Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Caddy Maxi CNG DSG

Johan_Faes

Aanbevolen berichten

1 mnd is ie nu oud... en we zijn aan de 5000 km..

Ben ik tevreden ?

Ja hoor, maar na 35 jaar handgeschakeld.. en terugschakelen om op vermogen vd motor te remmen..

Heb ik nu toch nog redelijk wat last van een doelloos zwevende rechterarm...

Als ik haast heb gebruik ik toch regelmatig het manueel opschakelen omdat ik de keuzes van de automaat niet zo logisch vind...

De ene keer schakelt ie veel te snel  op en de andere keer houd ie het toerental (niet bij vollast op het gaspedaal) vast tot 4500 p/m..

Veronderstel dat het oude rijgedrag nog wat aanpassing vraagt..

Bij het tanken heb ik ook al ondervonden dat het ene station er maar 30 kg in kreeg (lege tank) en een ander 33,4 kg terwijl ik nog 40 km kon rijden..

Het gemiddeld verbruik zit rond de 6 kg (houd ik bij op spritmonitor).

Dat is tov van mijn vorige wagen (Ford Grand Tourneo Connect 1,6 D 185.000 km) gunstiger.. zeker in prijs..

Die verbruikte  6,3l op 100 km, maar ik rijd momenteel nu nog wel wat rustiger..

CNG gas kwaliteit 100% heb ik in België nog niet getankt.. meestal is het 80% en vanochtend (4u40) blijkbaar 90% in Beringen..

Is die 90% dan nog L-gas of niet...  iemand die daar een artikel over weet ?? 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dats Beringen is L-gas.

Als je 100% kwaliteit tankt op een L-gas station dan is dat omdat men tijdelijk H-gas levert (al vastgesteld bij Dats Lier), voordeel is dat je dan (tijdelijk) H-gas hebt aan de L-gas prijs.

Dat wat rustiger rijden is normaal denk ik omdat je niet zo'n groot actieradius hebt (ik houd zo'n 45% over tov van mijn vorige auto), beetje minder snel optrekken, beetje minder snel rijden, beetje meer berekend rijden zorgt voor meer rijbereik. Bij mij kan er maar 15kg in maar mocht ik 30kg of meer kunnen tanken zou mijn rijstijl toch wat vlotter zijn.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lange_666 Ik wil geen kritiek leveren of zo maar dit is toch de eerste keer dat ik hoor dat mensen bewust economischer gaan rijden om het rijbereik te vergroten (en dan bedoel ik dus over een langere periode). Zo zie je maar alle dagen lees je weer eens wat nieuws.

PS ik heb dus wel al dikwijls gehoord dat mensen hun best om minder te verbruiken omwille van het verbruik (en lees daar dan euro's)... maar zij zouden dus hun rijstijl niet aanpassen mochten ze dubbel zoveel kunnen tanken.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voor alles een eerste keer man...

Trouwens, ik heb het in bovenstaande over mezelf (maar hier op 't forum staan nog wel dezelfde opmerkingen van andere mensen) dat ik bewust trager rijd om het rijbereik te vergroten.

Mocht mijn rijbereik groter zijn zou ik inderdaad wat meer doorduwen, persoonlijk kan ik mij niet bekommeren om die extra grammen CO2.

Bewust trager rijden zorgt er in mijn geval voor dat ik een bezoekje aan de pomp een dag kan uitstellen wat meer tijdswinst oplevert dan de tijd die ik win door wat sneller te rijden.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...