Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een familiewagen als vervanging voor onze "vieze" Golf Variant kwamen wij bij de Touran uit. Helaas is de nieuwe Touran niet verkrijgbaar met gas. Is er iets bekend over toekomstige groene Touran-modellen? Op het moment tendeer ik sterk naar het kopen van een tweedehandse Touran op gas in Duitsland. Kostenplaatje: ca. 20.000 euro voor een exemplaar met minder dan 30K op de teller. Graag jullie input over de ideale monospace op gas in België. Geplande koopdatum najaar 2016.

P.S.: de Zafira is voor ons niet echt een optie, omdat we eerder een Zafira reden. Die reed te lomp en we hadden veel kleine en grote reparaties (koeling, alle ramen, katalysator, vooras).

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige echte monovolume die volgens mij in aanmerking komt is de Opel Zafira.
De Fiat 500 L is kleiner, of toch groot genoeg voor je?
Zeker geen station meer? De Passat is verkrijgbaar in CNG, staan er zelfs bij Myway als tweedehands te koop.

Momenteel zit er niets in de pijplijn voor zover ik weet voor de Touran, echter kan dit soms snel gaan in de auto-industrie.
Een wagen in Duitsland kopen is een zeer goeie optie, er zijn op het forum enkele gebruikers die dit hebben gedaan ;)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Touran idd. tweehands gekocht in Duitsland, zelf afgehaald en met transit-nummerplaten naar België gereden, hier ingeschreven, laten keuren enz.  Is wel wat werk, maar ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.  Op Mobile.de, Autoscout24, enz. vind je wel je gading, ook als je gezond kieskeurig bent en dus geduldig moet zijn tot net dát exemplaar te koop aangeboden wordt.  Zo heb ik pas na een drietal weken dagelijks zorgvuldig de nieuwe aanbiedingen af te schuimen mijn Touran gevonden: 22000 euro, 10000 km, 100 % schadevrij en heel compleet uitgerust :)

Het was me ook al opgevallen dat er voorlopig nog geen nieuwe-generatie Touran met TGI-motor beschikbaar is.  In jouw plaats zou ik dus of voor een jonge tweedehands gaan, of een nieuwe Caddy TGI overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Mijn Touran CNG is ingevoerd uit Zweden

Ik heb de wagen in jan 2016 gekocht bij Etn Tavernier uit Zedelgem, inclusief één jaar MyWay Garantie. 

Zij zorgen voor alle administratie, inclusief de keuring en inschrijving in België, waardoor je zelf geen gedoe meer hebt.

Ik betaalde 18.500€; kilometerstand was 17.600 en bouwjaar 2012. Ik vond dit een zeer interessante prijs voor deze wagen.

(handig en gratis extra-tje : de Zweedse uitvoering heeft een versterkte batterij)

Garage Tavernier verkoopt constant CNG wagens, ze hebben immers een CNG pomp naast hun deur :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...