Populair bericht nonzerosumgame Geplaatst: 13 juli 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 juli 2018 Mijn eerste tankbeurt bij GreenPoint Brasschaat gedaan. Best handig, dat station ligt hier vlak achter de hoek. Jammer genoeg zijn ze wel duurder als DATS, maar voor het dichtstbijzijnde station moet ik zeven kilometer omrijden. Ik heb 18kg L-gas kunnen tanken in mijn tanks van 15kg.. Lijkt me een goede druk te zijn dus. Heb daarom eens geïnformeerd voor een tankkaart bij Greenpoint, en wat de voordelen zijn die daaraan vasthangen. Helaas is hun site niet enorm informatief en werkt ze ook maar half, dus heb ik een e-mail verstuurd. Ik hou jullie op de hoogte. 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 juli 2018 Delen Geplaatst: 13 juli 2018 2 uren geleden, nonzerosumgame zei: Mijn eerste tankbeurt bij GreenPoint Brasschaat gedaan. Best handig, dat station ligt hier vlak achter de hoek. Jammer genoeg zijn ze wel duurder als DATS, maar voor het dichtstbijzijnde station moet ik zeven kilometer omrijden. Wat is momenteel de prijs daar per kg ? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 13 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2018 45 minuten geleden, muscles zei: Wat is momenteel de prijs daar per kg ? €1,03/kg, tegenover €0,97/kg bij DATS Schoten. Dat is nog altijd niet enorm duur, maar 't is nu ook geen moeite om eens te informeren denk ik dan ? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 juli 2018 Delen Geplaatst: 13 juli 2018 11 minuten geleden, nonzerosumgame zei: €1,03/kg, tegenover €0,97/kg bij DATS Schoten. Dat is nog altijd niet enorm duur, maar 't is nu ook geen moeite om eens te informeren denk ik dan ? Ik woon daar niet in de omgeving. Ik heb gelukkig bij mij overal H-gas. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 15 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Blijkbaar is het antwoord in mijn doel folder terecht gekomen. In ieder geval geeft een tankkaart geen voordeel op zoals dat wel het geval is bij een xtra kaart van DATS. Jammer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 1 uur terug, nonzerosumgame zei: Blijkbaar is het antwoord in mijn doel folder terecht gekomen. In ieder geval geeft een tankkaart geen voordeel op zoals dat wel het geval is bij een xtra kaart van DATS. Jammer. Greenpoint Supplies is dan ook maar een kleine onderneming die helemaal niet te vergelijken valt met een multinational zoals de Colruyt-groep (DATS). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2018 (aangepast) Op 16/7/2018 om 00:36, muscles zei: Greenpoint Supplies is dan ook maar een kleine onderneming die helemaal niet te vergelijken valt met een multinational zoals de Colruyt-groep (DATS). Klopt inderdaad. Zou het trouwens kunnen dat het gas van een hogere calorische waarde is ondanks dat het in dezelfde regio ligt? Ik heb net nog eens getankt bij Greenpoint en de wagen geeft een kwaliteit van 90% aan t.o.v. maar 80% bij DATS Vilvoorde, waar ik maandag aan €0,97 tankte. Aangezien de prijs hetzelfde is bij DATS Schoten als in Vilvoorde, zou het logisch zijn dat de calorische waarde ook ongeveer hetzelfde is. Dat zou alleszins het prijsverschil kunnen verklaren. Ik zal 't laten weten als ik eens bij DATS Schoten heb getankt. 17 juli 2018 aangepast door nonzerosumgame Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2018 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 1 uur geleden, nonzerosumgame zei: Klopt inderdaad. Zou het trouwens kunnen dat het gas van een hogere calorische waarde is ondanks dat het in dezelfde regio ligt? Ik heb net nog eens getankt bij Greenpoint en de wagen geeft een kwaliteit van 90% aan t.o.v. maar 80% bij DATS Vilvoorde, waar ik maandag aan €0,97 tankte. Aangezien de prijs hetzelfde is bij DATS Schoten als in Vilvoorde, zou het logisch zijn dat de calorische waarde ook ongeveer hetzelfde is. Dat zou alleszins het prijsverschil kunnen verklaren. Ik zal 't laten weten als ik eens bij DATS Schoten heb getankt. Hoogcalorisch gas bij Greenpoint in Brasschaat? Dat kan je alleen te weten komen als je veel meer kilometers aflegt met dezelfde hoeveelheid kilogram die je getankt hebt. Als je dus bijvoorbeeld ongeveer 360 km aflegt met 15 kg CNG van Greenpoint. