Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
victor

MMI op A4 en A5 g-tron

Recommended Posts

Wanneer je rijdt met de A4 of A5 g-tron, de MMI voorstel waar jullie kunnen tanken :

• Wanneer de CNG-tank leeg is, stelt de MMI de dichtstbijzijnde benzinetankstations voor.
  • Wanneer de benzinetank leeg is, stelt de MMI de dichtstbijzijnde CNG-tankstations voor.

Ja het is waar ?

Hebben jullie het zelfde ?
Weet iemand of het mogelijk is om het dat te omkeren ?

Alvast bedankt

Edited by victor
  • Hahaha 2

Ik vind het grappig, maar het is niet grappig uiteraard.

Kleine bug in de software (foutief geprogrammeerd dus).

Bij Skoda krijg je beide opties aangereikt (als ik me niet vergis ?)

Wellicht dat dit via programmatie aangepast kan worden, maar dat kan je niet zelf, tenzij je een VAGCOM kabel en bijhorende software hebt.
Eventueel kan de dealer dit dan ook, maar ik weet niet 100% zeker als dit via VAGCOM kan.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Leuk, voor zij die er naar kijken, maar heel wat minder leuk voor zij die het wensen te gebruiken. Naar de dealer gaan lijkt mij de eerste stap, dit is duidelijk een fout, of het nu in de instellingen dan wel in de software is doet er niet zoveel toe, de dealer moet dit maar zien op te lossen (eventueel natuurlijk met hulp van...).

Dank je !

ik heb binnen twee weken een afspraak met mijn dealer, ik zal vragen of ze iets kunnen doen. Ze kunnen virtual cockpit niet op een CNG-model monteren, dus ik ben niet erg hoopvol over de CNG-specifieke vraag van de MMI

Edited by victor

Ik belde mijn dealer en legde de zorg uit. Niemand is ooit met dit probleem naar hem toe gekomen, maar hij zegt ook dat de g-tron zo zeldzaam is.

Vraag aan andere g-tron-drivers van het forum : hebt iemand hetzelfde fenomeen als ik, of niet ?

Op 12-6-2018 om 13:21, victor zei:

Ik belde mijn dealer en legde de zorg uit. Niemand is ooit met dit probleem naar hem toe gekomen, maar hij zegt ook dat de g-tron zo zeldzaam is.

Vraag aan andere g-tron-drivers van het forum : hebt iemand hetzelfde fenomeen als ik, of niet ?

Hallo,

Ik ben een uitermate tevreden A4 G-Tron rijder.

Ik heb inderdaad opgemerkt dat als de CNG tank bijna leeg is en er een melding komt met een voorstel om naar de dichstbijzijnde benzine niet CNG - station te rijden.

Dat je naar een CNG station wordt "gestuurd" als er een verwittiging komt als de benzine bijna leeg is weet ik niet, maar het klopt waarschijnlijk wel dan.

Dit is het minste van mijn zorgen, ik heb een tankkaart bij DATS en heb enkele vaste plaatsen waar ik CNG tank, ik hoef geen GPS bijstand daar naar toe. Nu ik eraan denk misschien zou het een hulp kunnen zijn in het buitenland. Volledig akkoord dat het in princiepe zou moeten correct zijn.

• Vind ik leuk 1

Dus ging ik naar d'Ieteren voor de 15.000km oliewisseling en stelde mijn vragen.

werknemers hebben geen training ontvangen op CNG. Ze hebben geen oplossing voor de MMI, ze wisten niet dat de olie elke 15.000 km op een g-tron moest worden vervangen, ze vertelden me ook dat ze de CNG-tank niet controleren en conformiteitsverklaring na 4 jaar leveren en dat je aan een andere garage voor dat moeten gaan

• Verward 1

8 uren geleden, victor zei:

ze vertelden me ook dat ze de CNG-tank niet controleren en conformiteitsverklaring na 4 jaar leveren en dat je aan een andere garage voor dat moeten gaan

Klopt.  Daarvoor moet je naar 1 van de (vandaag 24) erkende CNG installateurs.

https://mobilit.belgium.be/nl/Resources/publicaties/wegvervoer/pub_cng_lijst

(pdf lijst te openen)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Nochtans staat d'Ieteren Erps-Kwerps ook in die lijst...9_9

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

nog altijd niemand in Limburg?

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Ik heb die vraag ook al een paar keer zien staan ("wens je naar het dichtstbijzijnde ???-station te gaan"), maar geen idee of mijn A3 ze omwisselt: ik heb telkens neen geantwoord ? want ik weet meestal vooraf al waar ik zal gaan tanken ? De volgende keer zal ik er eens op letten ... ☺️ 

Edited by JoBé
  • Hahaha 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Als bij mij de CNG-tank leeg is dan krijg ik effectief de melding of ik naar een dichtstbijzijnd CNG-tank station wil navigeren. Klik ik op "Ja" krijg je ook enkel CNG-Tank stations te zien in de lijst. Bij Systemonderhoud > Versie-informatie staat bij mij: Software versie 1177 en versie Navigatiedatabank 2018/2019. Mocht je een oudere versie hebben kan je vragen bij de dealer of ze deze kunnen updaten.

• Vind ik leuk 1

Mijn MMI software versie is 1117

en mijn navigatie databank is ECE 2018

Ben je zeker dat je versie 1177 is en niet 1117 ?

dank je