Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Fiat druipt af


Fred

Aanbevolen berichten

Slechts nieuws bij Fiat : vanaf september 2018 blijft enkel de Panda met CNG rijden. Dit is wat de auto's betreft, voor de bestelwagens blijven de CNG-modellen wel overeind.

Zie http://www.gaz-mobilite.fr/actus/voiture-gnv-contraint-norme-fiat-reduit-offre-gnc-1992.html (in het FR).

Gelukkig blijft de VW-groep volop inzetten op CNG. Volgende CNG-wagen wordt een van de VW-stal.

  • Bedankt 2
  • Verward 1
  • Triest 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rare zet van Fiat. Wetende dat in Italië de meeste CNG auto's rondrijden en de 500L toch een redelijk populair product is?

Ze zullen wel hun redenen hebben zeker? De VW groep zet inderdaad nog volop in op CNG, wat ik ten zeerste toejuich ?

  • Vind ik leuk 1
  • Triest 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

 

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zullen de nieuwe Firefly motoren ook met CNG en LPG verkrijgbaar worden .... in het najaar van 2019....

Goed bezig FCA ... :(

 

FCA bouwt de toepassing van de nieuwe Firefly-motor steeds verder uit. Zo zou volgens de bron Passione Auto Italiane de Powertrain-divisie van de groep ook al zijn begonnen aan de testfase van de ‘GSE’ (Global Small Engine) die aangesloten kan worden op een gasinstallatie.    ///.......///  In het najaar van 2019 verwacht men het debuut van deze versies.

 

https://www.autoedizione.nl/fca-biedt-over-een-jaar-ook-firefly-motoren-op-gas/#comment-26043

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sertitude zei:

fiat

mercedes

volvo

opel

 

niet fraai, we kunnen toch niet alleen op Volkswagen rekenen?

Blijkbaar is het enkel en alleen de VAG-groep die CNG-auto's blijft produceren tenzij Fiat zijn productie hervat op het einde van volgend jaar.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Aardgasrijder zei:

De evolutie is mijnsinziens niet gunstig. :(

Binnenkort ga je de naam van deze site nog moeten veranderen in waterstofrijder.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n wagen kan ik niet betalen :P En je kan het bijna nog nergens tanken.

Dan zou het eerder een elektrische wagen worden.

 

Maar nogmaals, ik vind het jammer dat Fiat modellen schrapt :(


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de piepkleine turbomotortjes is de WLPT test een doodsteek, aangezien hun verbruik heel wat hoger uitvalt in deze test dan in de NEDC test als ik me niet vergis.

 

Ik wist niet dat Opel ook met CNG gaat stoppen? De PSA groep heeft geen gunstige invloed op Opel in mijn ogen...

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wagen die kan rijden op magnetisme via de Noord / Zuid krachtlijnen van de aarde: gratis brandstof, 0 % uitstoot.

Nu nog een uitvinder vinden die dit kan bouwen.. ( moeilijker te vinden dan het idee concept ).


VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit waar is zou dat zeer spijtig zijn! ? Ik ben zeer tevreden over mijn 500L en dacht er serieus over na om hem binnen een tweetal jaar te vervangen door een nieuwe. 

Dit bewijst nogmaals dat in zoveel zaken de winst primeert en in vele (auto)bedrijven ook geen lange termijn visie is of niet tijdig wordt geanticipeerd op beslissingen. Waarschijnlijk omdat ze hopen dat lobbywerk nog opbrengt en ze de dans kunnen ontspringen. 

  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, LucG zei:

Ik ben zeer tevreden over mijn 500L en dacht er serieus over na om hem binnen een tweetal jaar te vervangen door een nieuwe. 

 

Binnen een tweetal jaar = juni 2020.

Dan is de nieuwe 3 of 4 cilinder Firefly al volop verkrijgbaar met CNG (volgens de laatste berichten)ook in de 500L.

Tegen dan een face-lift versie ?

Dus niet panikeren :D

FCA bouwt de toepassing van de nieuwe Firefly-motor steeds verder uit. Zo zou volgens de bron Passione Auto Italiane de Powertrain-divisie van de groep ook al zijn begonnen aan de testfase van de ‘GSE’ (Global Small Engine) die aangesloten kan worden op een gasinstallatie.    ///.......///  In het najaar van 2019 verwacht men het debuut van deze versies.