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 21 juli 2018 Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Zeker geen H gas daar in Brasschaat. Ik ben daar vandaag voor de eerste keer gaan tanken : vrij goede druk maar zeer duur voor superflutgas. Gaskwaliteit is 70% , nog nooit eerder meegemaakt. Een afrader dus. 100% gas in Hoboken is 4 cent/kg goedkoper . 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 23 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2018 Op 18/7/2018 om 00:31, muscles zei: Hoogcalorisch gas bij Greenpoint in Brasschaat? Geen H-gas, maar wel energetischer dan het L-gas bij DATS Vilvoorde. (Greenpoint 90% <> DATS Vilvoorde 80%) Op 21/7/2018 om 21:09, Brembos zei: Zeker geen H gas daar in Brasschaat. Ik ben daar vandaag voor de eerste keer gaan tanken : vrij goede druk maar zeer duur voor superflutgas. Gaskwaliteit is 70% , nog nooit eerder meegemaakt. Een afrader dus. 100% gas in Hoboken is 4 cent/kg goedkoper . Bizar, ik krijg hier wel consequent 90% kwaliteit bij Greenpoint volgens de boordcomputer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 23 juli 2018 Delen Geplaatst: 23 juli 2018 Maar 90% is maar L-gas en dat is belabberd als het aankomt op actieradius, zeker als je H-gas of H+gas gewoon bent. 70% heb ik nog nooit gezien maar 80% toch ook al, ook op een station waar ik altijd 90% haalde. tevens wordt de gaskwaliteit maar weegegeven in stappen van 10% Vraag is waar het omslagpunt zit voor 80 of 90%, bij 85%? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 23 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2018 1 uur geleden, Lange_666 zei: Maar 90% is maar L-gas en dat is belabberd als het aankomt op actieradius, zeker als je H-gas of H+gas gewoon bent. Klopt... Beggars can't be choosers helaas, er is hier in de buurt noch bij mijn werk geen enkel H of H+ station. En 20km omrijden om H-gas te tanken lijkt me ook absurd. Hopen dat de kwaliteit hier toch een beetje consistent blijft. Voor de rest wachten we tot Brasschaat in 2019 omgeschakeld wordt naar H-gas. 1 uur geleden, Lange_666 zei: 70% heb ik nog nooit gezien maar 80% toch ook al, ook op een station waar ik altijd 90% haalde. tevens wordt de gaskwaliteit maar weegegeven in stappen van 10% Vraag is waar het omslagpunt zit voor 80 of 90%, bij 85%? Dat heb ik me ook al afgevraagd. Helaas ook nergens terug te vinden op het wereldwijde web. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 30 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2018 Ondertussen nog twee maal gaan tanken hier, 1x 80% en 1x 90% kwaliteit volgens de boordcomputer. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Mijn tank superflutgas 70% was leeg na 245 km. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 13 minuten geleden, Brembos zei: Mijn tank superflutgas 70% was leeg na 245 km. Dat is ook de reden waarom het CNG-verhaal in NL geen succesverhaal is. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefanmiler Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Hier toevallig terecht gekomen dit weekend. (zoon leert rijden ) Vorig record was 24,19kg dat ik ooit getankt heb, nu 25,63 kg. ? Idd wel duurder dan dats, ik dacht 1,09. Dats is nog altijd 1,02. Ligt vlak naast de vroegere kazerne Coppens. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 3 uren geleden, stefanmiler zei: Idd wel duurder dan dats, ik dacht 1,09. Dats is nog altijd 1,02. Dat is schandalig duur voor L-gas. Voor diezelfde prijs per kg tank ik hoogcalorisch CNG bij Esso Express/G&V in Zellik. Er zijn overigens nog Esso- en zelfs Greenpoint-tankstations waar je eveneens slechts €1.090/kg voor H-gas moet betalen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 13 november 2018 Delen Geplaatst: 13 november 2018 Brasschaat... de prijs zal gezet zijn naar het gemiddelde inkomen van de bewoners. Esso Kielsbroek is trouwens ook 1,180 voor H-gas terwijl je net aan de overkant H+ gas kan slurpen aan 1,020. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 13 november 2018 Delen Geplaatst: 13 november 2018 Enkel in "uitzonderlijke nood" tank ik bij Greenpoint in Brasschaat. Tot hiertoe 2x of 3x maal getankt en telkens niet tevreden (maar geen geld terug) : - "duur" - nooit volledig volgetankt door het systeem - te weinig kilometers mee kunnen doen (zal mogelijk liggen aan het feit dat de tanks niet vol waren) Maar als het station achter de hoek ligt, is het wel gemakkelijk en handig. Ondanks dat het duurder is. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen