Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Lange_666

Heeft er iemand VCDS ter beschikking?

Recommended Posts

Door een stommeteitje met OBD11 ben in de afstandsbedieningmogelijkheid kwijt voor mijn 2 sleutels bij Beetle.

Idee was om om een terugzetaktie te doen maar even niet opgelet en de remote control van beide sleutels gewist.

Op 't net staan 10-tallen inleesprocedures (zonder VCDS) om de sleutels opnieuw in te leren zodat de auto opnieuw kan ontgrendeld en vergendeld worden via de afstandbediening.

(de rest van de sleutels werken nog, er kan gestart (en gereden) worden zonder probleem).

Echter, geen van de 10-tallen inleesprocedures werkt. Ik ben dus op zoek naar iemand die VCDS ter beschikking heeft (laatste optie is de dealergarage) om de sleutels opnieuw in te leren.

Via OBD11 heb ik nog niet gevonden hoe dat moet. Ik kan wel aan de module (09 Central Electronics) en het kanaal (01) maar daar heetf een ingave geen effect (de reset op kanaal 00 werkt echter prima...:S).

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Sorry, weer allemaal Latijn voor mij ?

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

@Lange_666 van welke regio ben je? Op skodaforum.nl zitten er veel met VCDS. Je kan ook altijd een chinese kabel kopen dan krijg je geen updates maar wel een werkende versie?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

ik zou idd eens kijken op skodaforum. Daar ga je meer succes hebben. Er zitten er daar wel een paar die dat tegen betaling doen en dus bijna alles proberen af te blokken dat onder de term 'gratis' of 'delen' hoort... jammer genoeg

bv: als je vraagt of iets mogelijk is antwoorden zij gewoon ja (zonder te vermelden hoe) en zeggen dat zij het wel even voor je kunnen doen. Antera is daar de crack in

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Klopt, daarom ben ik niet zo'n fan van skoda.nl forum. Veel echt goede info is er daar niet te vinden en niemand wil wat zeggen.

Zo vroeg ik ooit achter een code voor een aanpassing... no way... wie dacht ik wel dat ik was. Zo zonder voorstelling wie ik was in het kennismakings forum en een directe vraag stellen was niet de werkwijze van skodaforum.nl.

Met andere woorden ik kon fluiten achter mijn info (en ik heb die later ook nooit gekregen). En inderdaad Antera zat daar toen ook mee tussen (de meeste -----.nl forums zijn in hetzelfde bed ziek).

Nu moet dat niet gratis (en zeker niet wat er nu dient te gebeuren) maar een code voor een bepaalde instelling delen is toch geen probleem dacht ik. Niet dus op skodaforum.nl

Omdat ik nadien wat tegengas gaf was mijn krediet al direct helemaal op....LOL.

Wat de Chinese kabel betreft... ik ben niet zo'n voorstander van piraterij en al zeker omdat je niet weet wat wel en niet werkt als je zo'n ding koopt. Moet wel zeggen dat ik er nog niet naar gezocht heb.

Hey Bugger, alvast bedankt.

Ik heb inderdaad een idee hoe dat moet (of het werkt is nog wat anders...).

Mijn vrouw wil het echter snel in orde dus ik vermoed dat ik morgen al eens naar de garage zal gaan.

Ross-Tech: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html

De Ross Tech heeft het enkel over VCDS, niet over de procedure zonder VCDS.

Van die laatsten staan er tientallen op't net en eveneens op den Tube maar er zit bij iedere procedure wel wat verschil en geen enkele die ik probeerde werkt.

Wat zo'n VCDS kabel betreft:

Ik heb geen laptop (enkel desktop PC en een tablet).

Ik zie door de bomen het bos niet kwa kabels. Al de verschillende aansluitingen zeggen me zo niet direct iets.

En het verschil in prijs onderling tussen de kabels maakt dat er niet makkelijker op.

Software zomaar te downloaden zonder licentie?

Edited by Lange_666

Als ik zo de VCDS video bekijk zou dit via de OBD Eleven app ook moeten gaan.

Via de app reset je de afstandbedieningen via module 9, Central Electronics, kanaal 0 (via VCDS gebruiken ze module 46 maar dezelfde kanalen).

Dan via kanaal 1 het aantal sleutels ingeven (2), saven en dan op de sleutels op de sluiten knop duwen. Done.

Echter, via kanaal 1 kan ik niks ingeven... de waarde wordt niet overgenomen.

Ondertussen IO (met de VCDS van de garage en een beetje euro's).

• Vind ik leuk 1