 

https://www.autoedizione.nl/fca-biedt-over-een-jaar-ook-firefly-motoren-op-gas/#comment-26043

 

Ik vind het wel triest dat, volgens de Franse gas-mobilité site, er vanaf september enkel nog de Panda op CNG te verkrijgen is.

Buiten wat er nog in stock staat bij de dealers / importeur ?

Dit zou te maken hebben met de WLTP normen -> de 2-cilinder wil Fiat niet aanpassen / verbeteren voor die nieuwe normen.

Maar wel vervangen door de Firefly motoren.

De "Professional" versies zullen nog wel in CNG te verkrijgen zijn : die moeten in september nog niet voldoen aan de WLTP normen.

 

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hyundai aast op FCA

2 juli 2018

 

Analisten wisten decennia terug al te zeggen dat er in autoland op termijn maar een handjevol grootmachten over zullen blijven. Een vooruitzicht dat stilaan realiteit lijkt te worden. Laatste gerucht in de wandelgangen? Dat de Hyundai Kia-groep aast op Fiat Chrysler Automobiles. Waardoor het meteen de grootste autogroep ter wereld kan worden.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ziet geen probleem in een overname, Hyundai met dochterbedrijf Kia zoekt al langer een groepje om over te nemen. Waardoor je eigenlijk naar een voldongen feit kijkt. Volgens insiders van de Zuid-Koreaanse groep houdt CEO Chung Mong-Koo de aandelenkoers van FCA goed in de gaten met de intentie van genoeg aandelen te kopen om zo het Fiat Chrysler-imperium over te kunnen nemen. Komt die aankoop er, dan zou dat zelfs zijn voor opperhoofd van FCA, Sergio Marchionne, op pensioen gaat volgend jaar.

 

Gaat Hyundai daadwerkelijk over tot de overname, dan beschikt het plotsklaps over een gigantische portefeuille; Hyundai, Kia, Genesis, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Chrysler, Maserati, Dodge, Jeep, Lancia en Ram. Genoeg merken om uit te groeien tot de grootste automacht in de industrie qua productie. Eentje om in het oog te houden dus.

 

Bron: Autofans

hyundai-santa-fe-2018_04.jpg

  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Fiat-topman Sergio Marchionne overleden

 

De topman van Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, is op 66-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Italiaanse krant La Repubblica en is bevestigd door de autobouwer. Marchionne werd wegens gezondheidsredenen afgelopen weekend vervangen aan het hoofd van de autoreus. Bij een operatie aan zijn schouder waren ernstige complicaties opgetreden.

 
25/07/2018
 

Marchionne nam in juni 2004 het stuur in handen bij Fiat en redde de Italiaanse autobouwer van het bankroet. Fiat fuseerde in 2014 met het Amerikaanse Chrysler en de multinational werd in oktober van dat jaar naar de beurs gebracht in New York.

 

Van verlies naar winst

De Canadese Italiaan was in 2004 al de vijfde topman bij Fiat in twee jaar tijd. De autobouwer maakte in 2003 nog een verlies van meer dan 6 miljard euro. Marchionne kreeg de onderneming weer op de rails en twee jaar later werd opnieuw winst geboekt.

 

Waardevermeerdering

De topman zette duizenden werknemers aan de deur, introduceerde nieuwe modellen en verkortte de tijd die nodig was om een nieuwe wagen in de markt te zetten van vier jaar naar 18 maanden. Tijdens het leiderschap van Marchionne vertienvoudigde de waarde van de onderneming.

 

Ferrari

In 2015 splitste Fiat Chrysler de Italiaanse sportwagenbouwer Ferrari af en bracht die naar de beurs. Marchionne nam enkele jaren geleden het roer over aan het hoofd van Ferrari.

 

Vervroegd vertrek

Sergio Marchionne had al aangekondigd dat hij van plan was om te vertrekken bij Fiat in 2019, maar omdat zijn gezondheid snel achteruitging, werd hij op 21 juli aan het hoofd van het autoconcern vervangen door de Brit Mike Manley, de man achter het succes van Jeep.

Marchionne werd geboren op 17 juni 1952 in het Italiaanse Chieti, als zoon van een politieagent. Toen hij 14 jaar oud was verhuisde de familie naar Toronto.

 

Bron: Vroom.be

Foto: Wikipedia Commons

Fiat_Sergio_Marchionne.jpg


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
3 uren geleden, Micrologus zei:

Ben je daar zeker van? 

 

Van wat ?

  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...