Koen C Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 Blijkbaar zitten de producenten met teveel dieselmotoren in hun rekken ? Zitten de dealers met een contract in hun maag, type "zoveel diesels afnemen tegen einde van dit jaar" ? Ook de 2e hands diesels zullen moeilijker verkocht geraken. Al de lease wagens die binnen dit en 4 jaar op de markt komen.... Pijnlijk voor de lease firma's die hun berekeningen hadden gemaakt en nu opkijken naar een ferm waardeverlies. Voor Leaseplan zou dit kunnen oplopen tot .... 200 miljoen Euro De dieselperikelen hebben ook gevolgen voor de geplande beursgang van Leaseplan. Dit bedrijf heeft circa 100.000 diesels met Euro5 motor in haar vloot. Bij de eerder genoemde waardevermindering van 2.000 euro per exemplaar leidt dit tot een strop van 200 miljoen euro voor het bedrijf. Wie zal er willen beleggen in een bedrijf dat zo’n hoog bedrag zal moeten afboeken? Blijkbaar niet veel mensen, want de beursgang is uitgesteld. “Beleggers houden niet van onzekerheid”, zo luidt de analyse. https://www.autointernationaal.nl/2018/05/miljoenenstrop-dreigt-door-diesels/ Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 4 minuten geleden, Koen C zei: Blijkbaar zitten de producenten met teveel dieselmotoren in hun rekken ? Zitten de dealers met een contract in hun maag, type "zoveel diesels afnemen tegen einde van dit jaar" ? Ook de 2e hands diesels zullen moeilijker verkocht geraken. Al de lease wagens die binnen dit en 4 jaar op de markt komen.... Pijnlijk voor de lease firma's die hun berekeningen hadden gemaakt en nu opkijken naar een ferm waardeverlies. Voor Leaseplan zou dit kunnen oplopen tot .... 200 miljoen Euro De dieselperikelen hebben ook gevolgen voor de geplande beursgang van Leaseplan. Dit bedrijf heeft circa 100.000 diesels met Euro5 motor in haar vloot. Bij de eerder genoemde waardevermindering van 2.000 euro per exemplaar leidt dit tot een strop van 200 miljoen euro voor het bedrijf. Wie zal er willen beleggen in een bedrijf dat zo’n hoog bedrag zal moeten afboeken? Blijkbaar niet veel mensen, want de beursgang is uitgesteld. “Beleggers houden niet van onzekerheid”, zo luidt de analyse. https://www.autointernationaal.nl/2018/05/miljoenenstrop-dreigt-door-diesels/ Hoe komt het dan toch dat ik reeds op de hoogte was van hetgeen men van plan zou zijn met dieselwagens exact drie jaar geleden (juni 2015) ? Blijkbaar lezen anderen te weinig op het internet, of bekijken de verkeerde dingen op het internet. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2018 6 minuten geleden, muscles zei: Hoe komt het dan toch dat ik reeds op de hoogte was van hetgeen men van plan zou zijn met dieselwagens exact drie jaar geleden (juni 2015) ? Ja maar, jij hebt een glazen bol... (kan jij mij de winnende Lottocijfers van deze avond even per PM opsturen ? Tx !!) 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2018 7 minuten geleden, muscles zei: Hoe komt het dan toch dat ik reeds op de hoogte was van hetgeen men van plan zou zijn met dieselwagens exact drie jaar geleden (juni 2015) ? Blijkbaar lezen anderen te weinig op het internet, of bekijken de verkeerde dingen op het internet. Indien je auto en milieu combineert, wist je inderdaad dat diesel een moeilijk geval ging worden. Ik som op : LEZ in A'pen (aangekondigd in 2016 en effectief in 2017), LEZ in Brussel (aangekondigt in 2017 en effectief in 2018), stemming over LEZ's in Vlaams parlement (2014 ?) (OK, wie leest dàt... ? ), rechtbanken in Duitsland, Greenpeace en auto's in steden / luchtverontreiniging. En dan vergeet ik er nog / kom ik niet direct op. Ik kan snappen dat een "aankoper" van een vestiging / dealer niet alles volgt. Maar de importeur zou toch iets beter moeten weten en zijn dealers verwittigen / verbeteren ? De producent heeft helemaal boter op zijn hoofd. Opel - lees toen nog in de planning GM - in dit geval. Of zitten zij aan contracten vast van hun motoren-leveranciers ? Ik dacht dat ze die toch nog zelf produceerden ? Maar ook andere fabrikanten hebben hetzelfde "probleem" in meer of mindere mate. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 4 uren geleden, Koen C zei: Ja maar, jij hebt een glazen bol... (kan jij mij de winnende Lottocijfers van deze avond even per PM opsturen ? Tx !!) Met een glazen bol kan je niks aanvangen, ( de bol - geen schedel ) moet van zuiver kristal zijn. 2 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Wie een beetje de actualiteit volgt wist dat dit eraan zat te komen. Wij hebben eind 2015 beslist om onze diesel van 4 jaar weg te doen omdat deze markt, Naar mijn gevoel, zou instorten. Blijkbaar noemt mijn glazen bol TV en radio... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Let op met TV en radio want niet alles wat ze vertellen is geloofwaardig. En soms hoor je verhalen van: je moet niet geloven wat je op internet leest; het speelt een rol of die te lezen informatie nog actueel is of inmiddels veroudert. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 5 uren geleden, Stef zei: Wie een beetje de actualiteit volgt wist dat dit eraan zat te komen. Wij hebben eind 2015 beslist om onze diesel van 4 jaar weg te doen omdat deze markt, Naar mijn gevoel, zou instorten. Blijkbaar noemt mijn glazen bol TV en radio... De diesel gaat een comeback maken zegt mijn buik gevoel. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 30 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: De diesel gaat een comeback maken zegt mijn buik gevoel. Mischien wel met de nieuwe Euro 6 motoren met partikelfilter en SRC katalysator (met Ad Blue). Het probleem is dat de meeste diesels die nu nog op onze wegen rijden max. Euro 5 hebben. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen