Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Volgens de dats website en op de pomp zelf wordt er H-gas geleverd, prijs is ook navenant (1,07)

maar calorische waarde is quasi identiek als L-gas uit Dats Zaventem.

Bovendien kon ik er minder ver mee rijden volgens Spritmonitor

Wat is er daar mis?

image.jpeg

Edited by Sertitude

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

5 uren geleden, Sertitude zei:

Volgens de dats website en op de pomp zelf wordt er H-gas geleverd, prijs is ook navenant (1,07)

maar calorische waarde is quasi identiek als L-gas uit Dats Zaventem.

Bovendien kon ik er minder ver mee rijden volgens Spritmonitor

Wat is er daar mis?

Vroeger stond er bij die calorische waarde altijd dat dat de waarde is van de voorbije maand (juni 2018), maar vermits de omschakeling al op 1 juni gebeurde zou de waarde hoger moeten zijn.

De calorische waarde van H-gas in Limburg bedraagt overal bij de Dats 24-stations 11,3976 kWh.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ik tank al een tijdje in dit station, omdat het voor mij het enige station met H-gas is op mijn route.

Ik rij met een audi A4 G-tron met een tankinhoud van 19Kg, maar in ben er nog nooit in geslaagd om meer dan 17Kg in mijn lege tanks te krijgen.

1 uur geleden, LGI zei:

Ik rij met een audi A4 G-tron met een tankinhoud van 19Kg, maar in ben er nog nooit in geslaagd om meer dan 17Kg in mijn lege tanks te krijgen.

Spijtig vind ik dat toch. Scheelt al snel +40km rijbereik. En we zoeken allemaal extra rijbereik.

Total Hoboken is ook maal platten djab tegenwoordig. Laatste tankbeurt maar 13,90 kg. Maar 't is wel vlugger gedaan...

Als ze ons nog maar 5kg laten tanken per beurt zijn we even snel weer weg als benzine of dieselrijders.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Vandaag met een lege tank in St Joris winge gaan tanken en kreeg er maar 12kg in, mijn tanks zijn 15kg....

• Triest 1

----

3 uren geleden, Sertitude zei:

Vandaag met een lege tank in St Joris winge gaan tanken en kreeg er maar 12kg in, mijn tanks zijn 15kg....

Je kan daarvoor altijd contact opnemen via het contactformulier op de website van Dats 24, of via https://www.facebook.com/dats24/

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Audi g tron  st Joris winge ik kan steeds een +/_16 kg tanken als ook in wezemaal en Heverlee. Mischien iets langer wachten.

goede vuldruk nu hier de laatste weken. Ze hebben iets aan de installatie gedaan lijkt mij.

• Vind ik leuk 1

----

Heb ook de indruk dat de vuldruk verbeterd is.

• Vind ik leuk 1