen, en Rafale wil net alleen daarop voortborduren...

Mijn gedacht is dat het de F35 wordt, is technologisch de beste, en doordat de prijs nu beter mee valt als gedacht is er niet wat er nog kan tegen werken.

• Vind ik leuk 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...